Avto
5083 ogledov

Ko kolesa ni treba več voziti na strehi

Peugeot Rifter
1/13
Saša Despot
Prilagodljiva, multifinkcijska vozila, so manjkala na slovenske trgu avtomobilov. Ponudba je iz dneva v dan večja.

Kupce velikih družinskih vozil s petimi sedeži in ogromnim prtljažnikom ali pa sedmimi sedeži, so proizvajalci vozil ob popularnosti SUV vozil preusmerili na trg lahkih gospodarskih vozil – danes potovalnim kombijem pravijo velikoprostorci. Nekateri, na primer skupina PSA, ki jo sestavljajo Peugeot, Citroën in Opel pa velik potencial vidijo tudi v neki vmesni različici – pravijo jim „prostočasna vozila,“ oziroma vozila za aktivne posameznike oziroma družine z velikimi potrebami, tudi s psom, ki veliko časa preživijo aktivno, v naravi.

Peugeot 508 Avto Razkrit: Peugeot 508 drzen kot še nikoli

Letos so predstavili trojček modelov, peugeot rifter, citroën berlingo in opel combo. A vsak od njih naj bi imel svojo zgodbo in svoj namen, vsaj tako so nam predstavili pri uvozniku vozil Peugeot, ki so predstavili svojega rifterja (v dveh dolžinskih različicah s 5 ali s 7 sedeži, daljša različica zahteva 700 evrov doplačila). Za rifterja (predhodnik, ki je bil narejen na arhitekturi gospodarske različice, je bil partner tepee, rifter pa je narejen na arhitekturi programa osebnih Peugeotovih vozil) naj bi se prvotno odločali predvsem aktivni posamezniki, ki jim je lahko vozilo, v katero lahko natovorimo tudi predmete, ki v dolžino presegajo tri metre, drugi dom.

Seznam tehnološke opreme je dolg. Prilagodljivi tempomat ohranja nastavljeno hitrost in prilagaja razdaljo do vozila spredaj. Razširjeni sistem za prepoznavanje prometnih znakov prikaže vrednost s prepoznanega prometnega znaka in največjo dovoljeno hitrost, da prilagodi hitrost tempomata/omejevalnika hitrosti vozila. Aktivni opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu popravlja smer vožnje pri voznikovi nepozornosti. Opozorilnik na voznikovo nepozornost uporablja nadzorno kamero za analiziranje voznikovega obnašanja in premikov volana. Če sistem zazna padec pozornosti, vozniku posreduje zvočno in vizualno opozorilo. Samodejno zaviranje v sili (Active Safety Brake) se vklopi v primeru zaznane nevarnosti trčenja. Sistem za nadzor stabilnosti vlečne kljuke stabilizira prikolico in zmanjšuje njeno zanašanje, ali po potrebi zavira vozilo. Ima tudi Samodejni preklop dolgih in zasenčenih luči, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji "Visiopark 180°", ki prikazuje območje za vozilom pod 180-stopinjskim kotom, in sicer v standardnem pogledu, pogledu pod kotom 180° (ptičja perspektiva) ali povečanem pogledu "zoom" ob približevanju oviri. Tu je še sistem za nadzor mrtvega kota z opozorilnikom v zunanjih ogledalih ter prostoročni dostop in zagon.

Peugeot Rifter | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Rifter je med vsemi tremi "najbolj premium", kar naj bi potrjevale oblikovno čiste linije s kratkimi previsi, ki so jih nadgradili z nekaterimi suvovskimi detajli, kot so večja kolesa, zaščita okoli kolotekov, serijsko vgrajene strešne sani ... Mačji pogled dodatno poudarja značilna LED osvetlitev na sredini žarometov, na zadnjem delu pa se raztezajo velika prtljažna vrata, ki odpirajo dostop do prostornega prtljažnika. Vanj je možno seči tudi skozi zadnje okno, ki se odpira ločeno. Zadnje luči v podobi treh levjih krempljev dokazujejo pripadnost znamki. Na voljo je tudi v GT izvedenki z izrazito športnimi elementi.

