Avto
4394 ogledov

CX-30 kot pekova najboljša žemljica. Zakaj?

Mazda CX-30
1/18
Saša Despot
Mazda CX-30 je že v Sloveniji. Kompaktni križanec ne stavi le na zunanjo lepoto, temveč tudi na napredno in udobno premijsko vsebino.

"Ne zgodi se nam pogosto, da nek avto doživi toliko zanimanja. Ampak za mazdo CX-30 ljudje v Sloveniji dejansko na veliko povprašujejo, še preden so ga sploh videli v živo," je o posebnosti novega kompaktnega križanca povedal Aleš Marguč, direktor podjetja MMS, ki v Sloveniji zastopa znamko Mazda. 

Kot še pravijo v podjetju, interesentje, ki se zanimajo za novinca, dobro poznajo konkurente v segmentu kompaktnih križancev, kot glavnega pa po vsebini navajajo volkswagen T-roca.

Kakšen je torej avto, s katerim Mazda na novo vstopa v vroči in zahtevni razred in v katerem namerava že leta 2020 prepričati 500 kupcev?

Z mazda CX-30 smo se pri Žurnalu24 nedavno že podrobno spoznali na katalonskih cestah v okolici Barcelone. Gre za drugi model po mazdi3, ki je izdelan na posodobljeni platformi. Vanjo je vgrajena druga generacija skyactiv tehnologije sodelovanja med različnimi sklopi avtomobila.

  • Več o prvi vožnji nove mazde CX-30 in vseh tehničnih podrobnosti TUKAJ.

CX-30 nam je v živo razkazala svojo zelo privlačno postavo, pri kateri je evropske oblikovalce sicer japonskega avtomobila vodilo načelo "manj je več". Občutili smo že lahko notranje udobje, pretežno povzeto po mazdi3, kar pomeni predvsem zelo dobro sedenje spredaj in visoko oceno za vtis kakovosti. 

Spoznali smo se z vsemi tremi motorji, ki bodo poganjali CX-30, vključno z novim skyactiv-X motorjem, ki zaradi čistosti in učinkovitosti napoveduje podaljšanje dobe motorjev z notranjim izgorevanjem. Videli smo tudi, kako sposobne asistenčne sisteme ima CX-30, ki jim v razredu kompaktnih križancev skorajda ni para niti med premijskimi vozili. Ena izmed odličnih lastnosti pa je tudi dejstvo, da je CX-30 lahko ne glede na motor opremljen z inteligentnim štirikolesnim pogonom, ki ne pride prav le v dežju ali snegu, temveč pomaga dobesedno v vsakem zavoju.

Izpostavljamo nekaj posebnosti nove mazde CX-30

ZUNANJOST

"Avto kot umetnina" je moto druge generacije Kodo dizajna, ki se pri Mazdi CX-30 izraža v mehkih, a zelo izraznih linijah, v katerih se prepletajo prvine terenca in kupeja. Ozki glavni žarometi serijsko svetijo v polni LED svetlobi. Na voljo je devet barv, tudi za Mazdo unikatne Soul Red Crystal, Machine Grey in povsem nova Polymetal Grey.

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

NOTRANJOST

Čista potniška kabina želi s sedeži, videzom in kakovostjo materialov ustvariti okolje, v katerem bi se voznik in potniki počutili domače in udobno. Notranjost zaznamuje enostavna uporaba, preglednost in zmerno veliko prostora na zadnji klopi. Na vrhu armaturke je serijski 8,8-palčni zaslon. 

GVC PLUS 

GVC plus tehnologija pri modelih s prednjim pogonom omogoča manj nagibanja karoserije in premikanja volana, v ovinkih pa tudi nežno zavira na prednje zunanje kolo, tako da se lahko avto čimprej poravna in doseže boljšo stabilnost.

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

MOTORJI

Trije motorji imajo vsak svoje poslanstvo. Bencinski Skyactiv-G (90 kW/122KM) uporablja tehnologijo izklopa dveh valjev in starter generatorja v obliki mehkega hibrida. Mehki hibrid je tudi povsem novi Skyactiv-X (132 kW/180 KM), ki zaradi inovativne tehnologije dvojnega vbrizga in visoke kompresije porabi izredno malo goriva. Dizel Skyactiv-D (85 kW/116 KM) je prav tako zelo varčen in ekološki. 

