Avto
2621 ogledov

Rafale z geni vetra in letala v Sloveniji za 44.400 evrov

Renault rafale
1/20
Renault
Trenutno najbolj drzen in prestižen renault, novi križanec rafale, je uradno začel tudi vožnjo po Sloveniji.

Na model rafale so pri Renaultu še posebej ponosni. Gre za avto, v katerega so vgradili vse, kar trenutno simbolizira logotip diamanta pod vodstvom vrhovnega šefa Luca di Mea - vpadljiva oblika, smisel za detajle, francoska nagnjenost k premijski obdelavi materialov, tehnologija visokega nivoja, morda eden najbolj zmogljivih infotainmentov ta hip, visoka stopnja uporabe recikliranih in do narave manj obremenjujočih materialov ... In vse to s pogonom na notranje zgorevanje, ki mu resda že v dobršni meri pomaga elektrika. 

Zdaj so razkrili slovenske cene, vstopna oprema techno pri modelu E-tech hybrid 200 bo stala od 44.400 evrov, medtem ko je bogatejši in športnejši esprit Alpine ocenjen na 48.700 evrov. Kmalu pride še vrhunec z 221 kW (300 KM).

Duh avantima, 21 turba, safrana baccare ...

Z rafalom so se torej Francozi še izraziteje vrnili v segment D, kjer so bili nekoč tako zelo prisotni, če pomislimo le na čase renaulta 25. V tem segmentu imajo resda že model espace, ki pa je vseeno bolj družinsko usmerjen, medtem ko rafale bolj stavi na čustva in individualizem.

Morda bi ga lahko primerjali z modelom avantime pred 20 leti, ki je dodobra spremenil dotedanja pričakovanja glede avtov. A hkrati pravijo, da po zmogljivostih nadaljuje zgodbo, ki sta jo pisala radikalna modela 21 turbo in safrane baccara biturbo.

Rafale je prvo serijsko vozilo, ki je v celoti oblikovano v skladu z novim oblikovnim jezikom, katerega so uvedli od prihoda Gillesa Vidala na položaj direktorja oblikovanja znamke Renault. Spomnimo, da je Vidal prišel k Renaultu od neposredne francoske konkurence.

Rafale je sicer 4,7 metra dolgi križanec med suvom in kupejem, s fastback zaključkom zadnjega dela. Je širši od espaca, platišča merijo 20 palcev.

Pri obliki ponosno omenjajo vez z znamenitimi francoskimi letali tipa rafale, to je tudi poimenovanje vetra. Oblikovni detajli prepletajo izklesane poteze in obline, vse skupaj deluje kot raztegnjena koža. Poseben detajl je motorna maska, kjer velikemu družbo dela še vojska malih rombov s posebno optično igro pojavljanja in izginjanja.

Na strehi ima tudi rafale inovativno streho solarbay, ki lahko po segmentih prilagaja prosojnost, hkrati pa ne posega v potniški prostor tako kot klasične steklene strehe konkurence.  Zaradi aerodinamične zasnove zadnjega dela ne potrebuje brisalca.

Renault rafale | Avtor: Renault Renault

Renault rafale | Avtor: Renault Renault

Skrilavec in pluta namesto piano plastike

Notranjost prinaša visoko stopnjo prostornosti za vse potnike, udobja športnega sedenja (prva uporaba reciklirane alkantare, živalskega usnja sploh ni več) in premijskega počutja. Med drugim ima odvisno od različice za oblogo tanek skrilavec ali barvano plutovino. Pri znamki izpostavljajo, da sta materiala ne le prijetna na otip, temveč tudi nimata efekta odsevanja.

K udobju veliko pripomore infozabavni sistem OpenR link najnovejše programske posodobitve FY3, ki deluje na Googlovem operacijskem sistemu Android Automotive 12 in uporablja visokozmogljivo strojno in grafično opremo. Dovoljuje ogromno možnosti nadzora na daljavo, servisiranja in dodatnih vsebin, vključno z umetno inteligenco, ki jih prinaša stalna povezljivost. Poleg zaslonov rafale uporablja tudi veliko projekcijo na vetrobransko steklo. V prtljažniku je za 647 litrov prostora.

Renault rafale | Avtor: Renault Renault
Renault rafale | Avtor: Renault Renault

Zmogljiv in varčen pogon brez kompromisov s polnjenjem

Avto je postavljen na modularno CMF-CD platformo Renaulta in Nissana. Za pogon skrbi hibrid E-tech 200 s 147 kW (200 KM), ki obljublja porabo bencina 4,6 litra na 100 kilometrov. Gre za kombinacijo 1,2-litrskega trivaljnika (96 kW), ki deluje po varčnem Millerjevem ciklu, in dveh elektromotorjev. Glavni med njima (59 kW) deluje pri napetosti 400 V in se napaja iz baterije s kapaciteto 2 kWh. Drugi elektromotor (25 KW) je visokonapetostni zaganjalnik in generator HSG. Menjalnik, ki je bil razvit na podlagi izkušenj iz formule 1, ima dve glavni prestavni razmerji za elektromotor in štiri za bencinski motor. Skupaj omogoča 15 različnih kombinacij sodelovanja med bencinom in elektriko, glede na željo po učinkovitosti ali športnosti.

Avto tako lahko poganja samo elektrika, kombinacija hibrida ali pa bencinski motor služi kot generator za elektriko baterije. Kombinaija omogoča veliko vožnje zgolj na elektriko, v mestih celo do 80 odstotkov. 

Jeseni pride k nam še štirikolesno gnani E-tech 4x4 300 z 221 kW (300 KM), ki bo imel še dodatni elektromotor na zadnji premi in tehnologijo priključnega hibrida.

Rafale za gibanje lahko uporablja 4CONTROL krmiljenje koles, pri čemer ima za razliko od modelov austral ali espace izboljšan sistem elektronskega nadzora zadnje preme za dodatno dinamiko med ovinki. Volan je nastavljen zelo športno neposredno. Pri kasnejši 4x4 različici obljubljajo še dodatne dinamične prilagoditve. 

Renault rafale | Avtor: Renault Renault
Renault rafale | Avtor: Renault Renault
Renault rafale | Avtor: Renault Renault
Renault rafale | Avtor: Renault Renault
Renault rafale | Avtor: Renault Renault
Renault rafale | Avtor: Renault Renault
Renault rafale | Avtor: Renault Renault

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Avatar Garancija
    Garancija 06:53 20.junij 2024.

    Vse je predrago,plače pa se znižujejo,ker se vse draži