Avto
1104 ogledov

Pri 50 km/h vozite v peti prestavi

Toyota avensis Boštjan Tacol
Vrtljaji. S pravilnim prestavljanjem v zelenem območju lahko prihranite tudi četrtino goriva.

Ekonomično. “Nižji so vrtljaji, manjša je poraba, bolj ekološka vožnja pa poleg nižjih izpustov prinese tudi manj pogoste servise in daljšo življenjsko dobo avtomobila,” pravi Danijel Granda, inštruktor varčne vožnje iz Centra varne vožnje Vransko Avto-motozveze Slovenije.

Varen varčen voznik logo | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Še posebej je mogoče privarčevati pri bencinskih motorjih, ki so po naravi požrešnejši od dizelskih. “Konkreten primer: če v naselju pri 50 kilometrih na uro vozimo v peti prestavi in ne v tretji, privarčujemo celo do 25 odstotkov goriva,” dodaja Granda.

Novejši motorji v avtomobilih največji navor, torej prožnost, omogočajo pri precej nižjih vrtljajih kot pred 10 ali 15 leti, ko je bilo treba voziti pri 2.000 in več vrtljajih. To še posebej velja pri motorjih s turbopolnilniki, česar pa se predvsem starejši vozniki, navajeni stare tehnike, ne zavedajo in vozijo pri višjih vrtljajih. Pri nakupu novega avtomobila se je zato treba dobro pozanimati o lastnostih vgrajenega motorja.

Pospeševanje bo potratnejše, če bo počasno. “Treba je voziti dinamično, ob pospeševanju čim prej doseči potovalno hitrost, to pa potem enakomerno vzdrževati s čim več predvidevanja,” sklene Granda.

Avto grafika | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Pravilno prestavljanje v različnih pogojih


Vožnja po ravnini:
Na ravnini speljujte z nizkimi vrtljaji. Prestavljajte zgodaj, pri bencinskem motorju pri okoli 2.000 vrtljajih, pri dizlu še prej. Podobno prestavite v tretjo, iz tretje pa kar neposredno v peto prestavo.

Vožnja po klancu navzdol:
Pri vožnji po klancu navzdol je treba prestave preskakovati. Iz prve tako prestavite v tretjo, iz tretje pa v peto. Pri vožnji navzdol je veliko varneje in varčneje kot v prostem teku voziti v takšni prestavi, ki omogoča zaviranje z motorjem brez uporabe zavor.

Vožnja po klancu navzgor
Pri vožnji v klanec glede na hitrost čim dlje vozimo v najvišji možni prestavi. Iz pete prestavimo neposredno v tretjo. Z vsakim prestavljanjem se namreč poraba nekoliko poveča.

Varen varčen voznik sponzorji | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Komentarjev 20
  • boogin1 15:03 25.november 2016.

    Ti pa si bolan z Janšem. Za ozdravitev ti za začetek predlagam izogibanje rdeči barvi, pa bo mogoče šlo.

  • povejmi 18:22 11.maj 2012.

    Franjo, glede enotske porabe g goriva / kW na gredi imaš prav, vednar vedi, da je motor le del celega vozila. Hitreje ko se ti premika vozila, več g goriva / hitrost boš porabil. V neki vmesni hitrosti je optimum. ...prikaži več Ne pozabimo upoštevati tudi CPP - omejitev hitrosti.

  • povejmi 18:19 11.maj 2012.

    Glede optimalnih vrtlajev, veš, da je to ponavadi ozko območje najvišjega navora? Tukaj se strinjava, da je vredno peljati v okoli tega območja vrtljajev.Če imaš atmosfersko polnjenega je to pri okoli 2/3 razpona vrtlajev, če pa imaš prisilno polnjenega, ...prikaži več potem imaš ugodno območje že od recimo 1600 obr/min.