Avto > Na Štrom
63843 ogledov

Najcenejši električni avto že pri nas, cena 13.512 evrov

predstavitev Dacia Spring
1/20
Saša Despot
Na voljo je čisto pravi električni avto po ceni, ki smo jo vajeni za vstopnega bencinarja. Vozili smo se v novem dacia spring in zbrali prve vtise o novih trikih iz romunske malhe.

Dacia je z napovedjo modela spring povzročila veliko nemira in zanimanja, zdaj je njen prvi električni izdelek na razpolago tudi slovenskim kupcem. Pa ne le fizičnim, saj sta dve posebni različici namenjeni izključno poslovnim odjemalcem. 

Znamka je pri zasnovi springa vztrajala pri filozofiji, da mora ostati nabavna cena dostopna najširšemu krogu kupcev, kar je pri električnih avtih še precej večji izziv. Za najcenejši, a ne najmanjši električni avto kategorije M1 (ali N1) so zato uporabili nekaj pragmatičnih trikov. 

1. Nizka masa

Kot prvo, vzeli so že obstoječo zasnovo avta. Gre za Renaultov model kwid, ki so ga sredi prejšnjega desetletja pri materi razvili za vzhajajoče trge, predvsem Indijo in Južno Ameriko, kasneje še za Kitajsko. Pri Daciji so iz "kitajske" izvedenke vzeli bencinski pogon in pod motorni pokrov namestili elektromotor s 33 kilovati in 125 Nm navora. Pod zadnje sedeže so vgradili 27,4 kWh baterijo.

Oboje se ne sliši veliko, a bistvena pri tej kombinaciji je dosežena skupna masa avta - samo 970 kilogramov! Pri nekaterih velikih novodobnih električnih avtih toliko tehta samo baterija. Neposredni konkurenti, kamor sodijo na primer VW e-up, elektrilčni renault twingo in smart forfour ali fiat 500e, potem že večji renault zoe, peugeot e-208 ali opel corsa-e, vsi po vrsti tehtajo (krepko) preko tone.

predstavitev Dacia Spring | Avtor: Saša Despot Saša Despot

2. Enkrat tedensko

Z enim polnjenjem gre dacia spring lahko 225 kilometrov daleč po WLTP režimu. V vožnji samo po mestu, ki naj bi predstavljalo osnovni življenjski prostor avta, pa obljubljajo skoraj 300 kilometrov. Za temi podatki in pri preračunavanju potrebne velikosti baterije ter moči motorja je ideja, da bo lahko tipični fizični lastnik avto polnil le po enkrat na teden, a hkrati užival v vseh bistvenih prvinah električne in brezemisijske vožnje. 

Ali je takšen doseg mogoče doseči, bomo preizkusili na testu. Spring sicer nima toplotne črpalke ali vodno hlajene baterije, zato je lahko doseg odvisen od vremena.

Prvi vtis vožnje

Nekaj kratkih prvih kilometrov v springu  je dalo vedeti, da se bo ta avto najbolje počutil v urbanem okolju in na podeželskih cestah. Kombinacija mase in pogona mu omogoča spodoben pospešek, lahko pa se pojavi sopihanje v klanec. Notranjost je povsem korektna in nudi vse, kar človek zares potrebuje na cesti. Pod prednjim pokrovom zeva velika luknja, ki je posledica platforme, razvite za bencinske motorje. Morda bi jo lahko že v tovarni zapolnili s plastičnim koritom in tako dobili "frunk", ki ga konkurenti ne premorejo. 

Dacia je s springom pogumno, a še vedno z veliko pragmatizma vstopila na področje električnih avtov in s tem odprla vrata v neko novo dobo svojega razvoja. Ko bodo pri znamki imeli možnost, da električne avte začnejo razvijati na namenskih električnih platformah, se bo Daciina pomlad gotovo le še bolj razcvetela.

Polnjenje poteka poteka prek klasičnega Type 2 priključka, ki dovoljuje moč do 7,4 kW. Takrat je baterija napolnjena prej kot v petih urah. Z adapterjem za enosmerni tok pa se lahko polni z do 30 kW, takrat je dovolj 1,5 ure priklopa na kabel. Mogoče je tudi polnjenje na klasični šuko vtičnici. 

predstavitev Dacia Spring | Avtor: Saša Despot Saša Despot

3. Vsa nujna sodobna oprema

Spring kot povedano sodi v A razred vozil. V dolžino meri 3,7 metra in ima pet vrat. Deluje robusten kot kak terenec, kar poudarja z visokim nosom z dvojnimi lučmi (zgornje dnevne LED, spodnje glavne s halogenkami), pa črnimi obrobami blatnikov in spodnjo zaščito spredaj in zadaj v sivi barvi. Pnevmatike so vedno 14-palčne. Od tal je dvignjen dobrih 15 centimetrov, kar je prav tako posebnost v razredu. Različica comfort plus ima na strehi tudi imitacijo strešnih sani po vzoru sandera, a gre le za plastična nastavka z zgolj dekorativno vlogo, saj strehe ni mogoče obremenjevati. Seveda spring tudi ni primeren za vlečno kljuko.

