Šport > Moto športi
12 ogledov

Trenutek pred odločitvijo

Lewis Hamilton je pred zadnjo dirko sproščen in osredotočen na uspeh. Žurnal24 main
Si drznite staviti, kdo bo prvak najelitnejšega razreda motošporta? V sklepnih izdihljajih sezone so karte razdeljene. Jasno je, kdo lahko zmaga. Kako lahko zmaga. In pod kakšnimi pogoji.
 

Preberite še

Galerija: Boj za prvaka 2008 - 17 dirk v 17 fotografijah!

Mislite, da bo prvak sezone 2008 postal Lewis Hamilton ( McLaren Mercedes ) ali Felipe Massa ( Ferrari )? V vsakem primeru vam priporočamo, da pri vplačilu vlog ostanete sorazmerno varčni. In da s pretiravanjem ne ogrozite svojih plačilnih sposobnosti. Razlika sedmih točk je namreč po eni strani velika, po drugi pa še zdaleč ne. Lahko jo izniči najmanjša nepozornost pri pripravi dirkalnika. Trenutek nezbranosti pri vstopu v ovinek. Ali prezgodaj dvignjena lizika. Letošnja sezona bo v anale formule 1 vsekakor šla kot zelo zanimiva in izenačena. Dirka za VN Brazilije – kot njeno sklepno dejanje – zagotovo ne bo uvrščena med tiste, v katerih so bile možnosti prvih dveh voznikov povsem izenačene, bo pa daleč od sezon, v katerih so bile zadnje dirke zgolj nekakšen zaključni ritual oziroma nepotrebno predpodelitveno dejanje.


Mike Howthorn, prvak iz 1985, je bil vselej sproščen in nasmejan.

 
Sezone izrazitih šampionov
Hamilton je pred dirko v Interlagosu v precej boljšem položaju kot Massa. Ne samo, da ima pred njim zalogo sedmih točk prednosti, po dirki za VN Kitajske je tudi precej samozavestnejši, manjka pa mu konsistentnost velikih šampionov. Če se spomnimo najboljših časov Jima Clarka , Nigela Mansella in Michaela Schumacherja , postane jasno, kako suvereni so lahko dirkači na vrhuncu svojih karier in kako nedvoumna je lahko vera v njihov uspeh. Clark si je leta 1963 položaj prvaka zagotovil na polovici sezone in je pred drugouvrščenim Grahamom Hillom ob koncu sezone vodil s 63 točkami proti 29. Mansell je leta 1992 sezono odločil pet dirk pred koncem in je pred drugouvrščenim Riccardom Patresejem vodil s 108 točkami proti 56. Michael Schumacher pa je leta 2001 postal prvak štiri dirke pred koncem sezone in je pred drugouvrščenim Davidom Coulthardom zmagal s 123 točkami proti 56. Prevladi teh dirkačev si tedaj ni nihče drznil oporekati. Napak namreč niso delali. Če pa je do kake že prišlo, so jo odpravili z noro vožnjo, v kateri se je kazala mešanica neomajne vere v lastne sposobnosti in občutka, da jih na njihovi poti prav nič ne more ustaviti. Hamiltonova samozavest je vsekakor precejšnja, do suverenosti omenjene trojice pa bo moral opraviti še kar precejšnjo pot. Kar seveda velja tudi za Masso.

Sedemkratni prvak Michael Schumacher je bil na stezi vedno odločen in samozavesten. © EPA

 

Sezone minimalnih razlik
Položaj pred zadnjo dirko je bil večkrat precej bolj negotov, kot je danes. V 59-letni zgodovini prvenstev formule 1 se je sedemkrat zgodilo, da je prvaka od podprvaka po njej delila zgolj točka razlike. Omeniti velja sezono 1958, ko je Mike Howthorn za točko v boju za naslov prvaka prehitel Stirlinga Mossa . Najbolj nenavadno je to, da je Howthorn omenjeno lovoriko – ki je bila edina v njegovi karjeri – osvojil prav zavoljo Mossove galantnosti. Ker je na dirki za VN Portugalske ugasli bolid na cilj dobesedno pririnil in tako osvojil drugo mesto, mu je vodstvo dirke odvzelo pridobljene točke, po pritožbi Mossa pa mu jih je vrnilo, kar je v končni fazi prevesilo jeziček v Howthornov prid. Podobno napeta je bila sezona 1976, v kateri je James Hunt postal prvak pred Nikijem Laudo . Na zadnji dirki – dirki za VN Japonske – je Lauda zaradi močnega naliva s prvega mesta zavil v bokse in s tem Huntu omogočil, da si je s tretjim mestom zagotovil skupni naslov prvaka. Omeniti je treba tudi sezono 1994, v kateri je Michael Schumacher v Avstraliji na zadnji dirki z odločnostjo kamikaze izrinil Damona Hilla in si tako zagotovil ohranitev točke prednosti in naslov prvaka.

Če je bil doslej pod pritiskom Hamilton, bo v nedeljo pred domačimi gledalci tudi Massa. © EPA

 

Logični sklepdesetaka stavite na Masso!
Čemu staviti na Masso? Zato, ker bo ob danem razmerju moči večina stavila na Hamiltona! Res je, da je pred VN Brazilije razlika med vodilnima enaka lanskoletni razliki med Hamiltonom in Kimijem Räikkönenom . Res je tudi, da je Interlagos dirkališče, ki je Massi pisano na kožo. Na njem je leta 2006 zmagal, leta 2007 pa prvo mesto prepustil Räikkönenu. Je pa med letošnjim in lanskoletnim dvobojem za naslov prvaka tudi več očitnih razlik. Razlik, ki pričajo v prid McLarnovega asa. Räikkönen je na poti do prvaka svojo formo sistematično stopnjeval. Po dirki v Franciji je le na treh dirkah prejel manj točk od Hamiltona. Na potek sezone je pomembno vplivala tudi nesrečna napaka Britanca, ki je na predzadnji dirki obtičal v pesku in se tako, po mnenju neprizanesljivega britanskega tiska, povsem osmešil. Massa letos ni tako prepričljiv. V zadnjih petih dirkah je osvojil manj točk kot Hamilton. Odpeljal je po eno slabo in eno katastrofalno dirko. Poleg tega se ga drži precej obremenjujoč psihološki moment. V Singapurju mu je bila zaradi napake mehanikov odvzeta gotova zmaga, na Japonskem ni posebno izstopal, na Kitajskem pa je lahko le nemo pogledoval proti letečemu Britancu. Ve, da bi se moral zgoditi čudež, da bi postal prvak in da nima opravka z novincem, kot ga je imel lani Räikkönen, ampak z uveljavljenim voznikom, ki kaže čedalje večjo zanesljivost. Če ste torej drzen igralec z dobrim srcem, boste svojega desetaka stavili na Masso. Na ta način si boste zagotovili možnost precej višjega zaslužka. Dejstvo pa je, da nimate enakih možnosti za zmago kot vaši prijatelji, ki bodo stavili na Hamiltona.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.