Slovenija
3035 ogledov

Vam nočejo zamenjati izdelka z napako? Ukrepajte!

Nakupovanje pred božičem Anže Petkovšek
Pri nakupu daril se lahko zaplete. Veste, kakšne so vaše pravice v primeru napak?

Decembra potrošniki opraivjo več nakupov, kar pomeni, da se poveča možnost, da se pri nakupu daril zaplete. Obdarovancu mogoče darilo ni všeč ali pa izdelek nima obljubljenih lastnosti. Na Zvezi potošnikov Slovenije (ZPS) ugotavljajo, da se potrošniki še vedno znajdejo v zagati, ko je treba uveljavljati potrošniške pravice. 

Za napake odgovarja prodajalec

Svetovalna pisarna ZPS vsako leto prejme največ vprašanj na temo uveljvaljanja potrošniških pravic, ko ima izdelek napako. Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, torej ima napako ali celo več napak, odgovornost za takšne napake nosi prodajalec. Prodajalec svoje odgovornosti za stvarne napake ne more omejiti ali izključiti z nobenim pogodbenim določilom, zato se ne pustite prepričati v nasprotno, poudarja Majaž Jakin iz Zveze potrošnikov Slovenije.

Uporaba bančne kartice Slovenija To morate vedeti, če nakupujete prek spleta

Koliko časa imate na voljo?

"O napaki morate prodajalca obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko ste napako odkrili. Svoje pravice pa lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka. Če pa ste kupili rabljen izdelek, lahko stvarno napako uveljavljate največ v enem letu od prevzema izdelka," pojasnjuje Jakin.

Ne glede na to, ali prodajalec napako priznava ali ne, mora podjetje pisno odgovoriti potrošniku na zahtevek najpozneje v osmih dneh po njegovem prejemu. V nasprotnem primeru se lahko potrošnik obrne na Tržni inšpektorat RS. 

Ljubljana 29.11.2013 igrace, nakupovanje, nakup v trgovini Mercator; foto:Sasa D | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kaj ni stvarna napaka?

Če vam izdelek ni všeč ali če ste si premislili, ne gre za stvarno napako. Prepričanje, da vam mora prodajalec v takšnem primeru vrniti denar ali pa zamenjati kupljeni izdelek, če ga vrnete v osmih dneh, je zmotno. Prodajalec ni dolžan zamenjati brezhibnega izdelka, izstaviti dobropisa ali vrniti kupnine, razen če je to izrecno obljubljal.

slovenija 27.03.2012 denar, bankovci, Evro, finance, placevanje, foto: Bostjan T Niso ji dobavili Slovenija Namesto kupnine ji želijo dati dobropis

Kakšne pravice imate v primeru stvarne napake?

V primeru uveljavljanja stvarne napake na izdelku lahko potrošnik izbira med štirimi pravicami, ki jih določa Zakon o varstvu potrošnikov. Zahteva lahko odpravo napake, zamenjavo blaga z novim, brezhibnim, vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali vračilo plačanega zneska.

Stvarno napako lahko potrošnik uveljavlja pri nakupu katerega koli izdelka, če ne deluje, če nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, ali kako drugače ni skladen s pogodbo.

Na spletni strani www.vemveč.si, ki je ključna informacijska točka javne službe obveščanja in izobraževanja potrošnikov, lahko potrošniki najdejo vrsto koristnih informacij.

Kako uveljavljati napako?

Ko uveljavljate stvarno napako na izdelku, morate izkazati, da ste izdelek kupili pri prodajalcu, na katerega ste se obrnili. Zakon nikjer ne določa, da lahko to storite izključno z računom, je pa to najlažji način. Če ste nakup opravili s kartico, lahko to izkažete tudi z izpiskom plačilna oz. kreditne kartice. 

Če vam prodajalec namesto kupnine ponuja dobropis, tega niste dolžni sprejeti. Ker je prodajalec napako priznal, je dolžan vašemu zahtevku ugoditi tako, kot mu to nalaga zakon, poudarjajo na ZPS. Dobropis ne šteje kot vračilo kupnine, lahko pa ga sprejmete, če to želite. Zakon določa, da vam mora podjetje v primeru uspešno rešene reklamacije ugoditi najpozneje v roku 8 dni. 

Spletni nakup Noro! Svet Vsako sekundo 256 tisoč nakupov

Naročili po spletu, dobili poškodovano

V primeru nakupa prek spleta je težko dokazovati, da je škoda na izdelku nastala v postopku dostave. Na ZPS svetujejo, da potrošniki pred prevzemom izdelka natančno preverijo, ali je prejeti izdelek brezhiben, tudi če je sam paket nepoškodovan. Poškodovanih pošiljk naj ne sprejemajo, ampak jih nemudoma zavrnejo. Prej naj poškodbe tudi fotografirajo in o razlogih zavrnitve pošiljke skupaj s slikovnim gradivom pisno obvestijo prodajalca.

ženska, plaža, krema za sončenje test krem za sončenje Slovenija Navajajo tudi trditve, ki ne držijo

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • pikijakob 13:31 06.december 2017.

    Ko te nategnejo prodajalec, uvoznik in pa proizvajalec se pritožiš na tržni inšpektorat kjer te tudi nategnejo na koncu. Torej si samo zgubljal čas.