Avto > Dosje Avto
6622 ogledov

BMW presežnikov nove dobe - razkrili so ga pred našimi očmi

Novi BMW iX3
1/54
Andrej Leban
Novo poglavje znamke BMW se je uradno začelo: nastopil je čas bavarskih superračunalnikov na kolesih, povsem novega oblikovalskega jezika, izredno učinkovitega pogona, multimedije nove generacije ter naprednega sestavljanja avtov. Model iX3 je prvi serijski avto v novi generaciji 'neue klasse,' vodstvo BMW ga je razkrilo pred našimi očmi. Znana tudi cena.

V osrčju Bavarske Münchnu, ki je že več kot sto let dom znamenitega emblema s propelerjem in središče nemškega tehničnega inženiringa, smo se zbrali novinarji z vsega sveta, da smo lahko prisostvovali eni največjih prelomnic v zgodovini BMW.

"Bil sem priča že številnim premieram naših avtov. A takšen trenutek se zgodi samo enkrat v življenju", je novega iX3 in vse spremembe, ki jih prinaša s seboj filozofija "neue klasse", z besedami opisal generalni direktor Oliver Zipse.

"Neue Klasse je naš največji projekt prihodnosti in velikanski skok naprej glede tehnologije, vozne izkušnje in oblike. Praktično vse je novo, pa še vedno je to bolj kot kadarkoli BMW," je o pomenu prvega v vrsti vseh naslednjih modelov povedal Zipse. Ob boku mu je stalo praktično celotno poslovodstvo, kar se v javnosti zgodi izredno redko. Tudi to je dajalo vedeti o pomembnosti dogodka, s katerim BMW stopa na neko povsem novo, zelo drzno pot, za katero je bolje, da se izkaže kot pravilna.

Novi BMW iX3 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Predstavili so električni avto, ki nosi ime iX3, a ima s predhodnikom istega imena oziroma vsemi ostalimi modeli BMW malo skupnega razen ideje o 'veselju do vožnje.' Le da ima ta slogan zdaj precej bolj razširjen pomen in še zdaleč ni osredinjen samo na pogon ter lego na cesti.

Konkretnejše občutke o avtu bomo strnili v naslednjih prispevkih.

Kaj je in kaj zmore 'neue klasse' iX3 (50 xDrive)?

  • Prvi iz rodu "neue klasse" električnih modelov.
  • Močno osvežen pristop pri izdelavi, obliki, udobju in zmogljivostih električnega pogona.
  • Uvaja šesto generacijo eDrive tehnologij, prednji motor prvič pri BMW tipa ASM, V2L tehnologija.
  • Baterija neto 108,9 kWh, moč motorja 345 kW (469  KM), 800 V tehnologija, 1-stopenjski menjalnik.
  • Pospešek 0-100 km/h v 4,9 sek, hitrost 210 km/h.
  • do 805 kilometrov z enim polnjenjem, v 10 minutah polnjenja do 340 km dodatnega dosega.
  • Uvaja Panoramic Vision zaslon pod vetrobranskim steklom in novo generacijo programskega vmesnika.
  • 4 močni računalniki z 20x več procesne moči, precej manj ožičenja.
  • Tretjina avta iz recikliranih materialov, točka preloma z izpusti že pri 21.000 kilometrih.
  • Prtljažnik 540 l, spredaj 58 l
  • Mere: 4,78 m x 1,89 m x 1,63 m, medosna 2,9 m, masa 2,3 t
  • Cena: od 69.900 evrov.

1. Futuristična oblika z retro elementi

BMW iX3 je malenkost pod 4,8 metra dolg športni terenec oziroma uradno SAV (športno aktivno vozilo). Najprej bo seveda vsak opazil povsem drugačno zunanjo obliko, kot smo je bili vajeni. Brez težav lahko zapišem, da je BMW znova poskrbel za dvig prahu in polarizacijo svoje baze ljubiteljev, le da je tokrat šel še dlje od 'Banglove zadnjice' ali 'Djukćevih ledvic', če omenim le dve največji kontroverznosti 21 stoletja. 

BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW
BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW
BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW

Avto ima proporce širokega in hkrati dokaj nizkega križanca z velikimi kolesi (do 22 palcev) in razmeroma nizko postavo. Ta je izredno spolzka, koeficienta zračnega upora 0,24 se ne bi branila niti kakšna limuzina. Z raznimi detajli avto sega 60 let nazaj v preteklost, na primer s pokonci postavljenimi majhnimi ovalnimi ledvičkami in nakazano dvojnostjo prednjih luči v obliki LED strelic. Krom so zamenjale LED svetleče letve. Avto ima atletske, detajlno izklesane boke s potopnimi kljukami in izrazit zadek, ki ga zaključuje sveža interpretacija globoko proti sredini zajedajočih svetil. Ter seveda 'Hofmeister kink.'

