Renault je twinga razvil v rekordnih 21 mesecih. Ključen podatek, okoli katerega je nastal mestni avtomobil, ki z obliko zelo spominja na originalnega ikoničnega twinga z enoprostorsko zasnovo iz leta 1992, je bila cena – manjša od 20 tisočakov. Temu so prilagodili tehnologijo polnjenja, velikost baterije in strukturo, ki je zelo lahka. Električni twingo je prvi Renault z litij-železo-fosfatno baterijo in tehta vsega 1200 kilogramov.
Majhen, a prostoren in uporaben
Kot so nam že ob razkritju konceptnega vozila, ki je zelo podobno serijskemu izdelku, dejali oblikovalci in inženirji, je bila druga ključna točka oblika in funkcionalnost – tudi novi twingo ohranja številne elemente originala. Kupce želi pritegniti s svojim očarljivim dizajnom enoprostorske karoserije, okroglimi lučmi in drznimi barvami. Zdaj ima pet vrat, zato je veliko bolj praktičen. Izstopajoči okrogli žarometi so poudarjeni z diodnim obročem, Tudi zadnje obokane luči so prešle na več kot tri desetletja star original, dobile pa so še mini spojlerje v korist boljšega rezanja zraka in večje učinkovitosti. Zanimiv podatek je tudi, da bo na voljo le v štirih barvah karoserije, pri predhodniku je bilo mogoče izbirati med desetimi barvami. Prvotno platneno streho je zamenjalo panoramsko okno. Vse skupaj deluje zelo minimalistično, a ima svojo razlago.
Glavni oblikovalec malega mestnega modela Sandeep Bhambra nam je ob razkritju koncepta na avtosalonu v Parizu o četrtem twingu povedal: "Zelo smo zmanjšali število vgrajenih delov. Tako bo vozilo učinkovitejše in cenejše. Poglejte odbijač twinga in ga primerjajte z meganovim. Videli boste, daj je zelo enostaven, poenostavljeno je barvanje avtomobila. Tudi luči so iz enega dela. Danes so lahko majhni žarometi zaradi napredka visokotehnološki. Vse smo poenostavili. Enako velja za kabino avtomobila. Ne skrivamo, da želimo izdelati cenovno dostopen električni avtomobil za množice."
Notranjost ni kopija R4 in R5. Twingo ima svojo identiteto, tudi v kabini pa lahko povlečemo vzporednice z originalom. Cilindrična zasnova barvite armaturne plošče ustvarja vtis odprtosti. V središču armaturne plošče je ikonični rdeči gumb za opozorilne utripalke. Poklon duhu prvotnega twinga so trakovi, s katerimi lahko iz prtljažnika premikamo zadnje sedeže – pomikati jih je mogoče za 17 centimetrov naprej ali nazaj in se tem prilagajati prostor za kolena na zadnjih sedežih ali prostor v prtljažniku. Sodoben videz ustvarja dvojni vodoravni zaslon. Vse različice imajo enako konfiguracijo: 7-palčni digitalni zaslon pred voznikom za prikaz informacij o vožnji in 10-palčni osrednji multimedijski zaslon. Vse različice so opremljene s povezanim multimedijskim sistemom in so združljive z Android Auto in Apple CarPlay, žično ali brezžično. Sistem OpenR Link z vgrajenim Googlom je prvič del vozil segmenta A.Obloge na vratih niso ločeni deli, temveč del karoserije, barvno sledijo zunanjosti. Podobno kot pri modelih renault 5 in renault 4 E-Tech electric, ima tudi twingo E-Tech »e-pop shifter« – prestavno ročico v obliki šminke.
Twingo v dolžino meri vsega 3,78 metra, a je notranjost zasnovana modularno. Prtljažnik je s 360 litri nadpovprečno velik za razred mestnih vozil, ko podremo zadnje sedeže, se poveča na več kot 1000 litrov. Možno je podreti tudi sprednji sopotnikov sedež, pri čemer lahko prevažamo tudi daljše predmete.
