Avto
7 ogledov

Za gojzarje ali salonarje

toyota rav4
1/41
Žurnal24 main
V kravati ali lovski opremi – RAV4 (še vedno) nima težav v prilagajanju lastnikovemu življenjskemu slogu.

Še bolj kot nekatere spremembe, ki od lanskega letnika dalje na prefinjen način dodajajo nekaj nove zunanje in notranje svežine ter udobja, nas je pri testni toyoti z najvišjo stopnjo opremljenosti executive zanimala sprememba njenega značaja, potem ko je dobila novi 2,2-litrski dizel s 110 kW.

Lahko zapišemo, da smo z motorjem med našim testom zelo dobro shajali, saj je bil karakterno kos 1.600 in še nekaj kilogramom neto mase. Krivulji navora in moči govorita v prid zveznemu, a ne surovemu pospeševanju, le pri nizkih vrtljajih smo dolgo lezli iz turbo luknje. Tudi drdranje v prostem teku je bilo bolj glasno, kot bi bilo primerno. Glede varčnosti in čistosti ga lahko cenimo, saj smo ob normalni dinamiki shajali z okoli sedmimi litri, filter trdnih delcev pa je poskrbel za dodatno prijaznost do okolja.

Na terenu ga ni sram
Zaradi kratkih sprednjega in zadnjega previsa, 17-palčnih koles ter 18-centimetrske oddaljenosti od tal smo se z RAV-om brez skrbi zapodili po klančini od hudournika razoranega in zasneženega kolovoza, tudi v pogon na takšnem terenu nismo podvomili, pa čeprav marsikateri konkurent na tem področju ponuja že kakšno pomagalo več.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Tako pa smo v RAV-u omejeni na gumb, s katerim do hitrosti 40 km/h lahko zaklenemo pogon v razmerju 50:50. Morda smo od štirikolesnega pogona več pričakovali med asfaltiranimi ovinki, saj smo v spolzkih razmerah dobili občutek, da se pogon za zadnji par koles kar prepozno vklopi v pomoč prednjima kolesoma, ki praviloma samostojno ženeta vozilo.

Veliko udobja, ne pa vse
Perforirano usnje in športna prisekanost progresivnega volana sta popestrili že tako udobno in z ergonomskega vidika sodobno notranjost, ki ima po oblikovanosti in materialih veliko skupnega s tisto v avensisu. Gumb za vžig, pomoč pri speljevanju v klanec, dvoobmočna klima z možnostjo nastavitev ventilacije posebej za sopotnika, dva predala pred sopotnikom, usnjeno oblazinjenje, voznikov elektrificiran sedež, kvalitetna audio naprava ... Udobja je precej, čeprav bi kaj lahko tudi še dodali. Med drugim bi glede na ime opreme pričakovali kakšen svetleč detajl več, niti na seznamu doplačil pa ni ksenon svetil ali vzvratnih senzorjev, pa čeprav zunanje rezervno kolo pošteno krni pogled nazaj. Ročica menjalnika je dolga, a natančna. Lahko pa so zadovoljni potniki na zadnjih sedežih, ki sta vzdolžno pomična (2:3), nastavljati je mogoče tudi naklon naslonjala. Je pa res, da za njihovo ogrevanje skrbijo le šobe za noge.

 

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

 

Na zadku ostajajo vrata, ki se tudi zaradi dodatne teže že omenjenega kolesa odpirajo vstran, kar terja dodatno pozornost na ozkih parkirnih mestih, a se je mogoče na posebnost privaditi. Rezervnega kolesa se je mogoče znebiti z doplačilom za komplet za popravilo pnevmatik. Prtljažnik v osnovi ponuja za razred nadpovprečnih 410 litrov, zlaganje sedežev v ravno dno prek vzvodov v prtljažniku je enostavno. Z varnostnega stališča je za potnike dobro poskrbljeno, zavore so solidne. Na splošno je bila kakovost izdelave takšna, kot jo od znamke pričakujemo, zadnjim dogodkom v zvezi z vpoklici navkljub.

Cena testne toyote je po ceniku znašala dobrih 34 tisoč evrov, s popustom je na voljo za skoraj dva tisočaka ceneje. To jo uvršča v zgornjo polovico konkurentov (BMW X3, VW tiguan, ford kuga, renault koleos ...), med katerimi pa jih ni veliko takšnih, ki so zmožni vestno opravljati poslanstvo hkrati tako za uglajeno gospodo kot za tiste, ki so navajeni bolj surovega terena.

PODATKI O VOZILU (toyota RAV4 D-4D, 110 kW)
Motor: štirivaljni, dizelski, 2.231 ccm
Moč: 110 kW (150 KM) pri 3.600 vrt./min
Navor:
340 Nm med 2.000 in 2.800 vrt./min
Najvišja hitrost:
185 km/h
Pospešek:
10,8 sek od 0 do 100 km/h
Poraba: 7,2 l/100 km, CO2 159 g/km
Mere v mm (D x Š x V):
4.415 x 1.815 x 1.720; medosna razdalja 2.560
Masa (v kg): 1.650
Prtljažnik (v litrih): 410
Cena: 34.030 evrov

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.