Avto
18 ogledov

Uspešen test cestnega vlaka

Volvo Sartre
1/14
Volvo
Projekt SARTRE, katerega razvoj in testiranje tehnologije za avtomobile, ki lahko samostojno vozijo v kolonah na avtocestah in v katerem je Volvo edini udeleženec iz avtomobilske industrije, je uspešno končal prvo demonstracijo cestnega vlaka.

Cestni vlaki bi lahko bili nov način potovanja po avtocestah v prej kot desetih letih – in projekt SARTRE, ki ga financira EU, je že uspešno predstavil prvo demonstracijo tehnologije v Göteborgu na Švedskem.

"Veseli smo, da toliko različnih sistemov skupaj deluje tako dobro že po prvem preizkusu," pravi Erik Coelingh, strokovnjak za strojništvo pri Volvu. "Sistemi prihajajo od sedmih članov-podjetij projekta SARTRE, kar je kar iz štirih držav. Zimsko vreme pa prinaša še nekatera dodatna testiranja kamer ter komunikacijske opreme."

"Gre za mejnik pri tem pomembnem evropskem raziskovalnem programu," pravi Tom Robinson, koordinator projekta SARTE iz podjetja Ricardo UK Ltd. "Cestni vlaki ponujajo novo dimenzijo cestne varnosti, boljšo izkoriščenost cest, večje udobje voznika na dolgih poteh ter zmanjšano porabo goriva in posledično emisij CO2. S skupnim znanjem vseh sodelujočih podjetij beleži projekt dejanski napredek pri uresničitvi varne in učinkovite tehnologije cestnih vlakov."

Varneje in udobneje
Cestni vlak, projekt SARTRE, je konvoj vozil. Profesionalni voznik v vodečem vozilu vozi kolono drugih vozil. Vsak avtomobil meri razdaljo, hitrost in smer ter se prilagaja vozilu spredaj. Vsa vozila so popolnoma samostojna ter lahko zapustijo vlak kadarkoli želijo. Vendar, ko so vkrcani na vlak, se lahko vozniki popolnoma sprostijo in počnejo druge stvari, medtem ko vlak nadaljuje svojo dolgo vlečno pot.

Opravljeni testi so vključevali vodeče in sledeče vozilo. Volan sledečega vozila krmari sam, medtem ko gladko sledi vodečemu vozilu. Voznik lahko pije kavo ali bere časopis, ne da bi uporabljal roke ali noge za upravljanje vozila.

Cestni vlaki so ustvarjeni za izboljšanje mnogih stvari: prvič, cestne varnosti, saj minimizira človeški dejavnik, ki povzroči 80 odstotkov cestnih nesreč. Drugič, zmanjša porabo goriva in izpuste CO2 za kar 20 odstotkov. Hkrati je zelo udobno ter priročno za voznika, saj ima med vožnjo čas za druge stvari in ne za upravljanje vozila. Glede na to, da se bodo vozila peljala z avtocestno hitrostjo z nekaj metri razlike, se bo promet osvobodil nenehnih gneč.

Komentarjev 1
  • varan 13:19 25.januar 2012.

    To je pa res že farsa.Kaj pa železniški avto?