Sicer pa se po zunanjem in delno notranjem videzu spring zelo navezuje na vse sodobne dacie, v prvi vrsti sandera stepwayja. Voznikov TFT merilnik podatke prikazuje v digitalizirani podobi, še ena sodobna lastnost. Boljši od obeh opremskih paketov ima že sredinski zaslon na dotik z multimedijo in navigacijo, vstopna oprema ima radio z bluetoothom. Ročna klimatska naprava je serijska. Zadnja klop je namenjena dvema potnikoma, prostora za noge sicer ni veliko, so pa zato v prtljažniku uspeli narediti za 270 litrov prostora, s podiranjem zadnje klopi prek 600. 

Avto je prilagojen za evropski trg tudi glede asistenčnih sistemov, saj so serijski na primer sistem zaviranja v sili AEB, sistem preprečevanja prehajanja smeri ali preklop na dolge luči. Ima šest zračnih blazin, oprema comfort plus pa tudi kamero.

To vse je bilo sicer premalo za strogi Euro NCAP. Pri organizaciji so springa za skupno varnost ocenili z zgolj eno zvezdico. Pri Daciji pojasnjujejo, da je bistvo njihovega mestnega avtomobila nizka masa z manjšo baterijo. Vsakršna dodatna zvezdica bi zaradi dodatnih strukturnih elementov po njihovem pomenila konkreten skok pri masi in na koncu ceni. Pri springu mora torej po njihovi razlagi odločati pragmatizem kupcev in misel, da bi verjetno še nekaj let nazaj po manj strogem protokolu avto dobil dve zvezdici več. 

predstavitev Dacia Spring | Avtor: Saša Despot Saša Despot

4. Neprekosljiva cena

Spring bo na prodaj z vstopno opremo comfort in comfort plus. Slednja, ki stane 18.290 evrov, s trenutno subvencijo Ekosklada pa 14.632 evrov, naj bi bila po količinah daleč bolj zanimiva za fizične kupce. Siromašnejša oprema comfort pa stane 16.890 evrov oziroma s subvencijo 13.512 evrov. Tako kot pri opremi je poenostavljena tudi izbira drugih lastnosti, na voljo so na primer le štiri barve. 

Springa sicer izdeluje Renaultova kitajska tovarna. Glede na trenutne razmere z dobavami upajo, da jih bodo lahko dostavili med 200 in 250 slovenskim uporabnikom, glede na prve odzive iz drugih evropskih držav pa slutijo, da bo šlo za prodajno uspešnico. 

5. Namenske različice

Dacia pa ima s springom velike načrte tudi pri car-sharingu, rent-a-carjih in v LGV sektorju. Tako je posebna različica spring business prilagojena za deljenje avta med številnimi uporabniki, saj ima trpežnejše materiale in sedeže, kamero in že vgrajen "connectivity box", ki omogoča hitro prilagoditev za namene car-sharing družb. Stane 16.890 evrov oziroma 13.512 evrov s subvencijo. 

Za dostavljavce hrane in paketov predvsem po mestih pa je namenjena dacia cargo, ki bo kvalificirana kot N1 vozilo. Za prednjima sedežema je mreža, za njo pa okoli tisoč litrov prostora za tovor, dovoljena dodatna masna obremenitev pa je 330 kilogramov. Različica cargo bo prišla k nam prihodnje leto, ko bo znana tudi cena. 

predstavitev Dacia Spring | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev Dacia Spring | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev Dacia Spring | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev Dacia Spring | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev Dacia Spring | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev Dacia Spring | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev Dacia Spring | Avtor: Saša Despot Saša Despot
predstavitev Dacia Spring | Avtor: Saša Despot Saša Despot
andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 6
  • david193 22:27 15.december 2021.

    Ni nas malo ki smo čaka na takle avto ki je cenovno dostopen širši množici. Že res da je mogoče nemški avto bolj varen po nekih ocenah, ampak verjetn se dačia ne bi vozila po evropi če bi bla čist ...prikaži večt zanič. Glavno kar je, pa je to da tle cena zihr zmaga. Primerljiv nemški voz je 35 jurčkov dražji. Kar naj ga majo, ni tok boljši kakor je dražji🙃

  • franc92 12:42 11.december 2021.

    Še malo to pobrskajte. Na crash testu je dobil samo eno zvezdico. Za razbit se je super, pazite malo.

  • Avatar Likkastella
    Likkastella 23:57 10.december 2021.

    Dobrodošli v najboljšem intimnem klubu - - Se︆︆ns︆︆to︆︆s︆︆.︆︆C︆︆o︆︆m

Sorodne novice