Avto
7059 ogledov

Če želite na cilj priti kasneje, se "prilepite" na odbijač avtomobila spredaj

Varnostna razdalja Saša Despot
Velika zmota voznikov.

Nagonsko sicer mislimo, da bomo s priganjanjem voznika pred nami na cilj prispeli hitreje, a se v praksi to izkaže za napačno teorijo. S sunkovitim pospeševanjem in zaviranjem tok prometa prej motimo kot pospešujemo.

Varnostna razdalja se morda zdi dolgočasna tematika, a je v času, ko voznikom vse večkrat pozornost z vožnje preusmerijo razne elektronske naprave, razpravo o njej nujno potrebna. Zapleteni multimedijski sistemi, pametni telefoni in marsikaj drugega so glavni vzroki, da med vožnjo naše misli zajadrajo drugam. K temu lahko prištejemo še (pre)hiter tempo življenja, zaradi katerega smo vedno v zamudi in se nam vseskozi nekam mudi. Posledica je neprevidna in včasih nevarna vožnja, s katero ogrožamo sebe in druge udeležence v prometu.

Merilna naprava Darsa 30 lokacij Avto Dars po avtocestnem omrežju zagnal naprave, ki prepoznajo nevarne voznike

Prehitro in prekratko neposredno povezani

Pri Darsu pravijo, da gresta prehitra vožnja in prekratka varnostna razdalja z roko v roki. Nataša Kovše iz Službe za upravljanje prometa in prometne varnosti pojasnjuje: "Običajno gre za voznike, ki vozijo prehitro in ki hkrati vozijo tudi s prekratko varnostno razdaljo. Sicer pa je prekratka varnostna razdalja še bolj tvegana, ko so vremenski pogoji slabi (dež, sneg in podobno)." To še posebej velja za vožnjo po avtocesti ali hitri cesti, kjer je treba zaradi velike hitrosti še bolj kot na drugih cestah paziti na varnostno razdaljo.

Varnostna razdalja | Avtor: Dars Dars
 V kampanji Varnostna razdalja želijo pri DARS-u voznikom sporočiti, da je z ustrezno varnostno razdaljo in s tem ustrezno zavorno pot možnost nesreče manjša. Razdaljo med vozili so primerjali z razdaljo med črkami: »Takokotzatekočebranjesotudiprivožnjipomembni ustrezno veliki razmiki.«

Definicija varnostne razdalje

To je razdalja od vozila, ki vozi pred nami po istem prometnem pasu, ki nam omogoča, da lahko varno zmanjšamo hitrost ali celo ustavimo, če to stori voznik pred nami, in ki omogoči vozniku, ki nas je prehitel, da se pred našim vozilom varno vrne na vozni pas.

Varnostna razdalja v normalnih okoliščinah ne sme biti manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s katero vozimo, prevozimo v dveh sekundah (če upoštevamo hitrost 100 km/h, je varnostna razdalja vsaj 54 metrov, oz. pri hitrosti 130 km/uro znaša razdalja 72 m.)

Avtocesta Avtoceste Avto Dokazi: toliko jih vozi po levem pasu

Seveda je to okvir, ki se ga je pametno držati, a ima tudi kakšno pomanjkljivost. Pri 72 metrih razdalje boste na slovenskih avtocestah najverjetneje za marsikoga ovira, ki jo je treba prehiteti, kar na voznem pasu pomeni, da se bodo pred vas vrivali drugi avtomobili in efektivno drastično skrajševali vašo varnostno razdaljo.

Po drugi strani je treba upoštevati, da je 'zdrava' varnostna razdalja v določenih primerih večja od tiste, ki jo veleva pravilo dveh sekund. V slabem vremenu, med vožnjo za priklopnikom, na zimskih pnevmatikah, ko ste utrujeni, … Vse to so okoliščine, ki zahtevajo prilagajanje. V strnjeni počasni koloni pa je vse skupaj ravno obratno, saj so tam razdalje med vozili občutno krajše.