ASISTENČNI SISTEMI

Izredno bogat nabor elektronskih pomagal, od katerih je večina že serijska, pomaga pri sproščeni vožnji, tudi v zastojih. CX-30 pozna celo asistenta za izogibanje trkom v križiščih. Velik preboj naprej pomeni Driver monitoring, ki prek IR kamere celo ponoči ali skozi sončna očala stalno analizira kam gleda voznik in ali vozi zaspan. V primeru nevarnosti avtomobil samodejno odreagira. HUD prikazovanje podatkov na vetrobransko steklo je serijsko!

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

ŠTIRIKOLESNI POGON

Na voljo kot doplačilo je pri vseh motorjih. Inteligentni AWD na podlagi številnih senzorjev pravočasno in še pred zdrsom enega prerazporedi navor na drugo kolo z več oprijema. V navezi z GVC plus pomaga pri vožnji skozi ovinke, saj se navor stalno razporeja med prednja in zadnja kolesa za kar najbolj učinkovito lego in pospeševanje.

SKYACTIV KAROSERIJA

Nadzor nad hrupom, vibracijami in turbulenco ni še pri nobenem drugem velikoserijskem  vozilu šel v takšne detajle. Inženirji so uporabili arhitekturo dvojnega zidu s prostorom med oblazinjenjem in karoserijo, zminimalizirali so luknje v zaščitnem materialu, vgradili posebne zračne kanale za vodenje zraka mimo koles, izpilili aerodinamiko vozila in uporabili nov pristop pri vpetju sestavnih delov podvozja.

ŠTEVILKE MAZDE CX-30

4.395 mm je dolžina Mazde CX-30, kar jo uvršča ravno v sredino med modela CX-3 in CX-5.

4 različni barvni tipi notranjosti so na razpolago.

17 različnih asistenčnih sistemov za preprečevanje oziroma zmanjševanje nevarnosti je lahko vgrajenih v CX-30. 10 od njih je standardnih.

12 zvočnikov je v primeru Bose ozvočenja pametno razporejenih po kabini. Tudi v standardni opremi je zvočnikov kar osem.

8,8 palca meri osrednji zaslon na armaturni plošči.

430 litrov meri prtljažnik, njegova odprtina pa je široka kar 1.030 milimetrov.

740 mm prostora je za kolena potnikov v drugi vrsti.

16,3 : 1 je kompresijsko razmerje v inovativnem 132-kilovatnem bencinskem motorju Skyactiv-X, ki uporablja sistem dvojnega vbrizga mešanice.

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Za slabih 23 tisočakov konkreten paket vsebine

Pri slovenskem uvozniku za Mazdo so vstopno ceno za novo mazdo CX-30 postavili na 22.990 evrov, za ta denar pa kupec dobi motor G122, belo barvo in opremo, ki že serijsko vključuje večino asistenčnih sistemov, ogrevane sedeže, polne LED glavne žaromete, ročno klimo, radio z DAB in 8 zvočniki ...

Oprema plus doda še 18-palčna platišča, električna zadnja vrata, ogrevanje volana in zadnjih sedežev, brezstični vstop in zagon, kamero, ... Za skyactiv-X motor pa sta rezervirani ekskluzivnejši opremi GT in GT plus.

Obstajajo še štirje podpaketi, ki ločeno dodajo zmogljivo Bose ozvočenje z 12 zvočniki, potemnjeno zunanjost, vse preostale asistenčne sisteme in ali usnje. Šeststopenjski avtomatski menjalnik stane okoli dva tisočaka, še za dva pa dobite štirikolesni pogon.

Dizel starta pri 24.390 evrih, po moči precej zmogljivejši motor Skyactiv-X s še bogatejšo vstopno opremo pa pri 25.390 evrih. Razmerje prodaje naj bi bilo 75 odstotkov za G122, 15 odstotkov za Skyactiv-X, le kakih 10 odstotkov pa za Skyactiv-D.

Še letos naj bi si slovensko registracijo nadelo 150 mazd CX-30, prihodnje leto pa 500. Še največja težava naj bi bile uvozne kvote.

andrej.leban@zurnal24.si

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 1
  • Avatar Ebony_Wunderlich
    Ebony_Wunderlich 10:34 21.september 2019.

    Google je plačal za vsakodnevno delo na spletu od doma 600 do 1000 dolarjev.i so prejeli prvi mesec $ 23586 in $ 32847 v mojem zadnjem mesečnem plačilnem računu pri Googlu tako, da doma delajo 3 ure na dan. enostavno ...prikaži več zaslužite 150 $ na uro, in zaslužek je lahko sčas0ma še večji. več tukaj ...... ⇛⇛⇛⇛⇛⇛⇛ w­w­w­.W­o­r­k­L­i­n­k­s­3.­C­O­M