Avto
243 ogledov

Opozorilo: Novi znaki brez kampanje obetajo zmedo med vozniki

Prometni znak nasprotna smer Ministrstvo za infrastrukturo
Novi pravilnik o prometni signalizaciji, ki dovoljuje tudi do desetletno prilagajanje na novosti, utegne zaradi dualnosti pravil še bolj kot pri šolah vožnje zmedo povzročiti pri že obstoječih voznikih, zlasti starejših.

6. julija stopi v veljavo nov pravilnik o prometni signalizaciji, ki uvaja številne spremembe pri obliki prometnih znako in horizontalnih označb. Ker pravilnik določa rok za menjavo znakov kar deset let, za prilagoditev cestnih označb pa štiri leta, bo toliko časa veljala dvojnost, s katero pa se bodo morali spopasti tudi pri šolah vožnje. 

PREBERITE ŠE:

Pri Agenciji za varnost v prometu (AVP) so tako že opozorili, da bodo zaradi novosti primorani spremeniti več kot desetino vseh testnih nalog. Kot so še zapisali v pismu, razposlanem vse šolam vožnje, je "utopično" pričakovati, da bi kandidate učili po starem in novem sistemu hkrati, zato predlagajo neko vmesno pot, po kateri bi ob prehodu na nove vsebine skušali čim bolj olajšati delo tako šolam vožnje kot kandidatom. Za začetek se želijo pri AVP osredotočiti na takoj veljavne spremembe. Kot dodajajo, testnih nalog z novimi prometnimi znaki in prometno opremo ne bo na teoretičnem delu vozniškega izpita še najmanj pol leta, s tem pa bi se praviloma morali izogniti tudi problemu, da bi k izpitu pristopil nekdo, ki se je učil še po starih pravilih.

"V začetku leta 2017 se bodo tako postopno opravile še vse preostale potrebne spremembe in začele dodajati nove testne naloge, tudi takšne, ki niso povezane z novimi znaki, pač pa z drugimi novostmi, ki jih prinaša pravilnik."

Pri praktičnem del izpita pa postopnega pristopa k spremembam ne bo mogoče uporabiti, zato se od voznikov pričakuje, da vozijo v skladu s trenutno veljavnimi predpisi in glede na signalizacijo in opremo, na katero bodo naleteli na cesti.  

"Voznike bo moral nekdo obvestiti o spremembah"

Borut Žagar, predstavnik sekcije avtošol pri GZS, pravi, da bodo šole vožnje seveda morale čimprej vključiti spremembe v učni proces, še pred tem pa vse izvajalce čaka natančno branje pravilnika in pridobivanje novega slikovnega in drugega učnega materiala.

Na začetku bo dvojnost znakov gotovo povzročala zmedo med kandidati, še posebej pri tistih, ki bodo po že opravljenem izpitu B kategorije delali nadgradnjo za kategorijo A. Vendar pa je poudarek na samem razumevanju različnih kategorij signalizacije, zato v večini primerov ne pričakuje večjih težav.

Žagar sicer s pravilnikom ne more biti v celoti zadovoljen, saj so po njegovem nekatere novosti konkreten korak nazaj glede na zdajšnjo ureditev. Pri tem kot primer navaja tablo oziroma puščice za obvoz, ki bodo odslej oranžne barve, a brez napisa "obvoz". "Prejšnja rešitev se nam je zdela bolj praktična, saj si točno vedel, za kaj se gre. Sedaj pa niti ne vemo, kako veliki bodo ti znaki v praksi, zelo zanimivo pa bo tudi videti, na kakšen način jih bodo delavci nekega lokalnega komunalnega podjetja, ki ne bodo nujno seznanjeni z vsemi novostmi, postavljali." 

Zelo neposrečena se mu zdi tudi poteza, da so iz uporabe umaknili znak za razvrščanje ("zadrgo") ob obrazložitvi, da naj bi že vozniška kultura sama po sebi nalagala voznikom, naj si na zožanjih izmenjaje dajejo prednost.

Morda še večji problem kot pri izobraževanju novih kandidatov Žagar vidi v dovoljšnem opozarjanju obstoječih voznikov na spremembe, pri tem pa šole vožnje ne bodo mogle bistveno pomagati. Žagar je tako navedel izkušnjo, ko so o načrtovanih spremembah nedavno seznanili neko skupino starejših voznikov, ki o novostih niso vedeli popolnoma ničesar. "AVP in tudi ministrstvo za infrastrukturo bi morala v ta namen imeti na razpolago določen proračun, da bi z medijsko kampanjo voznike poučili o spremembah. Pri tem morajo biti še posebej pozorni na pravilne kanale, da bodo novosti dosegle tudi starejše voznike. V nasprotem lahko pričakujemo veliko prometnih prekrškov in tudi nesreč."

Kot primer zelo verjetne zmede navaja načrtovano spremembo, ko bodo lahko v določenih križiščih ob fizičnem znaku zelene puščice vozniki zavijali desno kljub rdeči luči.

andrej.leban@zurnal24.si

 

Komentarjev 8
  • banja 14:43 15.junij 2016.

    V USA se lahko ob rdeči luči zavija desno. Brez kakršnegakoli znaka. Pa še nekaj odličnega imajo v USA. Na avtocestah so talne označbe (črte za ločevanje pasov) bele barve. Na navadnih dvosmernih cestah je sredinska črta rumene barve. Tako, ...prikaži več da veš, da nisi na avtocesti, kjer so včasih smerna vozišča tudi po več deset metrov narazen in je vmesni zeleni pas poraščen z drevjem.

  • banja 14:34 15.junij 2016.

    V 60. letih so na Švedskem iz leve strani vožnje prešli na desno. Priprave so bile temeljite in na "dan D" so brez večjih problemov in nesreč "izpolnili plan". kaj podobnega bi bilo pri nas (tudi v 60. letih) skoraj ...prikaži več neizvedljivo. Pri nas ne znamo!!! Ogromno ljudi je, ki od prometnih predpisov vedo samo to, da se vozi po desni. Pa še to jim gre včasih težko.

  • Ivo 22:24 13.junij 2016.

    Pa mi je ata zmeraj govoril: "Sine znake delaj, znake delaj, boš vse življenje lahko živel od tega..." in res je imel prav, saj jih v Sloveniji vsakih nekaj let menjamo. Andrejev križ od samostojnosti je že četrtič spremenjen, pa ...prikaži več nič manj jih na železniških prehodih ne umre. Steza za pešce tudi, razni konjiči, žabice, kmalu bodo ovčke, ker je to ja nižja žival, a vseeno nevarna... KAJ KDO SPLOH NADZIRA TO AVP ALI LAHKO TO ČISTO SAMOPAŠNO TROŠIJO DAVKOPLAČEVALSKI DENAR??