Avto > Mehanik leta
3704 ogledov

Ključni element za zagon dizelskega motorja

Hidria Hidria
Korporacija Hidria je poleti v svoji tovarni v Tolminu še uradno odprla avtomatizirano proizvodno linijo, ki so jo namenili proizvodnji njihovega najnovejšega izdelka, žarilne svečke za hladni zagon dizelskega motorja Optymus PSG, ki lahko pripomore k do 30-odstotnemu znižanju emisij dizelskih motorjev in ustreza okoljskim predpisom, ki bodo začeli veljati leta 2020.

Žarilna svečka Optymus PSG oziroma "Hidria Optymus Pressure Sensing System" je vgrajena v izgorevalno komoro motorja, kjer vanjo vgrajeno tipalo tlaka v izgorevalni komori motorja več kot 100.000-krat na sekundo izmeri zračni tlak v motorju ter pridobljene podatke preko vgrajene elektronike in digitalnega algoritma posreduje računalniku, ki jim prilagodi krmiljenje motorja, tako da optimizira vbrizgavanje goriva v izgorevalno komoro in druge za učinkovito izgorevanje goriva ključne parametre.

Za proizvodnjo žarilne svečke Optymus PSG so v Hidrii po načelu industrije 4.0 razvili in izdelali tudi avtomatizirano robotizirano proizvodno linijo, ki z uporabo sistema industrijskega vida zagotavlja popolno sledljivost proizvodnje.

Peugeot 208 Hidria Avto Hidria v pomemben posel s koncernom PSA

Štiri desetletja izkušenj

A žarilna svečka Optymus PSG je le zadnji dosežek v Hidriini proizvodnji žarilnih svečk za dizelske motorje, ki sega še v čase pred štirimi desetletji, ko se je z njihovo dejavnostjo začel ukvarjati AET Tolmin, ki je pozneje postal člen korporacije Hidria. Kot pravijo v Hidrii, je bila v prvih letih proizvodnja večinoma omejena na samoregulativne žarilne svečke za visoke električne napetosti, v zadnjih dveh desetletjih pa so se občutneje usmerili tudi v nizkovoltažne žarilne svečke in na elektronske kontrolne enote sistemov za predgretje pred hladnim zagonom dizelskih motorjev. Na osnovi robustne zasnove svečk in zanesljivosti proizvodnega procesa, ki so ga razvili za segment prve vgradnje, nastopajo pa tudi na poprodajnem področju, so postopoma povečali območje svojega delovanja na tem področju.

Hidria | Avtor: Hidria Hidria

Hidria Avto Hidria poganja milijone

Zdaj lahko po zaslugi dolgoletnih izkušenj v razvoju in tehnologiji trgu ponudijo širok razpon vrhunskih izdelkov, ki zagotavljajo učinkovit in zanesljiv hladni zagon dizelskih motorjev tudi pri temperaturah, ki segajo pod 40 stopinj pod Celzijevo ničlo. Druga prednost pravilne uporabe Hidriinih žarilnih svečk so tudi precej nižji izpusti škodljivih snovi, predvsem v zimskem obdobju, ko motor dalj časa deluje pri nižjih temperaturah in je zato bolj nagnjen k izpustu neželenih plinov. V takih primerih je nujno, da žarilne svečke podpirajo proces izgorevanja s temperaturami, ki so višje od 850 stopinj Celzija, in omogočajo tudi čistejše delovanje pri višjih vrtljajih motorja, saj se v tem primeru v izgorevalni komori lažje zagotovi pravilni in stabilni proces zgorevanja.

Vloga žarilne svečke

Kakšna je pravzaprav vloga žarilne svečke v dizelskem motorju? Kot pravi Hidriin prodajni menedžer za Veliko Britanijo Clive Carter, je v nasprotju z bencinskimi motorji, kjer gorivno zmes vžge vžigna svečka, vžig gorivne zmesi v dizelskem motorju odvisen od vročine med kompresijskim taktom stisnjenega zraka. Pod določenimi pogoji, kakršne so nizke zimske temperature ali pa zmanjšan atmosferski tlak na velikih višinah, morajo izgorevalnemu postopku pomagati z dodatnim gretjem, ki ga tipično zagotovijo z žarilnimi svečkami. Svečka se na konici žarilnega elementa, ta sega v območje izgorevanja, segreje na temperature okrog 1.000 stopinj Celzija.

