Popotnik
207 ogledov

To morate vedeti, če nameravate potovati

Potovanje covid-19 Profimedia
Ker še vedno obstaja veliko nejasnosti glede potrošniških pravic v zvezi s potovanji, so na Evropskem potrošniškem centru Slovenija pripravili nekaj napotkov in pojasnil.

Leta 2020 si ne bomo zapomnili kot leta ugodnega za potovanja. Marsikdo še vedno čaka na povračilo kupnine zaradi odpovedanega leta, namestitve ali neizvedenega paketnega potovanja; načrtovanje dopusta ali potovanja ostaja še naprej stresno, če že skoraj ne nemogoče. Na Evropskem potrošniškem centru (EPC) Slovenija so zato potrošnike seznanili z informacijami in jih opremili z nasveti, ki jih v današnjih okoliščinah, povezanih s Covid-19, najbolj potrebujejo. 

potni list, letalska karta | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Najprej so se razpisali o neodzivnosti, predvsem letalskih prevoznikov, na zahteve potrošnikov in o dolgotrajnem čakanju na povračilo denarja. Povedo, da je to največkrat posledica preobremenjenosti letalskih prevoznikov s tovrstnimi zahtevki potrošnikov in rokov, ki so se tudi zaradi okrnjenega poslovanja ponudnikov precej podaljšali.

Potrošnikom, ki so zavrnili ponujeni vavčer in od letalskega prevoznika zahtevali vračilo kupnine, pa svetujejo, da na odgovor prevoznika počakajo najmanj 8 tednov. V kolikor ta vračilo odobri, pa še nadaljnjih 8 tednov na izplačilo denarja.

Letalo Ryanair preverite pred dopustom Popotnik Takšne spremembe uvaja najbolj priljubljen nizkocenovnik

V primeru, da prevoznik vztrajno ponuja vavčer in se v 8 tednih ne opredeli do zahteve potrošnika za povračilo, se potrošnik lahko obrne na EPC. "V svojem dopisu naj posreduje dokazila o neuspelih poskusih dogovarjanja s prevoznikom, kot tudi dokazila o vplačani rezervaciji odpovedanega leta. Prav tako lahko potrošnik poišče pomoč EPC, če je njegova zahteva za povračilo neutemeljeno zavrnjena, saj mora potnik tudi v primerih interventnih zakonodaj ohraniti pravico do izbire med vavčerjem, povračilom in spremembo datuma," razložijo na EPC.

denar | Avtor: Profimedia Profimedia

In nadaljujejo, da lahko komunikacija s ponudnikom in uveljavljanje povračila traja še dlje, če je potrošnik letalsko vozovnico kupil pri posredniku. Postopek uveljavljanja povračil pri posrednikih običajno namreč vključuje dve stopnji. Najprej posrednik potrdi, da je potnik upravičen do povračila, nato letalskega prevoznika zaprosi za potrditev ustreznega zneska povračila. Slednji naj bi v roku 90 dni potrdil izplačilo. V drugi fazi, t.j. ko posrednik prejme odgovor letalskega prevoznika, se šele določi, kdaj in kako bo povračilo nakazano potrošniku.

"Čeprav je nestrpnost potrošnikov razumljiva, se je pri izmenjavi informacij v okviru Mreže EPC izkazalo, da bi se s ponavljajočimi zahtevami ali preuranjenim vlaganjem pritožb zgolj dodatno obremenilo delo ponudnikov. Poleg tega nam nekaj optimizma vliva dejstvo, da smo v zadnjem času že prejeli povratne informacije posameznih potrošnikov, ki so uspešno uveljavili zahtevke za povračilo kupnine za odpovedan let," vesele novice sporočijo na centru.

potovanje letalo časovna razlika mobilni telefon ipad prihodnost potovanj Popotnik "Brez pomoči ne bodo preživele niti najboljše letalske družbe"

