Slovenske železnice so slabo pripravljene na prihod tuje konkurence. Patrick Vlačič |
|
Prometni minister
Patrick Vlačič je sporočil, da uprava Slovenskih železnic (SŽ) ne uživa več
njegovega zaupanja. Vladi bo predlagal zamenjavo nadzornega sveta družbe. Ta naj bi kasneje
zamenjal upravo, je še povedal.
Krive likvidnostne težave
Vlačič bo zamenjavo članov nadzornega sveta predlagal zaradi likvidnostnih težav, ob katere
naj bi trčile SŽ, izgub v tovornem prometu in napovedi izplačila božičnice. Minister je kritičen
tudi do pripravljenosti železnic na nedeljsko uveljavitev novih železniških pravilnikov, ki v
praksi omogočajo liberalizacijo tovornega prometa.
Kandidatov še nima |
Minister za promet ta trenutek imen kandidatov za nove nadzornike železnic – devetčlanski nadzorni svet šteje šest predstavnikov države – še nima. Na čelu Slovenskih železnic pa Vlačič vidi nekoga, ki je za to funkcijo usposobljen, torej ima ustrezne reference, in ki uživa podporo vlade in prometnega ministra. |
Vlačič je opozoril, da je bilo časa za pripravo na uveljavitev novih pravilnikov eno leto, vendar so ga na SŽ porabili za druge stvari. "Mi pa smo tako še v petek popoldne usklajevali določene stvari, da se železniški promet z uveljavitvijo novih pravilnikov ni ustavil. Takšna situacija se mi ne zdi primerna," je bil kritičen minister.
Zahteva vodstva Slovenskih železnic za odložitev uveljavitve železniških pravilnikov, ki omogočajo liberalizacijo tovornega prometa, je po Vlačičevih besedah svojevrsten boj proti konkurenci, ki je legitimna. "A je tak način boja nelegitimen," je poudaril in dodal, da so železnice slabo pripravljene na prihod tuje konkurence.
Navidezni dobiček
"Slovenske železnice so v stanju, ki ni zavidljivo," je dejala predsednica nadzornega
sveta Slovenskih železnic
Jelka Šinkovec Funduk in dodala:
"Po neuradnih podatkih je izguba v samem poslovanju evidentna. Zelo zaskrbljujoča je
izguba v tovornem prometu, ki znaša 9,14 milijona evrov in od načrta odstopa za slabih osem
milijonov evrov. Izgubo beleži tudi potniški promet, železnice pa se soočajo z viški pri
infrastrukturi in investicijskem vzdrževanju." Omenila je, da bodo pod črto SŽ imele dobiček,
vendar le zaradi prodaje nepremičnin.
Ogrožena delovna mesta
Opozorila je na zelo oteženo možnost sanacije stanja:
"Vsakršna sanacija s strani lastnika je zelo otežena; evropska zakonodaja namreč natančno
določa, kaj so države pomoči in kaj ne. Vse finančne injekcije je treba prijaviti v Bruselj in
vsakršni vložki so po mojem mnenju skorajda nemogoči oziroma težko opravičljivi." Izrazila je
bojazen, da bodo januarja oziroma februarja 2009 nastopile resne likvidnostne težave, s čimer bodo
najbrž ogrožena tudi delovna mesta na železnicah.