Tudi odmik od tal je za tri centimetre (18 centimetrov) višji kot pri opel combu in citroën berlingu.

Peugeot 2008, 3008 in 5008 Avto Trojni test: peugeot 2008, 3008 in 5008

Enako velja za potovalno kabino, predvsem armaturno ploščo, kjer najdemo že uveljavljeni Peugeotov i-cockpit (ima ga že več kot štirimi milijone Peugeotovih vozil), z majhnim večfunkcijskim volanom, merilniki nad volanom in samostoječim osempalčnim zaslonom na dotik. V primerjavi s suvoma 3008 in 5008 ima praktično vse, pogrešali smo le digitalne merilnike. 

Peugeot Rifter | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Peugeot je v primerjavi z nekdanjim modelom rifterja postavil na povsem novo modularno platformo EMP2, na kateri nastajajo tudi modeli, kot so peugeot 3008 in 5008. To jim je omogočilo, da so v rifterja vgradili napredne tehnologije, ki jih najdemo tudi v omenjenih športnih terencih, hkrati pa so še izboljšali prilagodljivost. 

Na voljo je v dveh različicah, s 5 in 7-sedeži, ki so na voljo pri obeh dolžinah: standardna (4,40 m) in podaljšana (4,75 m). V 5-sedežni standardni izvedenki prtljažnik meri 775 litrov prostornine pod polico (+ 100 litrov v primerjavi s partnerjem), pri podaljšani izvedenki s preklopljenimi sedeži pa vse do 4.000 litrov pod stropom. Kljub temu je obračalni krog 10,9 metra.

Peugeot 308 GT Avto Peugeot 308 je dobil brzostrelko

V primerjavi s predhodnikom so izboljšali tudi praktičnost, predvsem mislimo na odlagalne površine in predale. 186 litrov je odlagalnih površin. Nov je prostor za odlaganje pod streho nad osrednjo konzolo. Veliko večji je predal pred sopotnikom, nad zadnjo polico pod stropom je velik predal, v katerega lahko sežemo skozi zadnje okno, ki se lahko odpira ločeno od velikih prtljažnih vrat.

Peugeot Rifter | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Rifter je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom ... A le kot predelava. Za slabši oprijem je možno doplačati sistem grip control, ki v kombinaciji s sistemom za pomoč pri speljevanju na klancu omogoča, da se povzpnete tudi po bolj spolzkem asfaltu.

V začetku je na voljo z 1,5-litrskim turbodizelskim motorjem v treh različicah, s 96 kilovatov moči (130 KM) s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, s 73 kilovatov moči (100 KM) s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom in s 55 kilovatov moči (75 KM) s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Vsi dizelski motorji so opremljeni s filtrom trdnih delcev in sistemom za selektivno katalitično redukcijo (SCR). Ta tehnologija omogoča nadzor nad emisijami ob zagonu motorja brez potrebe po aditivu za filter trdnih delcev.

Peugeot Rifter | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Na bencinski strani je 1,2-litrski trivaljni turbobencinski motor z 81 kilovatov moči (110 KM) v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, v drugi polovici leta prihaja še v različici s 96 kilovatov moči (130 KM) z ročnim in avtomatskim menjalnikom.

Peugeot e-legend concept Avto Peugeotov novi koncept paša za (stare) oči

Nivoji opreme so trije, active, allure tudi GT line.  Serijski so aktivni sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov za omejitev hitrosti, voznikov sedež nastavljiv po višini in v ledvenem delu, samodejni vklop dnevnih luči, active safety break s funkcijo prepoznavanja pešca, strešni nosilci, klima, ... so del osnovne opreme.

Peugeot Rifter | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Najcenejši bencinski rifter s šeststopenjskim ročnim menjalnikom na ceniku stane 18.250 evrov, na dizelski strani najcenejši model na ceniku (55 kilovatov moči, 5-stopenjski ročni menjalnik) stane 18.150 evrov.

Pri Peugeotu pri nas načrtujejo letno prodajo okoli 300 rifterjev.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.