Avto > Avtosalon Frankfurt
8434 ogledov

Leta 2019: bencinar, ki bo porabil toliko kot dizel

Mazda, Skyactiv, i-ELOOP Mazda, Skyactiv, i-ELOOP
Mali Mazdi je uspelo to, kar ni uspelo 10-krat večjim in bogatejšim podjetjem.

Pri japonskem proizvajalcu vozil so najavili, da bodo leta 2019 v serijskem avtomobilu predstavili povsem novo tehnologijo bencinskega motorja Skyactiv-X, ki je sposoben delovati kot dizelski motor.

"Bistvo Skayactiv-X motorjev, je z bencinskim motorjem zagotoviti porabo dizelskih vozil, vključno s pospeški in z navorom v širokem območju vrtljajev," nam je na avtomobilskem salonu v Frankfurtu povedal Matsuhiro Tanaka , šef Mazdinega razvojno-raziskovalnega centra.

Aleš Marguč, direktor Mazda Motor Slovenija intervju Avto Mazda: Tudi majhni so lahko uspešni

Kaj je skrivnost "biesel" motorja? Nam lahko pojasnite ozadje? Kako deluje motor?
Pravzaprav smo pot do tehnologije Skyactiv-X začeli tlakovati že leta 2011, ko smo predstavili tehnologijo Skyactiv, ki vključuje tako strukturo avtomobila kot tudi novo generacijo motorjev. Gre za dizelske Skyactiv-D in bencinske atmosferske motorje skyactiv-G. S slednjim smo ponudili rekordno kompresijsko razmerje 14:1. V prihodnjih motorjih Skyactiv-X bo kompresijsko razmerje še višje. Z motorji skyactive -G smo dokazali, da znamo izdelati zanesljiv motor z viskokim kompresijskim razmerjem. Za homogeno zgorevanje goriva smo uporabili revno mešanico bencina in zraka, ki se bo ob povečanju kompresije sama vžgala v zgorevalnem prostoru. Ko bo motor deloval pri nižjih obremenitvah, bo do eksplozij revne bencinske mešanice v valjih prihajalo s samovžigom zaradi visoke kompresije in posebno oblikovanih batov, podobno kot pri dizlih. Ko pa bo motor deloval pri višjih obremenitvah, bodo za vžig skrbele svečke, saj je v nasprotju z dizlom pri bencinu vžig goriva v takšnih pogojih precej težje kontrolirati. Tudi pri mrzlem motorju bodo najprej delo opravljale svečke.

Matsuhiro Tanaka, šef Mazdinega razvojno-raziskovalnega centra. | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Rekli ste, da boste kompresijsko razmerje povečali, na kar 18:1. To še drži?
Prej bi rekel, da bomo povečali razmerje do 16:1.

Kaj boste s tem pravzaprav dosegli, izboljšali?
Kot posledica takšnega kombiniranega delovanja bo motor zelo varčen – pri takšnem kompresijskem delovanju je namreč toplotni izkoristek goriva do 30 odstotkov večji. Po drugi strani pa bo zaradi približno tetjino večjega navora v nizkih vrtljajih tudi pospešek izrazitejši. Posebno vlogo pri kompresijskem vžigu bo imela naprava supercharger, katere namen bo dovod zraka, z njim pa bodo dodatno znižali porabo goriva in izboljšali odzivnost motorja od nizkih do visokih vrtljajev.

Mazda MZD connect Mazdin infotainment Avto Mazda s premium vsebino v srednjem razredu vozil

Kaj tako veliko kompresijsko razmerje pomeni za vzdrževanje vozila, stroške servisiranja in življenjsko dobo vozila? Osnovna struktura motorja se v primerjavi z motorjem skyavtiv-G ni spremenila. Kaj smo naredili malo drugače je, da smo povečali tlak vbrizgavanja. To pomeni, da potrošnik ne bo imel večjih stroškov z lastništvom vozila, tudi servisni interval bo ostal enak.

V čem pa je potem sploh še smisel, da boste obdržali dizelski motor, če bo imel vaš novi bencinar, porabo enakovredno dizelskemu motorju?
Predvsem na račun tega, ker je dizelsko gorivo še vedno bistveno cenejše od bencina. Za nameček v motorjih z notranjim zgorevanjem vidimo še veliko prostora za napredek, tudi pri dizelskih Skyactive-D motorjih. Naša vizija je doseči še boljše lastnosti motorja, kot smo jim priča danes, to pomeni manjšo porabo, izboljšati vozne lastnosti ...

mazda 6 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ne koncern Volkswagen, niti ne Daimler (Mercedes-Benz), ki sta o tehnologiji, ki ste jo razvili dejala premalo zanesljivo, predrago, temveč mala Mazda je tista, ki uvaja eno zadnjih revolucij na področju motorjev z notranjim izgorevanjem. Zanimivo.
Veseli me, da ste postavili to vprašanje. Tako kot me veseli pisanje, da so veliki igralci v avtomobilski industriji dejali, da je tehnologija predraga in premalo zanesljiva in da mala Mazda ni obupala. Moč Mazde je, da imamo ambicije. Imamo dobavitelje in inženirje, ki so močno predani našemu skupnemu cilju in poti. Vsi na tem konceptu delamo skupaj, to je naša glavna prednost. Skyactiv-X ni nekaj, kar je Mazda začela razvijati danes, ampak je plod našega dela zadnjih let. Stroški razvoja seveda niso zanemarljivi, a so upravičeni, saj pri podjetju z njim ciljajo na masovno prodajo.

Mazda3 Prenovljena mazda3 Avto Mazda3 varnejša in še bolj pribita ob tla

Kako daleč ste z razvojem te tehnologije? Bo leta 2019 nared za serijsko vgradnjo? Nekateri novinarji so že vozili prototipno vozilo s Skyactiv-X motorjem.
Res je. Imeli smo prvi dogodek na katerega smo povabili nekaj novinarjev, da preizkusijo kaj smo naredili s Skyactiv-X. Seveda bomo tehnologijo v prihodnjih letih predstavili v serijskih modelih. Trenutno pa želimo s tem, ko smo novinarjem tehnologijo ponudili v prototipnem vozilu, pridobiti prve vtise.

Matsuhiro Tanaka, šef Mazdinega razvojno-raziskovalnega centra. | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Gre pri prototipu za predserijski motor?
Seveda, to je bil prvi prototip.

Kakšna bo cena serijskega Skyactive-X motorja v primerjavi s Skyactiv-G in Skyactiv-G motorji?
Seveda o ceni ne moremo govoriti. Mislim pa, da bo malo nad ceno za motor Skyactiv-G.

Je za skyactive x bolj primeren ročni ali samodejni menjalnik?
Pravzaprav oba. Predvsem zaradi obilice navora v širokem območju vrtljajev.

Wojciech Halarewicz, podpredsednik za komunikacije pri Mazdi Motor Europe Avto Mazda ima usodo v svojih rokah

Bo leta 2019 tudi zares začetek proizvodnje?
Načrt je, da bomo motor predstavili leta 2019.

Takrat prihaja nova mazda3 .
(Smeh). Tudi to je nekaj kar ne smem povedati v tem trenutku.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.