2. Nov koncept čiste in napredne notranjosti

Notranjost petsedežnega iX3 je zelo prečiščena, skoraj minimalistična in hkrati razmeroma prostorna, predvsem pa s povsem novo izkušnjo podajanja informacij. Gre za prvi BMW model, ki uporablja pristop prikazovanja informacij o vožnji in drugih vsebinah na novem zaslonu, ki se od enega do drugega konca razteza pod celotno dolžino vetrobranskega stekla. Rešitvi pravijo Panoramic Vision, ključna v ozadju je ideja, da ima voznik vse potrebne informacije v višini oči. Če želi, pa dodatno še na veliki HUD projekciji na vetrobranu. Kako se obnese, bomo po prvem stiku z zaslonom poročali v naslednjih dneh. 

BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW
BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW

Klasičnega voznikovega zaslona ni več, je pa zato toliko bolj izpopolnjen tudi sredinski zaslon brez roba, ki ga poganja povsem nova X generacija hišne programske opreme s svežo prerazporeditvijo menijev. Po četrt stoletja ni več niti iDrive okroglega gumba, namesto tega voznik bogate zmožnosti vmesnika in njegove vsebine upravlja s prsti, prek z naprednimi jezikovnimi modeli podprtega glasovnega pomočnika in tudi s pomočjo povsem novega volana s prilagodljivimi haptičnimi tipkami. Znova je izredno veliko pozornosti namenjenega notranji razsvetljavi, zvoku in udobju sedežev, fizičnih stikal je še manj. Še korak naprej je bil storjen pri zmožnostih personalizaciji in povezljivosti, od standardnega digitalnega ključa (telefon ali pametna ura), do nadgrajene aplikacije za nadzor na daljavo, zabavnih vsebin tretjih ponudnikov. 

V nedrjih avta se skrivajo štirje zelo zmogljivi računalniki, ki zmorejo svojo veliko računsko moč kombinirati za bliskovito in varno komunikacijo med številnimi sistemi in senzorji, kar omogoča dinamično in varno vožnjo ob delovanju vseh podpornih sistemov. Zanimiva je tudi inženirska novost, da so uporabili nov pristop conskega ožičenja, s katerim so prihranili kar za 600 metrov klasičnih kablov in kar nekaj kilogramov. Namesto klasičnih varovalk pa so uvedli tako imenovane 'pametne e-varovalke', ki omogočajo različne načine napetosti.

BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW

3. Nov pogon in baterija

Pogonski in baterijski sklop sta sama po sebi vredna povsem nove generacije vozil. Pri BMW so še posebej ponosni, ker so oboje razvili znotraj hiše. Na tej podlagi so po lastnih meritvah dosegli ne le precej izboljšano učinkovitost delovanja, temveč tudi manjšo porabo materialov in cenejšo izdelavo. Model iX3 je prvi, ki bo uporabljal novo šesto generacijo BMW eDrive tehnologije za električne avte. Ključni pri tem so visokoučinkoviti motorji, 800 V tehnologija in nova generacija baterije s cilindričnimi celicami. Slednje so kar za petino bolj učinkovite od prejšnje generacije, bistveno hitrejše je tudi polnjenje.

Za zdaj so poznani podatki za model iX3 50 xDrive, ki je predstavljen kot prvi, sledili mu bodo še drugi, tudi vstopni s predvidoma samo zadnjim pogonom. iX3 50 xDrive uporablja baterijo neto kapacitete 108,7 kWh, motorja pa imata skupno moč 345 kW (469 KM) in 645 Nm. Meritve WLTP so pokazale, da lahko avto doseže celo do 805 kilometrov z enim polnjenjem.

Polnjenje samo na primerni polnilnici lahko poteka izredno hitro vse do moči 400 kWh. V idealnih razmerah je baterija od 20 do 80 odstotkov napolnjena v 21 minutah, v zgolj 10 minutah pa avto pridobi za skoraj 400 dodatnih kilometrov, navajajo pri BMW. Opcijsko je na voljo 22 kW polnilec na izmenični tok, avto pa lahko služi tudi kot baterija na kolesih in ga je mogoče priklopiti na druge naprave, dom ali omrežje. 

Zakaj 'Neue klasse'?

