Avto > Testi
4847 ogledov

Ekstravagantna mačka na kolesih

Peugeot 408
1/41
Saša Despot
Na vsak način opazen. In presenetljivo udoben ter uporaben. S stalno prisotnim občutkom "nekje vmes". Peugeot 408 ima veliko obrazov, da najde med njimi pravega, je dolžnost voznika.

Peugeot 408 je novost v ponudbi francoske znamke in kot nekakšen manjkajoči člen med zdajšnjo kombinatoriko številk. Je hkrati vsega po malem in ničesar preveč: limuzina, kombilimuzina, križanec, skorajda karavan. Nekje vmes med kombilimuzino 308, karavanom 308 SW, križancen 3008 in celo limuzinskim 508. Mnogo obrazov.

Ni skrivnost, da so ga zasnovali skupaj s sestrsko družbo Citroën in da se njihov imenuje C5 X. A Peugeotov 408 je znal skupno tehnično osnovo lepo nadgraditi z lastnim premijskim oblikovanjem zunanjosti in notranjosti, na podlagi katerega ga imamo za pravega leva.

Zunanja drznost terja nekaj poguma, od lastnikov pa nekaj več časa za pojasnjevanje, kam spada. In zanimanja med naključnimi opazovalci za njegovo netipično vse-v-enem podobo je veliko, verjemite. 

Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Notranjost je naslednja zelo močna točka 408. Do B stebrička je sicer že dobro znana, saj je oblikovno in z materiali v največji meri povzeta po skoraj še vedno novem modelu 308 - moderen in uporaben dizajn armaturne plošče, zadnja generacija i-Cockpit merilnikov, izvrstni udobni sedeži, na otip in videz materiali višjega ranga …

Peugeot 408 Nova oblika Avto Zasijal v Parizu, zdaj obrača glave na naših cestah

Prijaznejša digitalizacija

Peugeotov koncept digitalizacije je z zadnjo generacijo naredil dobrodošel korak nazaj k lažjemu upravljanju z nastavitvami klimatizacije, medijskih vsebin in raznovrstnih nastavitev avtomobila. Zelo dobrodošla novost, znana že iz modela 308, je tudi prilagajanje hitrih tipk po lastni zamisli. 

Za majhnim volanom je počutje zelo dobro, njegova teža med delovanjem in usmerjanjem avta je pravšnja in ravno prav neposredna. Zaradi kupejevsko spuščenega zadnjega dela je po pričakovanju slabša preglednost nazaj, 408 niti nima zadnjega brisalca. Za vzvratno vožnjo zato zelo prav pride funkcija 360-stopinjskega pogleda iz avta. Bi se pa avtu takšnega kova in cene prilegala kamera boljše kakovosti. 

Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Peugeot 408 Saša Despot

Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

408 pokaže svojo originalnost v drugi vrsti, kjer je za odrasla potnika v predelu nog precej več prostora kot v 308 ali 3008. To niti ni čudno, saj ima precej daljšo medosno razdaljo od obeh. Čeprav je streha kupejevsko spuščena, pa to ni moteče za prostor glave. Ne manjkajo reže za prezračevanje in odlagališča. S 408 je mogoče enostavno pokrivati tudi daljše (poslovne) razdalje in na cilj prispeti spočit. Sredinski tretji sedež je sicer ožji in namenjen zasilni (otroški) uporabi. 

Ne razočara niti prtljažnik, čeprav je pri priključnem hibridu okrnjen na 471 litrov. Je pa hkrati širok in dolg, da lahko sprejme tudi večje predmete, za odlaganje priključnega kabla je koristen predal pod prtljažnim dnom. S podiranjem zadnjih naslonjal prostornina prtljažnika narase na uporabnih 1.545 litrov. Peugeot 408 je glede družinsko-poslovne rabe povsem spodobno uporaben avto. 

Kompromis pogona

Svojo pot gre peugeot pri pogonu. Kot higienska osnova služi 96-kilovatni trivaljni 1,2-litrski bencinar. Ki pa za pospešek do 100 km/h potrebuje neatletskih in daleč od premijskih 11,5 sekunde. Povsem logično je, da bo večina kupcev glede na stas "skoraj premijskega" avta raje izbrala priključnega hibrida. Na voljo sta obe že znani kombinaciji z 1,6-litrskim štirivaljnikom in elektromotorjem ter 132 oziroma 165 kilovatov moči. 