Evropska komisija je ob koncu julija posodobila odgovore na najpogostejša vprašanja potnikov, med katerimi znova izpostavlja, da interventna pravila posameznih držav članic, s katerimi je prišlo do odstopanj od direktive na področju paketnih potovanj ali uredbe, ki ureja pravice potnikov v letalskem prometu, veljajo zgolj začasno. Po načelu odgovornosti države so le-te, kjer je bilo kršeno pravo EU, dolžne posameznikom povrniti škodo, ki jim je bila povzročena. Če potrošniki ne morejo uveljaviti svojih pravic s pomočjo EPC ali z alternativnimi postopki za reševanje sporov, jim preostane uveljavljanje pravic na sodišču. Potrošniki bi se namreč pri uveljavljanju svojih pravic pred nacionalnim sodiščem morali sklicevati na možno nezdružljivost nacionalnega prava s pravom Evropske unije in posledično na neuporabo nacionalnih predpisov, ki niso v skladu s pravom Unije.

    Evropski potrošniški center Slovenije

Zavrnjeno vkrcanje zaradi zdravja in varnosti?

Po pravu EU potniku ob zavrnitvi vkrcanja proti njegovi volji pripada pravica do odškodnine, pravica do izbire med povračilom in spremembo poti ter pravica do oskrbe, kar pa ne velja v primeru utemeljitve zavrnjenega vkrcanja zaradi zdravja, varnosti ali neustrezne potne listine. Ali lahko potnik kljub temu uživa navedene pravice deloma ali v celoti, bo odvisno od vrste vozovnice, kot je določeno v pogojih letalskega prevoznika. 

letališče vkrcanje čakanje let | Avtor: Profimedia Profimedia
V okoliščinah Covid-19 je bila v zvezi s tem nedavno izrečena sodba Sodišča EU (C-584/18), iz katere izhaja, da mora letalski prevoznik "z ustrezno stopnjo skrbnosti odločiti, ali je treba potniku zavrniti vkrcanje. Razen če obstajajo utemeljeni razlogi za zavrnitev vkrcanja, bo potnik vedno ohranil pravico do povračila, pravico do izbire med povračilom stroškov in spremembo poti ter pravico do oskrbe, saj teh pravic ni mogoče omejiti, ali se jim odpovedati, kot je navedeno v členu 15 Uredbe (ES) št. 261/2004".

Turisti destinacija poletja Popotnik To je letošnji hit med dopustniki

Nasveti pri načrtovanju potovanj

Če se v trenutni situaciji vseeno odločate za rezervacije storitev na področju potovanj, na EPC opozarjajo, da se v primeru spremembe situacije v zvezi s Covid-19, zaradi katere bi želeli odpovedati pogodbo, morda ne boste mogli sklicevati na izredne in nepredvidljive okoliščine. Ta tveganja so bila namreč znana že ob sklenitvi pogodbe. 

ženska razmišljanje račnualnik zaskrbljenost | Avtor: Profimedia Profimedia
Kot pravijo, je pri načrtovanju bodočih potovanj zato treba postopati z določeno mero odgovornosti, in sicer:

1.) Preverite dejansko stanje na počitniški destinaciji – preverite opozorila lokalnih oblasti, kot tudi informacije za potnike na spletni strani Ministrstva za zunanje zadeve.

2.) Pred potovanjem v tujino spremljajte informacije o ukrepih na mejah ob vstopu v Slovenijo. 

3.) Pozorno preberite splošne pogoje ponudnika in razmislite o morebitni možnosti zavarovanja za primer odpovedi. Pred sklepanjem zavarovanja preverite ponudbo in izberite najbolj primeren paket za vas. 

4.) Letalske vozovnice raje kupite neposredno pri prevoznikih, s čimer si lahko v primeru težav skrajšate čas obravnavane pritožbe. 

5.) Pred potovanjem na območja z večjim tveganjem (npr. politični nemiri) izpolnite obrazec na spletni strani MZZ, s čimer olajšate izvajanje morebitne konzularne zaščite. 

6.) Če načrtujete aktivne počitnice v tujini razmislite o sklenitvi dodatnega zavarovanja z asistenco, ki vključuje organizacijo medicinske pomoči in kritje nujnih stroškov, kot so prevoz do najbližje bolnišnice, zdravljenje v bolnišnici ali kliniki, prevoz v domovino …, do višine dogovorjene zavarovalne vsote.

Benetke Bizarno Popotnik Ne zaradi covida-19, zato uvajajo omejitve!
 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice