Slovenija
19 ogledov

Blefiranje na mobilniku

Pretvarjajo se predvsem mladi. Žurnal24 main
Kar 74 odstotkov mledih med 18. in 24. letom se redno pretvarja, da po prenosnem telefonu pošiljajo sporočila ali kličejo nekoga. Razlog je preprost, želijo se izogniti pogovorom z ostalimi.

Skoraj tri četrtine maldih se redno pretvarja, da kličejo nekoga ali pošiljajo kratka sporočila je razkrila raziskava. Ob tem je večina udeležencev povedala, da se k ukrepu zatečejo predvsem takrat, ko opazijo nekoga, s komer se ne želijo pogovarjati. "Nevljudno je ignorirati nekoga, ampak če v roke vzamem prenosni telefon in se začnem pretvarjati, da kličem nekoga ne izpadem tako nesramen," je povedal eden izmed udeležencev raziskave.

Kljub temu, da mobitel kot pripomoček za ignoriranje sodelavcev ali znancev najbolj pogosto uporabljajo mladi, pa je takšno obnašanje pravzaprav razširjeno med vsemi starostnimi skupinami. Kar 42 odstotkov vseh žensk in 32 odstotkov moških je namreč priznalo, da se pretvarjajo, da kličejo nekoga. Najpogosteje se sicer ljudje pretvarjajo, da pišejo sporočila ali kličejo med čakanjem. A ignoriranje in izogibanje pogovoru z znanci je na drugem mestu razlogov.

Patricia Wallace, psihologinja z Univerze Johna Hopkinsa, je dejala, da gre tu predvsem za vtis. "Če sediš v lokalu sam, to nekaj pove o tebi. Ljudem ni všeč, da jih imajo drugi za osamljene ali nedružabne, zato uporabijo prenosni telefon, da dokažejo, da uživajo v interakciji z drugimi," je dejala. Poleg tega je dodala še, da gre tu pogosto tudi za to, da si ljudje želijo, da bi drugi videli njihove presnone telefone. Ti so namreč postali nekakšen statusni simbol. V državah v razvoju ljudje pogosto kupijo telefone, ki ne delujejo in to samo zato, da se z njimi lahko postavljajo pred drugimi. V bogatejših državah pa ljudje razkazujejo predvsem pregrešno drage telefone, kot sta na primer iPhone ali BlackBerry. Razkazovanja so po njenem prepričanju pogosteje krivi moški kot ženske.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.