Avto
502 ogledov

Za koga je sploh dober 4x4?

Čeprav ni terenec v pravem pomenu besede, je avtomobil sposoben premagovanja pre Žurnal24 main
Rabljeni. Pri nakupu se je treba vprašati, ali potrebujemo vozilo s pogonom na vsa štiri kolesa vsak dan ali le nekajkrat na leto. Štirikolesniki so težji in porabijo več, tudi stroški vzdrževanja so višji.

Nasveti. Glavna prednost štirikolesnega pogona je v zagotavljanju boljšega oprijema in vodljivosti vozila na vseh podlagah pri pogojih, ko bi vozilo z dvokolesnim pogonom prešlo točko zdrsa.

Štirikolesni pogon ne prinaša le prednosti, ampak tudi višjo ceno, ki je posledica tega, da so vozila 4x4 pogosto na voljo z zmogljivimi motorji. Številni se zato zatekajo k nakupu rabljenih vozil.

Tom Pleskovič, urednik Avto Nasvetov, specializirane spletne strani za rabljena vozila, svetuje: “Za vozilo 4x4 naj se odločijo tisti, ki ga potrebujejo vsak teden ali vsaj sezonsko (zima), predvsem pa ne tisti, ki ga potrebujejo nekajkrat na leto.” Pri nakupu bodite pazljivi na morebitne poškodbe. “Pri podvozju pazite na sledove poškodb, ki so nastale pri terenski vožnji. Preglejte stanje blažilcev in gumijastih zglobov podvozja, pri prestavljanju menjalnika bodite pozorni na neobičajne zvoke in tresenje, nujno preverite delovanje vseh nastavitev pogona 4x4,” našteva Pleskovič.


Stroški z vzdrževanjem

Ob višji ceni je zaradi višje mase, v povprečju okoli 150 kilogramov, povprečna poraba goriva večja za liter, višji so tudi stroški vzdrževanja. “V primerjavi z vozili z dvokolesnim pogonom razliko v stroških predstavlja menjava olja v diferencialih in viskozni sklopki. Elementi podvozja, zavore in pnevmatike so zaradi večje mase vozila dimenzionirani na večje obremenitve in posledično dražji, ko jih je treba menjati. Prav tako so v omenjena vozila največkrat vgrajeni zmogljivejši motorni agregati, ki so nekoliko dražji za vzdrževanje,” dodaja urednik Avtonasvetov.

Stalni ali prilagodljivi 4x4?

Razlika je v tem, da mora voznik pri priklopljivem pogonu sam, z vzvodom ali stikalom zakleniti sredinski diferencial in s tem preklopiti iz dvokolesnega v štirikolesni pogon, medtem ko pri stalnem štirikolesnem pogonu za vklop skrbi elektronsko ali mehansko nadzorovan sredinski diferencial, ki se vklopi, ko katero izmed koles izgubi oprijem. Priklopljivi štirikolesni pogoni so namenjeni uporabi na terenu, saj se na asfaltu odrežejo slabše. So pa cenejši za proizvodnjo in servisiranje.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.