Avto
4185 ogledov

Raziskava: Slovenija ima enega najdražjih cestnih odsekov v Evropi

Predor Karavanke Dars
Na lestvici predorov glede na višino predornine so Karavanke uvrščene v družbo najdražjih v Evropi. Na drugi strani ima Hrvaška poleg Francije in Italije najdražje avtoceste.

Podjetje Toolwayr je na podlagi javnih cenikov cestnin, mostnin in predornin v Evropi sestavilo zanimiv seznam stroškov, ki jih morajo pred poletnimi dopusti upoštevati vsi, ki se bodo na pot odpravili z avtom. 

Na lestvici najdražjih v Evropi se je na 9. mestu znašel predor Karavanke. Za uporabo predorske cevi, ki močno skrajša in olajša tranzitno pot med Slovenijo in Avstrijo, je treba letos plačati 8,8 evra. To je sicer še vedno skoraj desetkrat manj od najdražje predora v Evropi - Eurotunnela, ki za 72 evrov omogoča prehod med Francijo in Združenim kraljestvom.

Naslednjih nekaj najdražjih predorov je v Alpah: 55,80 evra je treba plačati tako za predor Mont Blanc kot predor Frejus. Oba povezujeta Italijo in Francijo. Okoli 31 evrov pa stane pot iz Italije v Švico prek predorov Veliki sveti Bernard ali Munt la Schera. 

"Te ugotovitve so bistvenega pomena za potnike, ki načrtujejo potovanja po Evropi. Vnaprejšnje razumevanje morebitnih stroškov cestnin je ključnega pomena za načrtovanje proračuna, zlasti kadar gre za več držav."

Mattijs Wijnmalen, izvršni direktor Tollwayr

V Split za ceno mesečne vinjete

Najdražje cestnine za avtocestne odseke v Evropi imata Francija in Italija. Za odsek poti med Parizom in Marseillem (776 km) je treba plačati 68,90 evrov, le pol evra manj pa za odsek Milano - Bari (877 km). Tudi odseki Strasbourg - Montpellier, Pariz - Bordeaux, Milano - Rim in Pariz - Strasbourg hitro sušijo denarnico.

Most Oresund Øresund med Dansko in Švedsko | Avtor: Profimedia Profimedia

Na 7. mestu najdražjih avtocestnih odsekov v Evropi pa je tudi hrvaški Macelj - Split. Za 444 km dolgo pot je treba odšteti 32,80 evra, so naračunali pri Tollwayr. Mesečna vinjeta v Sloveniji, ki omogoča neomejeno uporabo avtocestnega omrežja, stane 32 evrov.

"Naša raziskava je pokazala, da so stroški cestninjenja v evropskih državah zelo različni. Medtem ko se Francija pogosto pojavlja na vrhu našega indeksa z izjemno visokimi pristojbinami, zlasti za njene glavne ceste in prehode skozi predore, vidimo, da številne vzhodnoevropske države ponujajo veliko bolj dostopno cestno infrastrukturo," je raziskavo komentiral Mattijs Wijnmalen, izvršni direktor Tollwayr.

"Posebej zanimivo je, kako cene cestnin odražajo tako naložbe v infrastrukturo kot tudi strateški pomen nekaterih cest. Položaj predora Eurotunnel kot najdražje cestnine v Evropi kaže, kako pomembna je ta ključna povezava med celinsko Evropo in Združenim kraljestvom."

Pri zneskih cestnin za posamezne odseke so sicer v raziskavi upoštevali samo zneske v tistih državah, ki denar od voznikov pobirajo še klasično prek cestninskih postaj oziroma avtomatov. Slovenije, Avstrije, Madžarske, Slovaške in še številnih drugih držav ni med njimi, ker uporabljajo vinjetni sistem.

Pri mostninah je nesporni prvak znameniti most Øresund, ki povezuje Dansko in Švedsko, vožnja v vsako smer pa stane 54 evrov. Tudi drugi najdražji most je danski Storebælt, avto ga lahko prepelje za 21,81 evra.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Ender3 19:53 12.junij 2025.

    Vse bi bilo drugače, če bi ceste in predore gradile Kitajske firme. Že v startu bi bilo ceneje..

Sorodne novice