Avto > Na Štrom
7816 ogledov

Bomo kmalu tudi v Sloveniji bolj množično prešli na kitajska vozila?

WEY cofee 01 WEY
Kitajci so že pred desetletjem napovedali, da bodo postali številka 1 v avtomobilski industriji. S prehodom na električno mobilnost so vse bližje evropskim kupcem. To bodo sporočili tudi na bližajočem se avtomobilskem salonu v Parizu.

Kitajski avtomobili so dolgo veljali za nizkocenovne, slabo grajene, z dizajnom, ki je slaba kopija evropskih proizvajalcev vozil. Kljub temu so samozavestno napovedovali, da bodo kmalu postali številka 1 v avtomobilski industriji. S prehodom na električno mobilnost kažejo velik premik naprej tudi v dizajnu in kakovosti, predvsem pa napovedujejo cenovno konkurenčnost. Njihovi avtomobili za evropski trg so na neodvisnem testu varnosti EuroNCAP začeli prejemati najvišje ocene za varnost, napovedujejo pa prodor tako na trg množičnih kot premijskih vozil, kjer z novimi električnimi modeli ciljajo prav na vrh ponudbe, kjer so Tesla, Mercedes, BMW in drugi.

Xpeng G3 Avto Xpeng na poti v Evropo

MG4 electric | Avtor: MG MG

Prodor tudi v Slovenijo

Čeprav se zdi, da bodo v Slovenijo prišli nekoliko kasneje kot na najbolj razvite evropske trge, se je preboj že začel. Pisali smo, da ima MG že prve tri trgovce v Sloveniji, v načrtu pa imajo že prihodnje leto svoja vozila ponuditi na 11 lokacijah v Sloveniji. Danilo Ferjančič, dolgoletni generalni direktor vodilnega uvoznika vozil pri nas, podjetja Porsche Slovenija d.o.o., in trenutno tudi predsednik Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije, je na začetku podjetja v intervjuju za zurnal24.si na naše vprašanje, kako resen konkurent so Kitajci, je odgovoril, da so tekmeci vedno dobrodošli. "V Evropi in tudi v Sloveniji še zelo na začetku. Eden je tudi član naše Sekcije, vendar pa so njihovi prodajni cikli za zdaj še zelo spremenljivi. Zdi se mi, da so kitajski proizvajalci vozil preskočili en korak – torej klasično proizvodnjo vozil – in so se specializirali za proizvodnjo električnih vozil, zato so še toliko bolj hitri. Moramo jih spremljati," je bil odgovor.

ORA funky cat Emil Frey Avto Kitajski zid prihaja v Evropo in verjetno tudi Slovenijo

Xpeng G3 | Avtor: Xpeng Xpeng

Kitajska močna na področju proizvodnje električnih vozil

Zadnji podatki, ki so jih objavili pri analitičnem podjetju Jato Dynamics kažejo, da evropski proizvajalci ne spijo mirno. Vsaki peti električni avtomobil že prihaja iz Kitajske.

Kitajska ima vse pomembnejšo vlogo pri prodaji električnih avtomobilov na stari celini. Po podatkih, ki jih je objavil Jato Dynamics, je bilo od začetka leta do avgusta kar 19 % električnih vozil, registriranih v Evropi, proizvedenih na Kitajskem. Azijski gospodarski velikan že diha za ovratnik Nemčiji, ki ima v Evropi 22-odstotni delež prodaje električnih avtomobilov.
Prihajajoči avtomobilski salon v Parizu bo pravi primer sprememb na avtomobilskem trgu. Kitajski BYD bo razstavil tri modele, ki jih bo prodajal v Evropi, kitajski MG pa si veliko obeta tudi od kompaktnega modela MG4, ki se cenovno kosa tudi z manjšimi električnimi avtomobili od njega.

Kitajski Wey na avtosalonu IAA v Münchnu | Avtor: Epa Epa

Na drugi strani sta se tudi kitajska NIO in Xpeng s svojimi vozili podala v osvajanje evropskega trga.

Za zdaj je večina električnih avtomobilov, prodanih z oznako »Narejeno na Kitajskem«, novih znamk, kot je Tesla, ki po podatkih, ki jih objavlja Jato Dynamics , predstavlja polovico evropskega uvoza iz Kitajske.

Še en model povečuje število kitajskih vozil, prodanih v Evropi, čeprav sama znamka ni kitajska. Gre za dacio spring, ki jo proizvajajo na Kitajskem za vse svetovne trge. Samo v prvi polovici leta 2022 je bilo v Evropi naročenih kar 30.000 teh vozil.

Komentarjev 2
  • Ender3 18:17 14.oktober 2022.

    Zakaj pa ne, saj nam že večino stvari v domačem okolju služijo izdelki narejeni na kitajskem. Teslini avti pa, se po nekdanjih poplavah zaradi korozije na baterijah samovžigajo kot, za stavo.