Hidria | Avtor: Hidria Hidria

Pred dvajsetimi leti je bila žarilna svečka preprosta samoregulativna naprava, ki je delovala pri električni napetosti 12 voltov in je bila z električnim omrežjem povezana preko posebnega releja. A do danes se je razvila v del uravnoteženega sistema, ki v izgorevalni komori motorja zagotovi ravno pravšnjo potrebno količino toplote, ki jo izračuna osrednja upravna enota motorja. Ta delovanje svečke uravnava v skladu z različnimi parametri, med katerimi so najbolj očitni temperaturi hladilne tekočine in zunanjega zraka ter stanje akumulatorja, z žarenjem pa lahko sodeluje tudi pri postopku regeneracije filtra trdnih delcev.

Sistem na prikazovalniku med merilniki prikazuje podatke o hitrosti, ki jo mora Slovenska Hidria Avto Slovenska Hidria je olajšala življenje voznikom dizelskih avtomobilov

Čeprav so žarilne svečke načeloma predvidene za vso pričakovano življenjsko dobo motorja, lahko do njihove okvare pride tudi predčasno, na kar lahko vplivajo različne okoliščine. Če se ne prižge alarmna lučka, lahko nepravilno delovanje svečke opazimo šele, ko nastopijo nizke temperature, a njihova menjava je priporočljiva še pred tem, saj lahko svečka, ki ne zagotavlja zadostnega gretja, tudi v poletnih mesecih negativno vpliva na delovanje motorja in izpuste škodljivih snovi. 

Hidria | Avtor: Hidria Hidria

Zagotovitev pravilnega delovanja

Da bi v vsem življenjskem obdobju zadostile zgornjim zahtevam, pri Hidrii žarilne svečke izdelujejo iz materialov, ki so jih skrbno izbrali s pravilnim procesom validacije, posebno pozornost pa namenjajo tudi njihovi konstrukciji. To je eden od ključnih faktorjev za jamstvo, da bo grelni element zagotovil najvišjo temperaturo na sami konici svečke, torej v območju, kjer injektor v izgorevalno komoro vbrizga gorivo in je potrebna visoka koncentracija temperature. Le na ta način se lahko zagotovi pravilni zagon in tekoče delovanje motorja tudi pri ekstremnih temperaturah. Drugi pomemben vidik je tudi preprečevanje funkcionalne degradacije svečke.

Pri Hidrii so v preteklosti izvedli veliko modifikacij žarilne svečke, s katerimi so zagotovili, da se točka najvišje temperature v vsej življenjski dobi svečke premakne za največ dva milimetra, temperature gretja pa v vsem tem obdobju ne pade za več kot 40 stopinj Celzija. Za pravilno delovanje žarilne svečke je potreben tudi poseben izolacijski prašek, ki mora biti dovolj kompakten in imeti pravilno gostoto, da preprečuje lokalna pregrevanja žarilne nitke, ki bi lahko privedla do skrajšanja njene življenjske dobe.

Hidria | Avtor: Hidria Hidria

Cerar na otvoritvi Hidriine proizvodnje v Kopru Nove zaposlitve Avto Hidria v Kopru zagnala novo robotizirano proizvodnjo

Pri Hidrii so razvili tudi robustni model za izračun delovanja svečke, s katerim lahko natančno ugotovijo napake na osnovi načinov uporabe, ki so odvisni od posameznih uporabnikov ali pa regij, kjer so jih uporabljali. Do okvar pred iztekom predvidene življenjske dobe prihaja predvsem pri visokonapetostnih svečkah, ki ne omogočajo uravnavanja temperature med žarilnim postopkom in so bolj nagnjene k okvaram. Do okvar seveda prihaja predvsem v zimskem obdobju, kar se odraža tudi v dejstvu, da se njihova poprodaja takrat poveča tudi za 60 odstotkov. A pri nizkonapetostnih svečkah ne opažajo tako velikih sprememb, kar po eni strani pripisujejo bolj izpopolnjenemu procesu proizvodnje, po drugi pa tudi sprotni nastavitvi temperature gretja na zahtevano raven.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.