Avto > Testi
11517 ogledov

Gremo na dopust z družino - kateri avto je najboljši?

Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage
1/46
Anže Petkovšek
Primerjali smo tri avte in njihovo notranjo prostornost. Je zunaj največji res lahko najboljši in kaj lahko pričakujemo od cenovno najbolj dostopnega? Presenečenja so si kar sledila.

Pri izbiri naslednjega avta se večina ljudi težko izogne čustvom. Nekaterim je dovolj že prava barva, drugim je pomembna vpadljiva oblika, tretjim moderna opremljenost z asistenčnimi sistemi. Kaj pa dobra stara uporabnost? 

Avti so v zadnjih letih postajali vse večji in širši. Prava eksplozija gabaritov se je zgodila z razmahom športnih terencev in križancev, zaradi katerih so dotlej klasične kombilimuzine, karavani in limuzine poniknili v ozadje, enoprostorci pa so dejansko izumrli. Marsikatera garaža in parkirno mesto sta z novim avtom v gospodinjstvu postali tesni. In saj poznate tisto klasično slovensko navado, ko se ob rojstvu vsakega novega otroka družina zakadi v nakup za številko večjega prevoznega sredstva. 

Skupaj z avti rastejo tudi potrebe družin in posameznikov. Prostor za otroške sedeže in vozičke, športni rekviziti, kot so kolesa, supi ali smuči, pogosta potovanja s kovčki v prtljažniku in seveda pasji tovariši, pri katerih je tudi treba poskrbeti za varen transport … Vsake toliko odpove kuhinjski aparat ali si zaželimo nove televizije ali omare, morda vrtne kosilnice in tudi to je treba nekako spraviti domov. 

Postavili smo si izziv: ali je treba za običajne in malo manj običajne družinske potrebe res treba razmišljati o čim večjem avtu? Je zato njegova uporabnost res toliko boljša? In ali križanci oziroma suvi dejansko upravičujejo zaton nekdaj tako priljubljene družinske izbire - karavanov? 

Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Drug poleg drugega smo postavili modele ford puma, ford kuga in ford focus karavan. Vsak model konkurira v različnem segmentu, ker pa gre za isto znamko, je bilo toliko lažje primerjati različne pristope pri nagovarjanju različnih pričakovanj med kupci. 

 

Preizkus je bil na videz enostaven, a zelo vsakdanji. Zanimalo nas je, koliko prtljage lahko spravimo v vsakega od njih, s tem da želimo ohraniti prostor za vse potnike. Nabrali smo goro rekvizitov, si izposodili otroške sedeže in se zagnali v nalaganje. Zavestno smo se pri prtljagi odpovedali kolesom, saj z izjemo malih poganjalčkov brez zlaganja naslonjal ne bi ničesar dosegli. Kolesa se udobno in varno prevažajo na strešnem ali zadnjem prtljažniku. Podobno lahko rečemo za strešni kovček, ki ni idealna, a za sezonske 'špice', ko moramo s seboj prevažati več prtljage in vse plavalne rekvizite, precej cenejša alternativa, ko je treba sestaviti bilanco nakupa vozila, servisov in porabe. Več o pričakovanih stroških mobilnosti z našimi tremi avti sicer v ločenem članku.

Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Od zgoraj navzdol primerjava zadnje klopi z otroškima sedežema v focusu, kugi in pumi. 

Najprej je bil na vrsti preizkus z otroki - koliko jih lahko poskače na zadnjo klop? Uporabili smo dva otroška sedeža za kategorijo med 4 in 12 let, kar ni bil nikakršen zalogaj, saj imajo vsi sodobni avtomobili ustrezna ISOFIX pritrdilna mesta. Najbolj pa nas je zanimalo, ali bi lahko v katerem od trojice v namenskih sedežih prevažali še dodatnega otroka. Odgovor je ne, vsaj ne v zadrževalnem sistemu. Morda nekoliko starejše, ki ne potrebujejo več niti jahača in lahko sedijo samostojno na sedežu, sicer pa drugega ob drugem ni mogoče umestiti in varno pripeti treh otroških sedežev.

Potrdila se je ugotovitev, da morajo velike družine v skoraj vseh primerih poseči po večjih avtih iz razreda kombiniranih vozil in kombijev oziroma sedemsedežnih suvov. Obstajajo sicer redke med petsedežniki, ki pa so redke.

Koliko kovčkov gre v katerega

Izziv uporabnosti smo nadaljevali tako, da smo odprli prtljažna vrata. Sledil je klasični test potovanja na daljše počitnice. Dvema velikima kovčkoma smo pridružili še kar štiri kabinske kovčke. Dodali smo še eno večjo torbo za računalnik in pritikline. Zloženo vse pred avtomobili se je zdel pretrd oreh, skoraj smo že pobirali stave, da bi potrebovali kombi ali pa vsaj kombinirano vozilo tipa ford tourneo connect. 

Ford focus ima za 635 litrov certificiranega osnovnega prtljažnega prostora. Kar veliko, pa ob gori kovčkov na videz še vedno premalo. A kovčke je začel goltati enega za drugim in ko je vanj kot poslednja izginila še računalniška torba, so se prtljažna vrata zaprla povsem normalno, saj so zelo vertikalno oblikovana. Potniški del je ostal povsem nedotaknjen, šest kovčkov, od tega dva velika, ter torba pa zloženi pod nivojem zadnjih naslonjal. Bravo focus!

Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Naslednja je bila ford kuga. Nekoliko višji nakladalni rob in manjši prtljažnik z osnovo "le" 435 litrov, kar se za kompaktnega družinskega suva ne sliši tako veliko. A kuga ima skrito orožje, kot eden redkih konkurentov ima drsno zadnjo klop, s katero lahko za skoraj 70 litrov povečamo prostornino prtljažnika. Klop, ki je pomična v razmerju 1:2, smo nastavili na način, da bi bilo v drugi vrsti še vedno dovolj prostora tudi za mladostniške noge.