Prometna nesreča Kaj se dogaja? Avto Zaskrbljujoče: Sonce, ravna avtocesta in silovit trk v vozilo brez zaviranja

Palica deluje bolje kot korenček

Sistema nagrajevanja sicer nimamo (češ, da naša varnost ni dovolj velika nagrada!), zato pa je bojda zelo učinkovito kaznovanje ali pa vsaj grožnja kazni. Darsova Nataša Kovše pravi, da se na policijski nadzor vozniki dobro odzovemo: "Prisotnost nadzora je na splošno vedno ugodna za samo odvijanje prometa. Naše izkušnje so takšne, da kadar (če je) prisoten policist, promet poteka po predpisanih pravilih. Kadar uporabniki vedo, da so nadzorovani, zelo spoštujejo prometna pravila (dokaz za to je bilo sekcijsko merjenje hitrosti na avtocestnem odseku čez Trojane), kadar pa ni nadzora, pa se pravila kršijo."

Policija že nekaj časa aktivno nadzira tudi upoštevanje pravil o varnostni razdalji. Razdaljo med vozili merijo s posebnimi radarskimi napravami, največkrat z nadvozov. Zakon sicer predpisuje globo 200 evrov, če voznik ne upošteva pravila varnostne razdalje kot jo predpisuje zakon (dveh sekund oziroma ob zgostitvah prometa eno sekundo).

V primeru, da voznik ne upošteva varnostne razdalje, ki je določena s prometnim znakom, znaša globa 300 evrov in tri kazenske točke, so za Žurnal24 pojasnili na policiji.

Spodaj merilna naprava, s katero policija lahko dokazuje prekratko varnostno napravo. V ta namen uporablja še sistem provido.

Radar | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Do tja je 15 minut vožnje, 10 bo torej dovolj …

Priznajmo, da pot marsikdaj načrtujemo precej optimistično. Pričakovanje ponovitve najboljšega doseženega časa na določeni razdalji je precej nerealno, še posebej, če ga lahko zmoti že ena sama rdeča luč na semaforju. Ko enkrat zamujamo, pa mimogrede postanemo pretirano zaletavi in nepazljivi.

Zato je naš nasvet, da si čas vožnje odmerite realno in z majhno rezervo, pa boste na poti zagotovo pod manjšim stresom ter predvsem varnejši. In če se vam medtem na avtocesti kdo "zalepi za rit", se mu ob prvi priložnosti preprosto umaknite. Prej, ko bo takšen voznik daleč od vas, bolje bo!

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 17
  • Žurnalček 07:02 01.junij 2018.

    Da, samo vprašte pametne polcaje , ki očitno ne znajo deljenja , kolko avtomobilov gre potem na AC , če vsi držijo samo 75m varnostno razdaljo ! Matematika za polcaje Špansko selo , zgleda pa tudi za AVVP in DARSž! ...prikaži večž! Ne podirajte vstopnih postaj , kajti rabili jih boste kot zaustavne enote , ki ne bodo dovolile vstopa , ker je AC polna z PRAVILNO VARNOSTNO razdaljo in vi ne morete na njo , čeprav imate vinjeto !

  • Igor Đukanović 22:51 28.maj 2018.

    Ravno prejšnji vikend (ko sem se zadnjič peljal iz Ljubljane) sem zadnjič doživel, da prehiter voznik s premajhno razdaljo potiska Madžara pred seboj, da se mu umakne za tovornjak. Tako me je razkuril, da sem mu potrobil. S takšnim obnašanjem ...prikaži večem je ogrožal vse voznike za seboj vključno z menoj. A je trobljenje Madžar razumel, kot da smo vsi proti njemu in se je hitro umaknil. Skratka ne samo v naši družbi, še najbolj na avtocestah velja pravilo močnejšega. Debilom se vsi po vrsti umikajo.

  • jernej40 17:42 28.maj 2018.

    Če vprašate mene bi bilo potrebno merjenje in kaznovanje zaradi varnostne razdalje dati v ustavno presojo. Lahko me kaznuje zaradi prehitre vožnje ker imam merilec hitrosti in se zavedam kako hitro vozim, varnostne razdalje pa žal ne morem izmeriti in ...prikaži več neko štetje v glavi ne prinaša točnih rezultatov, kar je bilo že večkrat dokazano saj so bili ljudje kaznovani za 0,1 sek premajhno razdaljo. Me niti ne čudi, da se Slovenčki pustijo nategovati državi.

Sorodne novice