Na manhattanske pločnike so zato namestili nekakšne talne kompase, ki zmedene in hiteče Newyorčane
ter druge, ki Manhattan poznajo še manj, usmerjajo v pravo smer. Na kompasu, ki je pravzaprav
nekašna plastična nalepka, so označene vse štiri strani neba, v sredini je ime ulice, kjer je
kompas, ob straneh neba pa so napisane tudi štiri najbližje ulice na severu, jugu, vzhodu in
zahodu. Kompase za zdaj še preizkušajo, a če se bodo obnesli, jih bo na pločnikih kmalu še več,
plastične pa bodo nadomestili taki iz bolj trpežnih materialov. Za zdaj jih je največ ob izhodih iz
sistema podzemne železnice, kjer veliko ljudi občutek za orientacijo izda. Za projekt do sedaj niso
zapravili veliko, samo 15.000 dolarjev.
Zgodi se vsakomur
V Grand Central Partnership (GCP), podjetju, ki se je odločilo pomagati
"izgubljenim na Manhattnu", so navdušeni.
"Očaran sem nad zanimanjem ljudi in medijev, a pravzaprav nisem presenečen, saj so kompasi zelo
praktični in lahko koristijo vsakomur. Rojen sem v New Yorku, a se mi še vedno dogaja, da ne vem,
kje sem, ko pridem s podzemne železnice," je razložil direktor GCP. Ideja ni nova, saj je že
dolgo nazaj neki Newyorčan pisal v mestno hišo in potožil, da se kljub dolgim letom, ki jih je
preživel v mestu, še vedno izgublja, ko prileze na svetlo iz newyorškega podzemlja. Zelo verjetno
je, da se bodo ulični kompasi odlično izkazali in pri GCP poudarjajo, da je projekt uporaben
povsod: v drugih četrtih New Yorka ali kjerkoli po svetu. Poskus na Manhattnu bo trajal še nekaj
dni, nato pa bodo ugotavljali koristnost kompasov.
"Pomembno je, da kompasi ljudi ne upočasnjujejo. Ljudje se ne smejo ustavljati, zato hočemo, da
so kompasi razumljivi in preprosti za branje. Hočemo, da ljudje nekam pridejo hitreje, ne
počasneje," pravi direktor GCP.
|
|
Na Manhattnu živi dober milijon in pol ljudi. Vsak dan se jim pridružijo množice tistih, ki pridejo v mesto delat, in ogromno turistov (v New York vsako leto pride dobrih 40 milijonov domačih in tujih turistov, ki se večinoma potikajo ravno po Manhattnu). Podzemna železnica je pod New Yorkom prvič zapeljala leta 1904, danes pa je omrežje podzemne železnice med najbolj obremenjenimi na svetu. Posebnost newyorškega "subwayja" je, da vse dni v letu vozi 24 ur na dan, ob delovnikih pa prepelje okoli pet milijonov potnikov.