Avto > Na Štrom
3943 ogledov

10 serijskih električnih avtov z najdaljšim dosegom

Lucid air Lucid
Imamo novega rekorderja po dosegu z enim polnjenjem. Katera pa je preostala deveterica?

Lucid air (na fotografiji) je pred kratkim uradno postal serijski električni avto z najdaljšim dosegom. Po ameriški klasifikaciji dosega EPA lahko z enim polnjenjem različica air dream edition prevozi kar 837 kilometrov, poroča Tech Crunch. EPA standard je še nekoliko ostrejši kot WLTP, kar pomeni, da bi po WLTP imel še daljši doseg. Po nekaterih izračunih je faktor 1,12, kar pomeni kar 937 kilometrov! Seveda je pod črto največ odvisnega od voznikovega sloga, konfiguracije terena in tipa cest. Kitajska znamka Lucid Group v Evropi svojega luksuznega paradnega konja še ne prodaja. 

Nekoč je bila prepričljivo vodilna znamka med dolgoprogaši Tesla. A trenutno je njihov najbolj vztrajen električar "šele" na četrtem mestu. Kateri so ostali?

10 električnih avtov z najdaljšim dosegom po WLTP

  • lucid air dream edition: 873 kilometrov (standard EPA)
  • mercedes-benz EQS 450: 770 kilometrov
  • mercedes-benz EQE 350: 660 kilometrov
  • tesla model S long range: 652 kilometrov
  • BMW iX 50: 630 kilometrov
  • tesla model 3 long range: 614 kilometrov
  • ford mach-E RWD extended range: 610 kilometrov
  • BMW i4: 590 kilometrov
  • volkswagen ID3 77 kWh: 550 kilometrov
  • škoda enyaq iV 80: 537 kilometrov

V Evropo bosta kmalu prišli še dve kitajski orožji. Xpeng P7, ki bo začel pot najprej na Norveškem, naj bi se uvrstil v zgornjo polovico lestvice, NIO ET7 pa naj bi bil po besedah snovalcev avto, s katerim se bo mogoče brez težav peljati tudi čez tisoč kilometrov z enim polnjenjem. Vse to dokazuje na velik napredek  v zadnjih letih pri zviševanju gostote energije v baterijah in učinkovitosti pogonskih sklopov.

Slovenec rekord postavil že leta 2015

Na tem mestu velja omeniti avto metron 7 slovenskega električnega guruja Andreja Pečjaka. Na elektriko predelana mazda5 je že "davnega" leta 2015 z enim polnjenjem v realnih in raznolikih razmerah opravila za tiste čase nepredstavljivo pot 826 kilometrov. Uporabljala je 108 kWh baterijo, elektromotor Mahle-Letrika in številne inovacije iz Metronovega inštituta.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.