Ta mesec je minilo trideset let od smrti Ronnieja Petersona – dirkača formule 1, ki so ga ljudje cenili zaradi velikega talenta in neusahljivega športnega duha.
Ronnie Peterson |
Zmage:
10
|
Prepričljiv vzpon Petersonove kariere bi lahko primerjali z vzponom kariere Lewisa Hamiltona . V kartingu je pometel z vso konkurenco in pobral štiri zaporedne naslove prvaka. Sledilo je obdobje v formuli 3, kjer je zablestel v predelanem Brabhamovem bolidu, ki ga je ob očetovi pomoči rekonstruiral in izpopolnil sam. Podobno prepričljiv je bil tudi v formuli 2, kjer je za moštvo March leta 1971 z velikim naskokom osvojil naslov prvaka. V formulo 1 je sicer stopil že leta 1970, a tedaj zaradi nekonkurenčnega bolida Antique Automobiles Racing Cluba ni osvojil točk. Ob sedmih odstopih je bil le enkrat sedmi, dvakrat pa deveti.
|
Leta 1973 je Peterson prestopil v moštvo Lotus Ford in v konkurenčnem dirkalniku ob dveh drugih in enem tretjem mestu osvojil prve štiri zmage. Kljub sijajnim dosežkom in konstantnosti, ki jo je kazal vso sezono, pa je v moštvu dobil položaj izrazite številke dve. Ob njem je namreč dirkal aktualni svetovni prvak Emerson Fittipaldi , ki je lastnike moštva v svojo superiornost prepričal z zmagami nad odličnim Jackiejem Stewartom.
V nadaljnjih sezonah je Lotus Ford zapadel v precejšnje finančne težave, zaradi česar Peterson ni dobil prave priložnosti. Leta 1974 je s tremi zmagami zasedel skupno peto mesto, v sezonah 1975 in 1976 pa je v skupnem seštevku prišel zgolj do trinajstega oziroma do enajstega mesta, zaradi česar se je odločil za prestop k Marchu in nato k Tyrrellu. Kjer pa tudi ni mogel krojiti izidov pri samem vrhu. K Lotus Fordu se je vrnil leta 1978.
Sedel je za volan bolida, ki je v zgodovino formule 1 prišel pod vzdevkom črna lepotica in je bil v primerjavi z bolidi, ki jih je na razpolago imela konkurenca, povsem superioren. Imel je odlično aerodinamiko, ki mu je omogočila 30-odstotni večji "downforce", kot ga je imel njegov predhodnik (Lotus 78). Problem, ki je Petersona kljub tako dobremu dirkalniku pestil, pa je bila zahteva pogodbe, da mora prevzeti vlogo drugega voznika. Če je bil prvi dogovor z Lotusom še usten, se je moral tokrat pod svojo zavezo podpisati. V dveh letih njegove odsotnosti se je v moštvu na mestu vodilnega dirkača namreč zasidral Mario Andretti . Svojo nalogo je opravil z odliko. Carlosa Reutemana in Nikija Laudo , ki bi sicer lahko resno ogrozila Andrettijev naslov, je namreč močno oddaljil od njunih ciljev. Na VN Belgije, Španije, Francije in Nizozemske je z drugim mestom kril hrbet moštvenega kolega, na VN Južne Afrike in Avstrije – kjer Andrettiju ni uspelo premagati konkurence, pa je Peterson na cilj prišel kot prvi in na ta način tekmecem odvzel dragocene točke.
Krivično je, da se je to zgodilo prav danes. Danes bi moral biti moj najlepši dan. Ne morem praznovati, a vem, da bo pokal svetovnega prvaka z menoj do konca življenja. Mario Andretti po koncu dirke za VN Italije – ko je bilo jasno, da bo prvak |
|
Preberite še |
Smrti v F1: Tragične nesreče dirkaških
legend
|