Avto
46 ogledov

Zaradi krožišč pol manj prometnih nesreč

krožišče Žurnal24 main
Uspešnost uvedbe krožnih križišč v Sloveniji je očitna, saj se je v križiščih, ki so jih preuredil v krožišča, število prometnih nesreč zmanjšalo celo za 50 odstotkov, število poškodovanih pa za 75 odstotkov, ugotavljajo na Javni agenciji Republike Slovenije za varnost prometa.

Z vidika prometne varnosti so krožišča zelo dobrodošla, saj umirjajo hitrosti in zmanjšujejo posledice prometnih nesreč. Poleg tega povečujejo pretočnost prometa in imajo pozitiven vpliv na zmanjševanje hrupa in izpustov.

Krožnih križišč vse več

Pri Javni agenciji Republike Slovenije za varnost prometa pojasnjujejo, da se število krožišč povečuje; več je majhnih in srednje velikih. Posledično se vozniki vedno bolj soočajo z vožnjo v krožnem prometu.

Vozniki se v cestnem prometu srečujejo s krožnimi križišči z enim ali več prometnimi pasovi. Vse pogostejša pa so tudi krožna križišča z ločenimi prometnimi pasovi (tako imenovana turbokrožišča). Pomembno je, da upoštevamo znake križišč s prednostno cesto, kar pomeni, da imajo prednost vozila, ki že vozijo na krožišču. Pri vključevanju na krožišče ni treba vklopiti desnih smernih utripalk (vklopimo jih le, če je krožno križišče izvedeno tako, da je izvoz, po katerem želimo zapustiti krožno križišče, v neposredni bližini uvoza).

Na kaj morajo biti vozniki biti še posebno pozorni:
– v krožišču ne ustavljamo in ne vozimo vzvratno;
– pri uvozu v krožišče in izvozu moramo dati prednost pešcem in kolesarjem;
– obvezna je uporaba desnih smernih utripalk, kadar želimo zapustiti krožno križišče (s prehitrim ali prepoznim vklopom zavajamo druge voznike, zmanjšujemo prepustnost križišča in tvegamo nalet vozila za nami).

Kaj narediti v primeru nesreče?

Najpogostejši vzroki prometnih nesreč v krožnih križiščih so: prehitevanje pred križiščem, trki s pešcem/kolesarjem, trki in naleti pri izvozih oziroma uvozih ter menjavi prometnih pasov, naleti v sredinski ali ločilni otok, zanašanja in zdrsi ter drugo. Če se v krožišču zgodi prometna nesreča, veljajo enaka pravila kot v drugih križiščih. Če gre za nesrečo z materialno škodo, je treba kraj dogodka označiti z varnostnim trikotnikom, vozila pa čim prej umakniti. Če pa so nastale telesne poškodbe, je treba kraj nesreče zavarovati in poklicati policijo. Ta najpogostejše kršitve povezuje z izsiljevanjem prednosti in nepravilno spremembo smeri vožnje.

Komentarjev 4
  • f5b0a37161572a16434c3a9b735044179b6963f0 10:41 23.maj 2013.

    pa saj je cilj krožišča da se bolj koncetriraš in zato tudi bolj paziš in ti je to

  • renemario 06:21 23.maj 2013.

    ...res je.

  • Sebastjan Kroflič 22:01 22.maj 2013.

    Težava je v tem, da vsepovsod gradijo nova krožišča, voznikov pa ne izobražujejo o pravilni vožnji skozi krožišča. Večkrat vozniki počnejo take neumnosti, da moraš biti resnično pozoren in maksimalno skoncentriran, da preprečiš nesrečo. Smerniki pa so res za vsaj ...prikaži več polovico voznikov v krožiščih znanstvena fantastika...