Avto
1714 ogledov

Vozili smo novi porsche 911

Porsche Driving Experience
1/19
Saša Despot
In širili usta v nasmeh.

To je bila prva uradna priložnost vožnje novega porscheja 911 v Sloveniji. Le nekaj tednov po tem, ko smo na teh straneh svetovno športno klasiko najnovejše generacije predstavljali med statično premiero, se je že pojavila priložnost, da zavrtimo vzvod na levi strani volana in zaslišimo rezek zvok iz dveh velikih okroglih cevi. 

V Sloveniji je namreč nekaj dni gostovala karavana Porsche Driving Experience. Gre za Porschejev način promocije njegovih modelov, od modelov 918, prek suvovskih macana in cayenna, direktorske panamere do družine 911 z njenim kronskim draguljem 911 turbo S vred. Seveda je bil v tokratni karavani turbo S še iz prejšnje generacije, glavnina pozornosti pa namenjena prav novi generaciji 911. 

Porsche Driving Experience | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Modernost, ujeta v brezčasnost

Čeprav je oblika generacije 992 nezgrešljivo "neun-elferska", pa se vseeno razlikuje od predhodnika po nekaj opaznih in bistvenih spremembah. Prva v novi družini in za zdaj edina na voljo je carrera S. Tako dvokolesno kot štirikolesno gnana 4S imata prvič doslej enako široka koloteka tako spredaj kot zadaj, ki sta v primerjavi s prejšnjo generacijo širša za okoli štiri centimetre. Pri prejšnji generaciji so imela tako široko podvozje le posebne izvedenke. Še ena novost je, da so zadnja kolesa pri novem 911 za palec večja kot prednja (21 in 20 palcev), kar zagotavlja še boljši oprijem, stabilnost in nasploh izkoristek vseh tehničnih potencialov. Istočasno so seveda zrasli tudi zavorni diski. 

Zelo opazna zunanja lastnost so kljuke, skrite v vrata, da med vožnjo kar najmanj kvarijo aerodinamiko vozila. Pa še lepše zgleda avto. Šele ob pritisku na gumb za odklepanje se dvignejo.

Porsche Driving Experience | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Impresiven je zadek. Oblikovno je poiskal vez s preteklostjo, a hkrati izžareva tehnološko modernost avtomobila. Recimo LED luči, povezane od enega do drugega dela avtomobila z ozko LED črto, ki ponoči lično žari, pa hkrati ravno tam, kjer naj bi se oba svetla konca dotaknila v celoto, potemni. Drugačen avto.

Ali pa spojler zraka, ki se pri hitrejši vožnji dvigne iz zadka. Ker s tem prekrije dve navpično postavljeni črti tretje zavorne luči, ima spojler vgrajeno lastno "tretjo" zavorno luč. Pa tiste izklesane črke P O R S C H E. Mojstrovina, tudi ko se ne giblje. In kako ločiti carrero S od carrere 4S? Slednja ima pokončne črte zadnjih zračnikov za zrak v svetlem odtenku. Detajli.

Porsche Driving Experience | Avtor: Saša Despot Saša Despot

911 na cesti

Ampak vožnja ... Seveda je bilo nekaj skopo odmerjenih minut za volanom 911, pa še na običajni prometni cesti daleč premalo, da bi lahko zaobjel kaj več kot desetino njegovih zmogljivosti in sposobnosti. A tisto, kar mi je uspelo, je bilo impresivno. 

Pogon: 

3,0-litrski šestvaljni in zadaj nameščeni motor poka od energije. Njegovo moč je pri carreri S kar 331 kW (450 KM). To je toliko, kot je imel spin-off prejšnje generacije 911, izvedenka GTS. Poleg tega je menjalnik dobil še eno, osmo stopnjo, ki po razlagi vodja inštruktorjev pri Porsche Driving Experience Paula Robinsona skrbi za še boljši pospešek. In res je uspelo inženirjem pri pospeševanju z mesta odstriči kar 0,4 sekunde v primerjavi s prejšnjo generacijo, tako da do stotice sedaj mine le še 3,7 sekunde (štirikolesni še desetinko hitreje). Dodajte svojemu še Chrono paket izboljšav, pa boste hitrejši še za dve desetinki. Sapo jemajoče in praktično ob boku še precej dražjih superšportnikov.

Porsche Driving Experience | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ovinki: 

Močan motor še ne naredi športnega avta in 911 v 60 letih proizvodnje ne bi nikoli dosegel statusa legende, če ne bi bil tako zanesljiv v zavojih. "Kar neverjetno je, kakšen napredek je uspelo inženirjem narediti v primerjavi že s prejšnjo odlično generacijo," je dejal Robinson, ki porscheje poganja skozi ovinke dirkališč tudi po 300 dni na leto. Kaj zmore novi 911 na pisti, ve le malo ljudi tako dobro kot on.

Sam sem bil primoran občutke iskati le v ovinkih Tuhinjske doline. Zaprti in polzaprti zavoji, od katerih so mnogi speljani navkeber ali navzdol po vse prej kot ravnem asfaltu, so za podvozja običajnih avtov zahteven zalogaj že pri nekoliko višji hitrosti. V zelenem avtu (kaj ni ta barva fantastična?!) pa sem se počutil kot na vlaku v kakšnem zabaviščnem parku.

Avtu so krmilni mehanizhem naredili še bolj neposrednega, tudi zaradi dodane širine pa je 911 še bolj zlepljen ob tla. Impulz vsakega migljaja volana se je do prednjih koles premaknil bliskovito in ravno v takšni meri, kot so želeli moji možgani. Zelo impresiven je tudi občutek lahkosti vozila, saj se pozna velik napredek pri zmanjševanju mase. 

Porsche Driving Experience | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vsakodnevna vožnja:

"Kar me kot nekoga, ki vsak dan gleda te avte, zelo impresionira, je, kako vzdržljivi so. Veliko drugih športnih avtov mora po dnevu na pisti obvezno na večji servis. Pri teh avtih pa je dejansko, kot da se ni nič zgodilo. Izjemno so vzdržljivi," je pohvalil "svojo" znamko Robinson.

Pa tudi vsakodnevno uporabni. Seveda ne kot klasičen potniški avto, saj v enačbi 2+2 na zadnja dva sedeža ne gre računati, prednji prtljažnik pa je dovolj le za kakšno potovalko. Deluje pa 911 zares enostaven za uporabo in nenaporno prijazen tako med med mirnim križarjenjem po podeželju kot avtocesti. Pozna se napredek v potniški kabini, ki so jo prečistili gumbov in jo naredili bolj minimalistično. Zanimiva posebnost je vzvod "prestavne" ročice, ki pozna le funkciji naprej in nazaj. Vse ostalo voznik po potrebi opravi prek obvolanskih ročic, na volanu pa je tudi okrogel gumb za izbiro programa vožnje. "Karkoli že, samo programa sport + ne vklapljajte," je bilo prijazno, a odločno svarilo inštrukorja pred začetkom vožnje. Vso bestialnost nove carrere S je mogoče izkusiti le v varnem okolju dirkališč.

911 carerra S bo dobila še dražje, a tudi cenejše različice. Cena za carrero S se začne pri 147.171 evrih, za kabriolet pri 164.382 evrih. Model carrera 4S starta pri 156.525 evrih.

Porsche Driving Experience | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Porsche Driving Experience | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Porsche Driving Experience | Avtor: Saša Despot Saša Despot

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.