Magazin > Lepota & telo
153 ogledov

V boj proti koronavirusu tudi s temi živili

MKGP generika meso
Vitamin D in cink ugodno vplivata na potek virusnih okužb.

"Mnogo študij iz preteklosti govori v prid, da vitamin D s svojimi imunomodulatornimi mehanizmi ugodno vpliva na potek virusnih okužb. Ta nova študija govori v pri dokazu, da vitamin D lahko močno zmanjša resnost pri bolezni COVID-19," je zapisal zdravnik z UKC Ljubljana Darko Siuka, ki se v predlogiu sklicuje na zadnje in zelo odmevne izsledke španske študije. A ne le vitamin D, tudi cink igra veliko vlogo pri normalnem delovanju imunskega sistema. "Cink in vitamin D sta potrebna za normalno delovanje imunskega sistema, tako da specifično ne delujeta na covid -19, ampak samo na  izboljšanje imunskega sistema," pravi strokovnjakinja z Infekcijske klinike v Ljubljani. Več o tem, si preberite TUKAJ.

Vitamin D ni zaman poimenovan tudi vitamin sonca, saj je prav ta njegov najboljši vir. 5 do 30 minut dnevno na pomladnem ali poletnem soncu je dovolj vitamina D za zdrav imunski sistem, kosti in mišice. Kaj pa v jesenskih in zimskih mesecih?  Lahko si pomagamo s prehranskimi dodatki in hrano, ki je bogata z vitaminim D. Dnevno naj bi ga zaužili od 600IU do 1000IU enot. Najdemo ga v mastnih ribah, kot so losos, sled in tuna, v mleku z dodatkom vitamina D, v jajcih, gobah, olju iz jeter polenovke, v kaviarju, dober vir vitamina D pa so tudi goveja jetra, pomarančni sok in kosmiči. 

Kaj pa cink?

Večina ljudi s pestro in uravnoteženo prehrano lahko pokrijete potrebe po cinku, na zadosten vnos morajo biti še posebej pozorni vegetarijanci. Priporočen dnevni vnos cinka za odraslega je 7-10 mg. Takšno količino cinka v telo vnesete, če tekom dneva zaužijete, na primer,  jajce (68 g), 3 kose polnozrnatega kruha (150g), svinjski zrezek (135 g) in 25 g goveje bolonjske salame. (vir: prehrana.si) Živila, ki so bogato s cinkom so ostrige, meso, morski sadeži, stročnice, oreški, razna semena, kakav in jajca. 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.