Avto
35832 ogledov

Hrvat je Porscheju v treh mesecih naredil boljši avto

Rimac Gregor Prebil
Kako lahko nek 31-letni "zelenec" naredi nekaj, česar ne zmore cela falanga Porschejevih inženirjev?

Mate Rimac je v zelo odkritem pogovoru za osrednji svetovni avtomobilski medij Automotive News razkril, na kako nenavaden način se je začelo njegovo sodelovanje s Porschejem, ki je posledično danes največji manjšinjski lastnik znamke Rimac. 

Rimac pravi, da ima v svetu avtomobilizma le enega vzornika - Elona Muska. Zanj sta bila nekoč heroja tudi Christian von Koenigsegg in Horacio Pagani, ki jima je vsakemu uspelo iz nič zgraditi znamko supešportnih in superdragih avtomobilov, danes pa je Rimac po lastnih besedah z njima prijatelj in poslovni partner. 

Rimac je pojasnil, da se je odpovedal želji po velikoserijski proizvodnji električnih avtov. Svoj prvi pravi prodajni avto C_two z neverjetnimi zmogljivostmi, ki ga bo v serijski podobi predstavil na skorajšnjem avtosalonu v Ženevi, bodo izdelali le v 150 primerkih. To je številka, zaradi katere te "ta veliki" še vedno pustijo pri miru, je dejal. Na teden bodo izdelovali dva avta - en bo rimac, drugi pa pininfarina batista. Pininfarina je namreč tako kot Porsche tudi eden od vlagateljev in si je pri Hrvatu sposodil pogonski del električnega superšportnika.

Iz intervjuja Automotive Newsa:

"Vaš novi električni avto C_two ima več kot 1.900 konjskih moči. Kdo sploh potrebuje takšno moč?"

"Nihče. Ampak, kdo pa recimo zares potrebuje športne terence? Če bi šlo za to, kdo kaj potrebuje, potem bi se vsi vozili v škodah octavijah."

Želi biti razvojni dobavitelj za zmogljive avte

V prihodnosti se bo Rimac z ekipo še bolj posvetil razvijanju in izdelavi zapletenih delov za zmogljive električne avte z visoko dodano vrednostjo: celice, baterije, elektroniko, električne motorje, inverterjte, menjalnike, sisteme za prerazporejanje navora, avtomobilske računalnike in infozabavne sisteme. Njegovi sestavni deli bodo prišli prav tudi marsikateremu hibridu, kot jih denimo že uporablja huronski aston martin valkyrie. Dolgoročni načrt je postati vodja, prvi dobavitelj zmogljivih električnih komponent za najbolj zahtevne proizvajalce avtomobilov na svetu, razkriva Rimac. 

Rimac Oglasil se je Avto Hrvaški Elon Musk je namesto Velike Britanije izbral Slovenijo

A od še tako fantastične ideje do dejanskega udejanjanja je zelo dolga in izredno naporna pot, opozarja mladi Hrvat, ki je ob tem novinarju odkrito priznal, da marsikdaj v prvih šestih letih ni imel na računu niti za plače svoji ekipi, enkrat pa so mu na vrata že trkali delavci z elektra, da mu odklopijo elektriko. Ceo danes meni, da ima podjetje trenutno le okoli 40 odstotkov možnosti, da dejansko uspe. A prepričan je, da je mogoče z drugačnim razmišljanjem, lastnimi idejami in predvsem vztrajnostjo storiti marsikaj. Kot je denimo zgodba s svetili. Pri Helli so se mu smejali, ko jih je prosil, če mu razvijejo LED luči za njegov avto. Zato se je razvoja njegova ekipa lotila sama in prišla do komponent, ki jih lahko danes trži dalje. 

Rimac C-Two | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Nemogoča naloga iz Porscheja

Rimac je verjetno sploh prvič za splošno javnost povedal, kako se je začela zgodba sodelovanja s Porschejem, ki je z denarnim vložkom in odkupom deleža v podjetju (15,5 odstotka) pomenil ključni trenutek in omogočil dejanski vzpon hrvaške znamke. Kot je dejal, se je celo veliko ljudi na visokih položajih znotraj slovite nemške znamke spraševalo, ali se je njihovemu vodstvu zmešalo, ker bodo vložili denar v podjetje, ki pred 10 leti ni obstajalo še niti v garaži. "Mi smo vendarle Porsche."

Ko je Rimac prišel na sestanek k njim z idejo o sodelovanju, so ga spraševali najrazličnejše stvari, kaj bi morali Hrvati znati opraviti zanje. Pa jim je odvrnil, da če bi znal vse to, ne bi bil nič drugačen od Porscheja. Zato so mu postavili izziv - dali so mu popolnoma nov električni avto iz svojega razvoja in Rimcu naložili, naj jim ga z ekipo v pičlih treh mesecih naredi boljšega. 

"V bistvu so nam dali nemogočo nalogo. A nam je uspelo, presenetili smo jih tako časovno kot glede zmogljivosti. Nismo nujno boljši od njih, smo drugačni." Pri avtu so torej naredili stvari, ki jih Porschejevi inženirji niso znali oziroma niso prišli na takšne ideje. Rimac pravi, da ni šlo za taycana, temveč za avto, ki bo kot serijski šele prišel na cesto.

Rimac C-Two Avto Rimac je odkril, koliko milijonov je Porsche vložil v njegovo družbo

Rimac concept S | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pravi izzivi šele prihajajo

Na podoben način sodeluje tudi s Hyundaijem, ki je prav tako odkupil delež v Rimac Automobiles. Za Hyundai bodo Hrvati razvili posamezne sklope za dva visoko zmogljiva električna avtomobila, prvega bo lahko javnost videla že letos. Seznam avtomobilskih znamk, s katerimi že ali še bo sodeloval je dolg: Seat, Audi, Renault, Koenigsegg, Aston Martin, Kia ...

Rimac pravi, da je njegovo podjetje zbralo za naložbe nekajkrat več denarja kot vsa ostala hrvaška tehnološka podjetja. Tudi sicer je kritičen do okostenelega hrvaškega okolja, ki da še vedno ne zna izkoristiti potencialov za razvoj. Tudi zato so avtomobilske znamke svoje tovarne postavile drugod, v Sloveniji, na Madžarskem, Slovaškem ...

Rimac concept one v sredini proti tesli model S (levo) in ferrariju LaFerrariju  | Avtor: Youtube Youtube

Na prihodnost avtomobilizma gleda precej drugače kot tradicionalne znamke. Pravi, da je prehod na električne avte za tradicionalne znamke velikanski izziv, pri katerem bodo nujno potrebovale pomoč takšnih podjetij, kot je njegovo. Nekoč so namreč znamke ključne komponente pogona izdelovale same, danes ni več tako.

avtosalon Gost v oddaji Avto Rimac ostro nad HRT zaradi gostovanja Akrapoviča v oddaji

Pravi izziv prihodnosti pa bo po njegovem, kako preiti s treh odstotkov časa, kolikor je povprečno v uporabi (električni) avto, na precej boljšo izkoriščenost. Po njegovem bo pri tem koraku ključen razvoj umetne inteligence, priti bo moralo do spremembe glede pojma lastništva in uporabe. In Rimac bo takrat zraven, obljublja Mate.

dezurni@zurnal24.si