Magazin > Film & Glasba & TV
25 ogledov

Koga zavajajo avtoprevozniki

Ivan Papež, slovenski avtoprevoznik, pravi: ''Če država tega do 1. avgusta ne bo Žurnal24 main
Obrtna zbornica bi avtoceste s tovornjaki zaprla na dan, ko sploh ne smejo voziti. Hočejo ABC za tretji razred. Za četrti je že, pa kartic ne kupi skoraj nihče.

''Prvega avgusta bomo začeli voziti po stezah za osebna vozila. Če nas bodo ustavljali, bo cela Slovenija stala!'' Tako je zagrozil Andrej Klobasa, predsednik sekcije za promet pri Obrtni zbornici Slovenije (OZS).

Uradni razlog je ABC
Še prejšnji minister jim je januarja lani s pisnim sporazumom obljubil, da bo 1. avgusta uvedeno cestninjenje brez ustavljanja za vse tovornjake, tudi za tretji razred. Ta neizpolnjena obljuba naj bi bila vzrok za tako radikalen ukrep.

Te zapore ne bo, ustavil jo bo upravni odbor zbornice, saj jim vlada lahko vrne z ukinitvijo obveznega članstva v zbornici.

Emil Milan Pintar

''Če bi bil ABC res zanimiv, bi pri 70 tisoč tovornjakih prodali kaj več kot 2.800 tablic za četrti razred,'' pojasnjuje sekretar konkurenčne Avtoprevozniške zbornice Emil Milan Pintar. Vseh tovornjakov je okrog 30 tisoč. ''Smiselno bi bilo omogočiti naknadno in ne vnaprejšnje ali sprotno plačevanje cestnine ter uvesti polovično nočno tarifo,'' pravi Pintar. Začudeni so tudi na ministrstvu za promet, saj so s Klobaso in drugimi prevozniki še v ponedeljek imeli sestanek. Dodajajo, da je nov akcijski načrt za cestninjenje v prostem prometnem toku tik pred sprejemom. Obrtna zbornica začetek protestnega neplačevanja cestnine načrtuje za soboto, ko se tovornjaki zaradi turistične sezone od osmih do enih sploh ne smejo voziti po avtocestah.

Protest ne bo nujno zapora
Prav tako ni nujno, da bi zaradi vožnje po stezah za avtomobile prihajalo do zastojev. Predpisano globo od 300 do 800 evrov lahko namreč cestninski nadzorniki domačim prevoznikom pošljejo tudi naknadno po pošti. Podlaga so videoposnetki nadzornih kamer, ki so na vseh cestninskih postajah, so pojasnili na Darsu.

Trošarinski alarm

Dizel. Avtoprevozniki so opozorili, da jih vse več gorivo toči v tujini. ''V Avstriji je celo pri Shellu, ki je najdražji, nafta cenejša kot pri nas,'' opozarja Klobasa. Tudi če pri nas dobiš trošarino nazaj, je v tujini še vedno ceneje, so opozarjali.
Na trgovinski zbornici so na podlagi prodaje dizla tovornjakom do začetka maja izračunali, da bo prodaje za 140 milijonov litrov manj. Izpada trošarine naj bi bilo zato za 70 milijonov, zaradi vračanja trošarine pa še za dodatnih 55 milijonov.
V tujini gorivo točijo tudi tuji prevozniki, ki so rezervoarje prej polnili pri nas. Načrt države, da z višjimi trošarinami napolni proračun, je tako ogrožen.


40 ali 400 odstotkov?

Strasti je razvnela tudi podražitev cestnin za tovornjake za 40 odstotkov. Na določenih odsekih je ta podražitev višja, ker so prišteli tudi kilometre ljubljanske obvoznice. Od Ljubljane do Vrhnike se je cestnina tako podražila z 1,3 na 5,4 evra. ''Ker morajo tudi osebna vozila na ljubljanski obvoznici imeti vinjeto, je razumljivo, da cestnino plačujejo tudi za tovornjake,'' pojasnjujejo na Darsu.

V zameno za podražitev so se prevozniki dogovorili, da jim država vrne 130 evrov trošarine na vsakih tisoč litrov dizla. ''Tudi tisti, ki bo dobil trošarino nazaj, bo na kilometer za pet centov na slabšem,'' je poudaril Klobasa. ''Klobasa se je izrecno strinjal s tem dogovorom,'' trdi Pintar in dodaja: ''Pozabil pa je, da bo to katastrofa za večino obrtnikov, ki trošarin ne bodo dobili nazaj.'' Vračilo velja namreč le za tovornjake, težje od 7,5 tone.



Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.