Testni avto je bil opremljen z močnejšo izvedenko, pri kateri ima bencinski motor 132 kW, elektromotor pa 81 kW. Slednji je torej dovolj močan, da lahko samostojno povsem brez težav poganja avto v brezemisijskem režimu vse do hitrosti 135 km/h. Ko je baterija dovolj napolnjena, se bencinskemu motorju z izjemo naglih pospeševanj sploh ni treba oglasiti. Še posebej udobna je takšna vožnja v mestu.

Proizvajalec sicer navaja, da naj bi z napolnjeno baterijo avto lahko v EV načinu peljal čez 60 kilometrov daleč. Temu se na testu nismo nikoli približali, recimo da je realno mogoče pokriti dobrih 40 kilometrov. Največja moč polnjenja je sicer 3,6 kW, tako da je tudi na hitri polnilnici s Typ2 priklopom treba počakati več kot dve uri. Na domačem 230V omrežju bi se napolnila v kakih sedmih urah. 

Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Glede priključno-hibridnega pogona obstaja rahel zadržek, da 408 ne zna bolje izkoriščati elektromotorja tudi, ko je baterija že prazna, oziroma ne zna v njej zadržati dovolj naboja, da bi lahko avto takrat dlje časa deloval kot hibrid. V resnici torej avto kljub možnosti izbire med različnimi programi zares deluje le v dveh režimih - kot baterijsko vozilo, nato pa kot žejni bencinar. V dobro pa mu štejemo zelo tihe in praktično nečuteče menjave med pogonoma.

S kremplji v asfaltu

Še beseda, dve o udobju med vožnjo. Ta je na visokem nivoju, potniška kabina je dobro zatesnjena, svoje doda tiha električna vožnja, ko je na voljo. Neravnine in grbine avto kar dobro pokriva, vseeno pa je v primerjavi s sorodnim citroënom C5 X občutno trše nastavljen. Zato je tudi boljši med ovinki, kjer je mogoče kljub določeni stopnji nagibanja karoserije in razdalji med osema prav dobro držati začrtano smer. Na vsak način bolje kot v pravih križancih. Udobje in lego nekoliko zmanjšuje koncept "tall-narrow" pnevmatik (205/55 R19V), ki roko na srce, pusti čuden vtis tudi ob pogledu na zadek avta.

Peugeot 408 je posebnež. Da tudi takšnim lahko uspe, smo v preteklosti že velikokrat videli, spomnite se samo na kakšen bavarski model. V resnici ima 408 vse potrebno, da bo še dolgo vabil poglede in skrbel za udobno vožnjo uporabnikov. Ni brez kompromisov, a to niti ni mogoče. 

Ugodnejši od tipičnih križancev

Da meri kar visoko, kaže tudi s ceno. Vstopni trivaljnik se začne pri dobrih 30 tisočakih. Priključni hibrid 180 je dražji za okoli devet tisoč evrov, hibrid 225 pa še 1.900 evrov. Testni avto z najvišjo opremo in res bogatim ter dobro delujočim paketom asistenčnih pomagal je stal 45 tisoč evrov. V primerjavi z enako močnim križancem 3008, ki pa gre v zdajšnji generaciji že proti koncu prodajne poti, je cenejši za šest tisočakov.

Podatki o vozilu (peugeot 408 1.6 HYBRID 225 GT e-EAT8)

Pogon: priključni hibrid
Skupna moč: 165 kW (225 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 300 Nm pri 1.900 vrt./min
Poraba po WLTP: 1,2 l/100 km, 14,4 kWh/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.687 × 1.848 × 1.478, medosna razdalja 2.787    
Prtljažnik v litrih: 471 - 1.545
Zmogljivosti: 233 km/h, 7,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 45.000

PLUSI: videz, notranje udobje, tehnologija.

MINUSI: kakovost kamere, hibridni pogon bi bil lahko bolj prilagodljiv.

Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Peugeot 408 Saša Despot
Peugeot 408 | Avtor: Saša Despot Peugeot 408 Saša Despot

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice