Avto
11617 ogledov

Ukrajinska vojna: To je prava težava avto industrije

Ukrajina Harkov Profimedia
Avtomobilski proizvajalci se pripravljajo na nove težave pri proizvodnji avtomobilov, saj bi lahko kmalu začelo primanjkovati neona, paladija in niklja, prav tako pa že primanjkuje tudi električnih kablov.

Po covidu-19, pomanjkanju polprevodnikov in radikalnemu višanju cen energije bo torej vojna med Rusijo in Ukrajino evropski avtomobilski industriji prinesla dodatne hude udarce pri dobavnih verigah in proizvodnji nekaterih ključnih komponent.

Ruski premier Vladimir Putin je v Sočiju predstavil svoje novo vozilo. Avto Ruska avtomobilska industrija se bo sesula v prah

Čip polprevodnik vezje | Avtor: Profimedia Profimedia

Dejstvo je, da ima veliko proizvajalcev v Rusiji in Ukrajini tudi svoje tovarne. Združenje VDA navaja, da jih imajo samo nemški avtomobilski proizvajalci skoraj petdeset. In praktično vse so ta trenutek ustavljene, kar je privedlo ne le do velikanskih izgub, ampak tudi do težav pri dobavi novih avtomobilov. Pri VDA dodajajo, da je vojna prekinila tudi dobaviteljske poti in finančne transakcije. Težava ni le v tem, da je bila proizvodnja marsikje ustavljena, ampak tudi  v tem, da že proizvedene komponente in surovine ne morejo proti do njihovih kupcev, saj so pod udarom tudi ladijski, železniški in cestni transport.

Avto servis delavnica Avto Rezervni deli za avtomobile bodo še dražji

Ključne komponente

Pri VDA opozarjajo, da bo zaradi vojne primanjkovalo nekaj ključnih komponent, ki so potrebne za proizvodnjo avtomobilov. Žlahtni plin neon, ki ga v Ukrajini pridobijo kar 70 odstotkov celotne svetovne proizvodnje, je denimo nujen pri izdelavi polprevodniških čipov, torej bo njegovo pomanjkanje samo še poslabšalo že tako velike težave z dobavo polprevodnikov. Paladij je med drugim ključen element v katalizatorjih izpušnih plinov. V Rusiji pridobijo skoraj 40 odstotkov svetovnih zalog. Rusija spada tudi med strateške dobavitelje niklja, ki je med drugim pomemben za proizvodnjo litij-ionskih baterij, brez katerih si danes ne moremo predstavljati proizvodnje električnih avtomobilov. V Ukrajini je tudi nekaj največjih tovarn električnih kablov.

kabel kabli | Avtor: Shutterstock Shutterstock

Nemški kemični gigant BASF si je pred petimi leti sicer zagotovil dobave niklja iz Finske, vendar je težava v tem, da je posel potekal s posredništvom ruskega giganta Norilsk Nickel, torej je tudi ta surovina predmet trenutnih sankcij. BMW je denimo ustavil tudi proizvodnjo v svojih zahodnih tovarnah, razlog za to pa je ustavitev dobave bakrenih kablov iz Ukrajine. Dobava kablov je postala nočna mora tudi za druge evropske avtomobilske proizvajalce. Hude težave z njihovo dobavo ima denimo tudi Volkswagnova skupina. V Ukrajini namreč deluje njihov največji dobavitelj Leoni, v katerem je zaposlenih okoli 7.000 delavcev, težave pa imata tudi njihova druga dva dobavitelja kablov Fujikura in Nexans, ki imata tudi tovarni v Ukrajini.

Merjenje hitrosti Avto Avtomobilski inšpektorji in policisti želijo dostop do podatkov

Kako se bo situacija razvijala v prihodnje in kako bo z nadaljevanjem proizvodnje avtomobilov, je trenutno težko napovedati. Potem, ko so za letošnje leto optimistično napovedovali izhod iz krize z dobavami polprevodnikov in boljše leto od lanskega, se lahko zgodi, da bo leto 2022 za avtomobilske proizvajalce eno najbolj stresnih doslej.

Antonov-225 mriya Prve fotografije Svet Prve fotografije: Rusija uničila 'kralja neba'
Komentarjev 2
  • Avatar krucefix
    krucefix 13:44 10.marec 2022.

    ukrepi proti rusiji je kot metanja bumeranga,njih še oplazilo ne bo, nas bo pa zadelo

  • jakec1575 13:42 10.marec 2022.

    Zdaj vemo, zakaj so rusi napadli ukrajino. 150 mio jih he pa ukrajina s 40mio vse proizvede za zahodne tovarne.