Slovenija
6574 ogledov

Da bi odpravili neenak položaj uslužbencev, bo potrebna vlada s polnimi pooblastili

oznake na avtocesti Saša Despot
Odgovarjamo bralcu. Na spremembe, ki bi se moral zgoditi že zdavnaj, bo treba še počakati.

"V januarju ste pisali o spremembi pri povračilu stroškov za prevoz na delo. Sedaj pa nas zanima veliko ljudi, če bo kaj premaknilo v tej smeri," nas je pobaral bralec Damjan, ki se tako kot njegovi sodelavci v javnem sektorju sprašuje, ali bo vlada skupaj s sindikati le presekala neenakopravno obravnavo povračila stroškov prevoza na delo in z dela.

Trenutno se namreč zaposlenemu primarno povrnejo stroški javnega prevoza, če ta ni možen, pa se mu za razdaljo od bivališča do delovnega mesta povrne kilometrina. A ta ureditev pomeni, da lahko dva javna uslužbenca, ki se vozita na delo v isti državni organ iz istega kraja, dobita zaradi na primer različnega delovnega časa povsem drugačen znesek.

Tržič | Avtor: Profiemdia Profiemdia
Na primer varuha človekovih pravic se je leta 2013 obrnil prebivalec Tržiča, ki se je na delo vozil na Jesenice. Ker dela v dveh izmenah, nima možnosti javnega prevoza, zato dobi povrnjeno kilometrino v višini cca. 160 evrov za dvajset delovnih dni. Njegov sodelavec, ki se na delo vozi z istega kraja, dela pa v delovnem času, ko je možen javni prevoz, dobi povračilo stroškov prevoza na delo in iz dela v višini stroškov javnega prevoza - avtobusa v višini cca. 300 evrov. Razlika v višini povračila stroškov prevoza za dva javna uslužbenca, ki se vozita na delo v isti državni organ iz istega kraja, je torej približno 140 evrov mesečno.

Problematika je torej vladi kot sindikatom znana že več let. Na ministrstvu za javno upravo, ki ga v zadnjem mandatu vodi Boris Koprivnikar, so celo napovedovali, da bi lahko spremembe dočakali letos, a se je vlada Mira Cerarja zaradi njegovega odstopa predčasno ostala brez vseh pooblastil in tako tudi predčasno končala vsa pogajanja z vsemi sindikati. Z ministrstva za javno upravo so nam tako pojasnili, da je spremembe pričakovati znotraj pogajalskega procesa, ki jim bo nadaljevala naslednja vlada s polnimi pooblastili.

stavka Slovenija Sindikati pišejo vladi: Še je čas, da sklenemo dogovor

"Pričakovati je, da bo v pogajalskem procesu, ki ga bo na vladni strani v nadaljevanju vodila vlada s polnimi pooblastili, /.../ pozornost namenjena tudi ustreznejši ureditvi povračila stroškov prevoza na delo in z dela, pri čemer cilj ne bo niti prihranek niti povišanje sredstev za ta namen, temveč odprava neenakega položaja javnih uslužbencev in zmanjšanje administrativnih ovir."

Katja Mihelj Nagode , ministrstvo za javno upravo

Povračilo stroškov prevoza na delo in z dela v javnem sektorju je sicer del kolektivnih pogodb dejavnosti in poklicev, zato je za spremembo potrebno soglasje delodajalske (vladne) strani in sindikatov.

Vlada stran je doslej predlagala, da bi bila razdalja od bivališča do delovnega mesta edini kriterij za višino povračila stroškov prevoza na delo in z dela, kar posledično pomeni, da bi se vsem povrnila kilometrina. "Takšna rešitev je logična, saj ob dejstvu, da delodajalec ne povrne dejansko nastalih stroškov prevoza na delo in z dela, ki nastanejo javnemu uslužbencu (sicer bi stroške povrnil na podlagi dokazila (npr. računa za vozovnico), razdalja predstavlja objektiven kriterij, na podlagi katerega bi vsi, ki se na delo vozijo iz enake oddaljenosti, prejeli isto višino povračila stroška v obliki kilometrine," navaja Katja Mihelj Nagode , predstavnica ministrstva za javno upravo.

vlak | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Sindikalna stran po besedah ministrstva za javno upravo načelno takšnega pristopa sicer ni zavrnila, je pa predlagala, da bi v mestnih oziroma urbanih središčih, kjer obstaja javni prevoz, še vedno ohranili povračilo stroškov v višini javnega prevoza. A pri tem dopolnjenemu predlogu se je zapletlo na vladni strani, saj bi sindikalni predlog pomenil več porabljenih sredstev. Javni prevoz je na krajših relacijah namreč dražji kot kilometrina, medtem ko je na daljših relacijah dražja kilometrina. Ministrstvo govori o stroških v višini več milijonih evrov.

Sindikati bi na kilometrino sicer lahko pristali, a le pod pogojem, da bi se ta zvišala.

V okviru stavkovnih zahtev so sindikati sicer zahtevali vrnitev pravic iz delovnega razmerja javnih uslužbencev na raven pred znižanjem v letu 2012. Zaradi takratne hude krize je namreč tudi na področju povračila stroškov prevoza na delo in z dela prišlo do znižanja. Zloglasni ZUJF in sklenjeni aneksi h kolektivnim pogodbam so višino kilometrine s 15 odstotkov znižali na osem odstotkov.

Komentarjev 5
  • miki1234 12:41 29.julij 2018.

    iščejo in iščejo nove načine, kako si izplačati čim več... veliko jih v gospodarstvu ne prejme niti malice, kaj šele kilometrine... požeruhi

  • evelux 10:48 29.julij 2018.

    Dobro povedano pri nas se poskuša ljudi nategnit v vseh smereh .... krivi smo pa si čisto sami.....priznam....

  • Laznivi 08:46 29.julij 2018.

    V italiji me nihce ne uprasa s cim in kako pridem v sluzbo, nihce me ne uprasa kaj in kje bom jedel... Placa 1.850 € in konec. V nasem socializmu se delavce nateguje z potnimi in hrano tako da zgleda ...prikaži veča konec meseca kot da so nekaj zasluzili....ko pa gre clovek v penzijo se ob prvem izplacilu zjoce....