Če berete spletne forume ali sodelujete v pogovorih ob šanku, potem ste gotovo že naleteli na kakšno debato o gorivu. Da ima ta in ta črpalka najboljšo kakovost goriva. Da "se pozna" pri delovanju avta, kje točiš. Da na oni črpalki goljufajo s merjenjem. Da je na tretji črpalki možakar v rezervoar natočil vodo v gorivu ...
Kaj od teh ljudskih mitov drži, katere od teh trditev pa nimajo osnove v realnosti? Preverili smo jih pri tehničnem strokovnjaku Silvanu Simčiču iz Petrolovega oddelka za kakovost, okolje in varnost.
Trditev: "Slovenski ponudniki goriva "razredčijo", da ga lahko prodajo več litrov."
Odgovor strokovnjaka: Priznani in bolj renomirani ponudniki goriv v Sloveniji tega zagotovo ne počnejo, saj bi tako početje bilo za njih "samouničujoče". Take govorice običajno izhajajo še iz časov bivše države. Se pa na trgu lahko pojavljajo cenovno ugodnejše ponudbe goriv (substituti), praviloma neznanega izvora, ki privabijo kupce. To seveda pomeni težavo tudi za večje in resne ponudnike na trgu, saj se ti proizvodi pri uporabi običajno mešajo s proizvodi teh ponudnikov, kar je pogosto težko dokazljivo.
Trditev: "Največja razlika med različnimi bencinskimi gorivi se vidi pri visokokompresijskih turbo motorjih, kjer višje oktansko število dejansko prinese med 5 in 15 kilometri pri dosegu."
Odgovor strokovnjaka: Trditev bi bila primerna za letošnji "bob leta".
Vprašanje: "Ali s točenjem 100-oktanskega goriva naredim več kilometrov kot s 95-oktanskim?"
Odgovor strokovnjaka: Če za določeno vozilo uporabljamo gorivo, ki ga predpiše njegov proizvajalec, bomo v celoti izpolnili zahteve motorja. Uporaba višje oktanskega bencina od predpisanega sicer ni prepovedana ali škodljiva, ne prinese pa nobene bistvene prednosti, razen seveda v primeru, če na primer ponudnik višje oktanski bencin tudi z drugimi ukrepi ne nadgrajuje in s tem loči od ostalih svojih proizvodov. V Petrolu sta v tem smislu obe gorivi - Q Max 95 in 100 enakega kakovostnega nivoja, razlikujeta se le v oktanskem številu.
Trditev: "Vsi ponudniki goriv imajo isti bencin in dizel."
Odgovor strokovnjaka: To seveda ne drži. Drži pa dejstvo, da praviloma ponujajo goriva enakega tipa. Res je, da velikih razlik v ponudbi pri večjih in renominiranih ponudnikih na trgu ni. To razliko danes predstavljata predvsem dva faktorja. Stopnja dodelave goriv (aditiviranje, namešavanje kakovostnejših komponent) in stopnja nadzora kakovosti v vseh kritičnih točkah oskrbovalne verige.
Petrol visoko kakovost svojih goriv zagotavlja s selekcijo dobaviteljev in kakovosti osnovnih goriv, dodatkom visokokakovostnega paketa aditivov, pri svojem novem proizvodu – QMax iQ Diesel, pa gre tudi za novo selekcionirano sestavo goriva, ki se odlikuje predvsem z visokim cetanskim številom in odpornostjo na zelo nizke zimske temperature.
Vprašanje: "V čem se pravzaprav goriva različnih ponudnikov na trgu lahko razlikujejo med seboj?"
Odgovor strokovnjaka: Na razliko v kakovosti goriv na trgu lahko vpliva več faktorjev. Prvi je izpolnjevanje standardnih zahtev osnovnega goriva. Drugi je nadgradnja kakovosti z dodatnim aditiviranjem.
Tretji faktor, ki je enako pomemben, pa je sam sistem kakovosti oziroma nadzora, s katerim se zagotavlja, da deklarirana kakovost proizvoda brez odstopanj ali sprememb pride do končnega uporabnika, torej na točilni pipi. Petrol vsem tem faktorjem posveča enako pozornost in v tem smislu v vsakem trenutku kupcem nudi proizvode najvišjega kakovostnega razreda.
Trditev: "V rezervoarju prodajnega mesta se na dnu lahko izloči tudi nekaj vode. A to drži? Kako to vpliva na kakovost goriva, ki ga kupec dobi v svoje vozilo?"
Odgovor strokovnjaka: Drži! Tudi v rezervoarju prodajnih mest (BS) so goriva podvržena naravnim fizikalno-kemijskim procesom in staranju. Izločena voda in sedimenti se seveda zadržujejo na dnu, kar zahteva redno periodično čiščenje rezervoarjev, saj vsebina iz dna ne sme pridi do točilnega mesta in vplivati na kakovost.
To je sicer urejeno z višino odvzema goriva, ki mora biti dovolj dvignjena od dna. V Petrolu veliko pozornost posvečamo prav "higieni" rezervorajev in instalacij, saj se zavedamo, da je od tega močno odvisna kakovost goriva na točilni pipi. Rezervoarji se redno čistijo, vsebnost morebitne vode in nečistoč pa se kontinuirano spremlja tudi preko elektronskih naprav - sond.
Vprašanje: "Koliko se s časom lahko spreminja kakovost goriva? Kaj v tem smislu pomeni raba goriv, ki se na trg sproščajo iz blagovnih rezerv?"
Odgovor strokovnjaka: Če so pravilno skladiščena in zaščitena pred zunanjimi vplivi, naftna goriva tudi z leti bistveno ne spremenijo svoje uporabnosti. Izjema so goriva iz drugih surovinskih osnov (na primer biogoriva), ki imajo krajši rok uporabe, saj se hitreje starajo. Če gre za goriva iz blagovnih rezerv, je njihova kakovost tudi po več letih ustrezna, saj se v času skladiščenja redno preverja. Večji del teh rezerv se tako ali tako redno in periodično "zanavlja" ali pa so v t. i. pool režimu poslovanja, kar pomeni tekoče obnavljanje.
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id09618550
Najboljšo gorivo disel ima mol pol omv pol pa komaj petrol
No ja, Par let nazaj je nekaj motorjev šlo po gobe, ko so tankali na petrolovi črpalki na severuvzhodu Slovenije. Po drugi strani mi je par let nazaj v januarju kristaliziralo gorivo, ko sem zadnje tankal na OMV. Avto sem… ...prikaži večm zagnal ob 6.00 zjutraj, temperatura je bila -15 stopinj. Dvomim, da je bilo ponoči hladneje.