Kovčki so znova začeli izginjati v prtljažniku, vrata so se nekoliko prisiljeno zaprla, ko smo naložili šestega. Kar v redu, a slabše od karavana.

Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Od ford pume kot predstavnika manjših križancev verjetno le malo ljudi pričakuje splošno družinsko uporabnost. Tudi mi nismo pričakovali čudežev. Kako smo se motili! Prtljažnik sam je eden največjih med sebi podobnimi konkurenti s kar 456 litrov, njegova prednost je tudi pravilno oblikovan prostor.

Potem pa ima puma vgrajeno še Fordovo originalno pogruntavščino Megabox. Gre za dodatnih 80 litrov velik kvadrast prostor pod prtljažnim dnom, v katerega smo zlahka skrili kabinski kovček in računalniško torbo.

Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Da je Megabox res nekaj posebnega, dokazuje s pralnim materialom in loputo na dnu, skozi katero lahko zlahka speremo vso nesnago, ki so jo za seboj pustili umazani športni rekviziti, orodje ali kaj tretjega. Odlična lastnost, ki bi si jo želeli tudi pri vseh drugih, še posebej družinskih avtih.

Mimogrede, v pritličje smo zložili še dodatne štiri kovčke, z največjima vred. Eden (rumeni) je pri tem kukač nekoliko nad zadnje sedeže in bi ga bilo treba dodatno zavarovati. A vseeno, pet kovčkov in torba v "mali" pumi!

Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ko je treba domov spraviti veliko stvar

Domov bi pripeljal nov gospodinjski aparat ali pa vrtno kosilnico. Moram klicati znanca za kombi? Nikakor. Veliko škatlo s kosilnico smo brez težav naložili tako v široka prtljažnika focusa kot kuge, oboje brez zloženih naslonjal.

Še posebej radodarnost focusovega prtljažnika nas je znova presenetila.

Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Rahlo težavo s takšnimi dimenzijami škatle pa je imela puma, saj je bilo treba zložiti naslonjala. A bi v tem primeru "stroj" zaradi ne povsem ravnega dna med vožnjo visel nekoliko v zraku.

Focus in kuga sta sicer sposobna peljati tudi precej daljše predmete, z zlaganjem naslonjal v sicer ne povsem ravno dno prostor za prednjima sedežema narase na 1.653 oziroma 1.534 litrov. V focusu in kugi je mogoče naslonjala zložiti kar prek vzvodov iz prtljažnika. Nobeden od trojice avtov pa ni imel ločene luknje za smuči, kar je škoda, saj se naslonjala podirajo le v razmerju 1:2.

Družina na potepu

Sledil je test primernosti za aktivni vikend. Po dva skiroja, sup, hitrozložljivi šotor in celo kletka za manjšega pasjega prijatelja, vse to bi radi skupaj z družino odpeljali s seboj na oddih v naravi. Pri takšnih velikih in nerodnih predmetih sta prišla v ospredje prtljažnika kuge in še bolj focusa.

Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
V obeh je gora rekvizitov našla ustrezna mesta, za odtenek bolje v večjem prtljažniku focusa. Tako kot puma imata v bokih še mesta za drobnarije ter držala za vrečke, vsi trije avti imajo tudi po eno 12 V vtičničo za priklop hladilne skrinje ter ušesa za privezovanje prtljage, živalskih boksov in podobno.

Odlična se nam je zdela tudi tovarniška opcija nabave gumijastega prtljažnega korita, ki ohranja tkanino prtljažnika čisto in neobrabljeno, hkrati pa omogoča hitro odstranjevanje in spiranje nesnage, ki je po takšnih izletih nikoli ne manjka. 

Intenzivni družinski rabi nenazadnje služi tudi Fordova pogruntavščina aktivnih gumijastih ščitnikov vrat, ki izskočijo pri odpiranju in preprečijo trd stik z vzporedno parkiranim avtom ali drugim trdim predmetom. 

Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Sklep

Predvsem mala puma nas je zelo pozitivno presenetila, saj ji ne bi pripisali, da lahko poleg potnikov naenkrat pogoltne še toliko prtljage. S tega stališča je zelo primerna za vse, ki cenijo prednost manjših in bolj okretnih avtov, hkrati pa jim omogoča tudi zelo aktiven življenjski slog. 

Focus karavan na drugi strani ostaja pravi težkokategornik, ko je treba v enem zamahu nekam odpeljati "pol" družinskega premoženja, hkrati pa je tudi na cesti eden najbolj sposobnih avtov svojega razreda z angažirano vožnjo. V edinega smo lahko v enem zamahu spravili čisto vse rekvizite, ki smo jih pripravili za test. 

Kuga ostaja zlata sredina pri izbiri med všečnostjo višjega suvovskega sedenja in uporabnostjo večje potniške kabine. Njena hibridna zadnja klop pa je velika dodana vrednost, cenili jo bodo tudi tisti, ki potrebujejo družinski avto za vleko težjih prikolic.

dezurni@styria-media.si

Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ford družinski avto primerjava nalaganje prtljage | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Komentarjev 8
  • Toma 17:50 26.maj 2024.

    Najboljših ni na sliki! Moja dva skupaj:15 let in 600.000! 100% zanesljivost od točke A do točke B in nazaj ;-)

  • AMEX_No_Thanks 16:21 26.maj 2024.

    Če mene vprašate je najboljši službeni :)

  • metod7 10:23 26.maj 2024.

    Vemo mi dobro, kateri avto je najboljši, vemo pa tudi to, da nas je večina na minimalcih...