S to besedno zvezo pri BMW opozarjajo na prelomnico, ki smo ji priča s prihodom prvega izmed sledečih modelov. Prvi avti 'neue' klasse izvirajo iz 60. let prejšnjega stoletja, ko je BMW predstavil serijo limuzin in kupejev (1500, 2000, kasneje 02), ki so rešili podjetje pred propadom in postavili temelje za sloves športno-prestižnega proizvajalca avtov.

Danes znamka besedno zvezo uporablja kot simbol novega preporoda – le da tokrat v dobi elektrifikacije in digitalizacije.

Vzmetenje in krmiljenje naj ne bi puščalo dvomov, da bo to še vedno originalna BMW vožnja, torej natančno krmiljenje in visokozmogljiva lega na cesti.

BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW

4. Nov odnos med avtom in voznikom

Naslednja stvar je simbioza med voznikom in avtomobilom. Pod terminom Symbiotic Drive navajajo napredne asistenčne sisteme, ki se ob pomoči umetne inteligence bolj kot kadarkoli prilagajajo trenutnim razmeram in hkrati tudi voznikovim gibom na volanu, plinu ali zavorah. Na primer novi iX3 prepozna, kdaj je želel voznik s pritiskom na zavorni pedal samo rahlo zavirati, ob tem pa ne izklopiti aktivnega tempomata.

Sistem, podprt s številnimi senzorji in kamerami, je zaradi svoje računske moči pripravljen tudi za polavtonomno vožnjo stopnje 3, vendar slednja v Sloveniji zaradi zakonskih omejitev ne bo delovala. Predvsem izpostavljajo napredne zavore, pri katerih kar 98 odstotkov zaviranja avto opravi z rekuperacijo brez uporabo dejanskih zavor.

Programska zasnova avta je namenjena tudi stalnemu posodabljanju in pridobivanju novih funkcij na vgrajeni strojni opremi skozi vso življenjsko dobo avta. 

5. Ničelna točka emisij že po enem letu uporabe

Naslednji velik preskok naprej po zagotovilih tovarne se je zgodil na področju učinkovite gradnje in zniževanja okoljskega odtisa. Med drugim navajajo podatek, da se ogljični odtis novega iX3 50 xDrive poravna s primerljivim suvom na termični pogon že po 21.500 prevoženih kilometrih. Ta izračun temelji na povprečnem električnem miksu na evropskem omrežju. Če pa bi uporabnik polnil samo iz elektrike, pridobljene iz obnovljivih virov, bi bila točka preloma že pri 17.500 kilometrih, torej po kakšnem letu uporabe avta.

Da so dosegli takšne številke, ki jih doslej v avtoindustriji še nismo slišali, so šli v velike detajle glede pridobivanja materialov, njihove sekundarne izrabe in industrijske proizvodnje. Duh 'Neue klasse' je namreč zajel tudi način izdelave avtov v tako imenovanih i-tovarnah (iFactory). Povsem nova tovarna v madžarskem Debrecenu, iz katere bo prihajal iX3 in baterije zanj, je prva, v kateri so uporabili povsem nove, visoko avtomatizirane in robotizirane procese, podprte z umetno inteligenco in digitalnimi dvojniki. Kar tretjina avta je izdelanega iz recikliranih materialov, tako plastike kot kovin, močno so znižali tudi izpuste v dobavni in predelovalni verigi. Hkrati je iX3 zaradi lahke gradnje in učinkovitega pogona za 20 odstotkov učinkovitejši od predhodnika, izdelava elektromotorjev je za petino cenejša - vse to so v industriji zares ogromne številke. 

Model iX3 je prvi znanilec nove bavarske pomladi, principu sodobnega "neue klasse" bodo tako kot pred več kot pol stoletja sledili tudi vsi naslednji modeli iz pokolenja. Najprej bo sledila limuzina v velikosti serije 3.

Serijska proizvodnja križanca iX3 se bo na Madžarskem začela novembra, prodaja pa na začetku leta 2026. Cena v Sloveniji za različico iX3 30 xDrive bo 69.900 evrov. Kmalu sledijo še druge izvedenke.

BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW
BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW
BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW
BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW
BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW
BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW
BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW
BMW iX3 neue klasse | Avtor: BMW BMW

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Jernej65 17:40 05.september 2025.

    Tehnologija okrog baterije je trenutno v samem vrhu, zunanja oblika še kar vredu, notranjost pa ena velika žalost.

  • Toma 12:26 05.september 2025.

    4-oglati volan pa še naluknjane prečke, da si ja zlomiš prste, da o dizajnu ne izgubljam besed!

Sorodne novice