Električni twingo ima tudi funkcijo V2L, kar mu omogoča za priključitev 220-voltne naprave z močjo do 3700 W. Druga funkcija, ki jo ponuja dvosmerni polnilnik, je V2G (vozilo-omrežje), ki omogoča vračanje električne energije v omrežje in zmanjšanje stroškov polnjenja doma. Na ta način postane akter v energetskem ekosistemu.
Majhna baterija za 273 kilometrov vožnje
Bistvena za ceno pod 20 tisoč evrov je bila baterija, ki je zelo majhna. Njena uporabna kapaciteta je zgolj 27,5 kWh, kar po ciklu WLTP zadostuje za 263 kilometrov vožnje na elektriko. Podatek o kapaciteti baterije namiguje, da je to v prvi meri avto za vožnjo v mestih in primestju oziroma kot drugi avto pri hiši, največja hitrost 130 km/h pa mu omogoča tudi vožnjo po avtocesti. Elektromotor spredaj ima moč 60 kW (80 KM) in 175 Nm navora, kar mu ob nizki masi omogoča pospešek od 0 do 50 km/h v 3,85 sekunde in od 0 do 100 km/h v 12,1 sekunde. Začetna cena je vplivala tudi na polnjenje, saj je serijski AC polnilec 6.6 kW, opcijsko pa bo za doplačilo možno polniti z 11 kW (AC) in 50 kW (DC). V tem primeru polnjenje z izmeničnim tokom od 10 % do 100 % traja 2 uri 35, na hitri polnilni postaji z enosmernim tokom se baterija od 10 % do 80 % napolni v 30 minutah.
Omejeno vzdrževanje
Pri Renaultu so ob predstavitvi twinga izpostavili nizke stroške lastništva, ki so povezani tudi z enostavnim vzdrževanjem vozila. Priporočen vzdrževalni cikel za zavorno tekočino je tri leta in šest let za hladilno tekočino. Uporabnik sam dolije le tekočino za pranje vetrobranskega stekla.
Proizvodnja v Sloveniji
Twingo E-Tech electric bo nastajal v tovarni Revoz v Novem mestu v Sloveniji. V tovarni je bilo že izdelanih več kot pet milijonov vozil, predvsem ikoničnih modelov v segmentih A in B (renault 4, renault 5, clio, twingo 2 in 3). Leta 2016 je tovarna začela izdelovati svoj prvi električni model, smart forfour EV, sledil je twingo 3 electric. Pred prihodom Twinga E-Tech electric na montažno linijo je Renault izvedel modernizacijo sistemov v celotni proizvodni verigi z novimi linijami za brizganje in lakiranje odbijačev ter za montažo sedežev in sprednjega prečnega nosilca. Poskrbel je za izpopolnjevanje zaposlenih z intenzivnimi programi usposabljanja in prekvalifikacije na področju digitalnega znanja in tehnologij električnih vozil. Poudarek je bil na ekološkem in digitalnem prehodu lokacije z uvedbo rešitev, kot sta Plant Connect (industrijski metaverzum) in sončna elektrarna.
Se bojim da so naredili eno veliko napako. Baterija je vsaj za 10 kWh premajhna za takšno ceno. Avto bi moral s takšno baterijo imeti ceno največ okrog 15 tisoč evrov brez subvencije. Če bo več, bo obsojen na propad.
Če bi bil twingo človk, bi reku, da je zlo podoben atu...
Za tiste, ki bi tak avto najbolj potrebovali in bi jim prišel prav - ljudje v mestih, blokovci itd, je popolnoma neuporaben. A naj vržem podaljšek iz 5. nadstropja na 200m oddaljen parking? Tole z 1.2 16V mašino s ceno… ...prikaži večo do 15k€, bi bila taka prodajna uspešnica, da jih sproti nebi uspeli naštancat. Ravno tako bi bil R5.