Avto
18875 ogledov

Ni prehoda za pešce. Kako čez cesto?

prehod za pešce
1/2
Saša Despot
"Kje boš šel čez cesto? Očitno, da ni še dovolj žrtev, da bi se na tem križišču kaj naredilo," je opozorila bralka, po tem, ko je decembra v nesreči umrla peška.

Sredi decembra se je na cestnem odseku od Hotemaž do mostu za Preddvor zgodila prometna nesreča, v kateri je umrla peška. "Tam ni nobenega prehoda za pešce. Od Hotemaž do mostu za Preddvor ni niti enega prehoda za pešce," nas je opozorila bralka, ki je povedala, da so že večkrat predlagali, da bi tam uredili prehod za pešce, a so njihovi predlogi naleteli na gluha ušesa. "Kje boš šel čez cesto? A v Hotemažah? Očitno, da ni še dovolj žrtev, da bi se na tem križišču kaj naredilo," je komentirala bralka. Poudarila je, da na tem delu cesto prečkajo tudi otroci.

Peška, ki je umrla v omenjeni nesreči, je cesto prečkala na kraju, kjer ni prehoda za pešce, so v prvem obvestilu za javnost sporočili tudi policisti. Na omenjenem odseku je omejitev 90 kilometrov na uro. "Gre za cesto zunaj naselja, kjer ni zaznamovanega prehoda za pešce in situacijo, ki je enaka ali podobna prometni ureditvi tudi na ostalih cestah zunaj naselij," je pojasnil Bojan Kos s PU Kranj.

Na podobno situacijo, ko sta na cesti malo izven naselja na obeh straneh ceste avtobusni postaji, nikjer v bližini pa ni prehoda za pešce, naletimo tudi drugje po državi. Na odseku državne ceste od Ivančne Gorice do Žužemberka je podobna situacija na najmanj treh odsekih.

Prehod za pešce. Avto Vse več pešcev z „očmi na telefonu“ čez cesto

Kdaj uredijo prehod za pešce?

Direkcija RS za infrastrukturo ureja prehode za pešce na glavnih in regionalnih cestah, ko so izpolnjeni določeni pogoji. Pri tem upoštevajo število pešcev na mestu, kjer naj bi bil prehod, kakšna je preglednost na zaustavni razdalji, kakšna je oddaljenost do sosednjega prehoda (več kot 150 metrov), ali je zagotovljen minimalni torni koeficient na vozni površini, ali so zagotovljene čakalne površine ob prehodu (morajo biti povezane s pločnikom) in ali je zagotovljena ustrezna osvetlitev mesta prehoda za pešce (skladno s priporočili za cestno razsvetljavo). Omenjene pogoje določa tudi Pravilnik o avtobusnih postajališčih.

Pravilnik o projektiranju cest predvideva ureditev pločnika ali pešpoti ob cesti izven naselja, če prometna obremenitev ceste presega 3500 vozil na dan, povprečna zgostitev pešcev ob cesti pa več kot deset oseb na uro. Prehod za pešce izven območja križišča je dopustno označiti na lokaciji stalne koncentracije pešcev, če je odmik do naslednjega prehoda ali križišča večji kot 150 metrov.

prehod za pešce | Avtor: DRSI DRSI

"Včasih bolje, da prehoda ni"

"Varen prehod za pešce na žalost še ne pomeni tudi varnega prečkanja ceste, saj je iz navedenih vzrokov razvidno, da bi za lastno varnost pri prečkanju ceste morali predvsem poskrbeti pešci sami. Zato je včasih bolje, da se prehod za pešce ne označi, saj so v tem primeru pešci veliko bolj pozorni na dogajanje v prometu in posledično prečkajo cesto bolj premišljeno oziroma pozorno," dodajajo na direkciji.

Prehod za pešce Avto Poglejte si ta prehod za pešce!

Veliko število nesreč tudi na prehodih za pešce

Po podatkih Javne agencije RS za varnost promet (AVP) se je delež umrlih pešcev v letu 2016 v primerjavi z letom 2015 povečal za 38 odstotkov (iz 16 mrtvih v letu 2015 na 22 mrtvih pešcev v letu 2016, od tega kar pet mrtvih na avtocestah). Med vsemi smrtnimi žrtvami je bilo v letu 2016 17 odstotkov pešcev. Primerjava med omenjenima letoma pokaže, da se je povečalo tudi število hudo telesno poškodovanih pešcev, in sicer za 8 odstotkov iz 124 na 134. Veliko bolj spodbudni so za zdaj še nepopolni podatki policije za leto 2017, saj kažejo, da je lani na slovenskih cestah umrlo deset pešcev.

AVP poudarja, da je v zadnjih letih problematično veliko število prometnih nesreč z udeležbo pešcev v naselju, tudi na prehodih za pešce. Med glavnimi vzroki smrtnih prometnih nesreč v letu 2016 izstopajo nepravilno prečkanje vozišča (10 mrtvih in 32 hudo telesno poškodovanih pešcev), neupoštevanje pravil o prednosti (5 mrtvih in 40 hudo telesno poškodovanih pešcev) ter v veliki meri tudi neprilagojena oz. prehitra vožnja voznikov (4 mrtvi in 11 hudo telesno poškodovanih). Število prometnih nesreč z udeležbo pešcev se občutno poveča v jesensko-zimskih mesecih.

umrli pešci graf | Avtor: AVP AVP

Semafor za uporabnike pametnih telefonov ZAVIRAJO NA POLNO Avto Prihajajo semaforji za uporabnike pametnih telefonov

Kje prečkati, če ni prehoda?

Pešec mora vozišče prečkati na prehodu za pešce, če je ta oddaljen od njega manj kot 100 metrov, pojasnjujejo na policiji. Če prehoda ni, mora pešec upoštevati, da vozišča ne sme prečkati, če sta smerni vozišči fizično ločeni (npr. avtocesta) ali ju loči neprekinjena ločilna črta. Pešci tudi ne smejo stopiti na avtocesto in hitro cesto ali hoditi po njej in na cestah teh kategorij ne smejo prečkati vozišča. Povsod drugje pa se morajo, preden stopijo na vozišče prepričati, če to lahko varno storijo in ga prečkati brez ustavljanja ter po najkrajši poti.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 6
  • Fulmmer 14:30 21.januar 2018.

    Kdo ti je kriv, če si se rodil na napačni strani ceste.....

  • wolfyy 13:27 21.januar 2018.

    in kakšna je razlika če je prehod za pešce? še zmer je treba levo desno pogledat, če hočeš preživet. V življenju še nisem in nikoli ne bom šel čez prehod za pešce brez da 100% vidim, da bo avto ustavil. ...prikaži več Zdaj naj me pa kdo povozi če mu uspe.

  • Laznivi 10:41 21.januar 2018.

    V guatamali bangladesu ruandi afgnistanu in drugih nam podobnih drzavah kjer drzave za varnost razen predpisov in odlokov ne naredijo nic je tako. V razvitih zahodnih drzavah kjer clovek nekaj pomeni pa take probleme resujejo z podhodi.

Sorodne novice