Avto
18431 ogledov

Šef VW priznal, da so naredili veliko napako

VW tiguan Volkswagen
Znamka se vrača k funkcionalni notranjosti, ko uporabnik takoj ve, kje se nahaja kakšna funkcija.

Novi vrhovni šef Volkswagna Thomas Schäfer priznava, da so pri koncernu s slabo premišljenim uvajanjem funkcij in površin na dotik pri svojih zvestih uporabnikih naredili "ogromno škode." Vračajo se k funkcionalnim avtom, v katerih se bo vsakdo hitro znašel.

Koncern Volkswagen je pod novim vodstvom opazno spremenil smer razvoja pri notranjosti avtomobilov. Pri znamki Volkswagen so pred kratkim izbranim medijem pokazali predprodukcijski model nove generacije suva tiguana, ki precej spreminja koncept potniške kabine v primerjavi s tistim v zadnjih modelih, v prvi vrsti v primerjavi z golfom, ID.3 ali ID.4.

Novi tiguan bo sicer imel dva velika zaslona in tudi fizičnih gumbov ne bo prav veliko, a po drugi strani se bo znebil na dotik občutljivih površin in haptičnih tipk na volanu, s katerimi so imeli uporabniki veliko negativnih izkušenj. 

"Imeli smo Excelovo razpredelnico, ki je bila dolga kot soba, ampak morali smo to narediti."

Thomas Schäfer

Med drugim bo imel tiguan na osrednji konzoli vrtljiv gumb za hiter dostop do menijev za način vožnje in nastavitve glasnosti, razkriva Autocar, ki si je avto že lahko ogledal od blizu. Da gre za pomemben zasuk, je dokazovala tudi prisotnost generalnega direktorja koncerna Thomasa Schäferja.

Volkswagen tiguan tretje generacije Prve podrobnosti Avto Prve podrobnosti o novi generaciji najbolj prodajanega volkswagna

"Preklemano, pusti pri miru!"

Schäfer je za Autocar odkrito kritiziral preveč futuristično usmeritev notranjosti, ki jo je zagovarjal njegov predhodnik Herbert Diess in dejal, da je med lojalnimi kupci naredila  ogromno škode. "Povzročili smo frustracije pri kupcih. Zdaj smo se tega področja lotili zares sistematično in se vprašali, na kakšen način se uporabnik običajno dotika notranjosti avta med upravljanjem. Funkcije smo razvrstili glede na to, kako pomembne so, katere potrebujejo gumbe in katere gredo lahko na zaslon. Imamo tri nivoje, prvega, drugega in tretjega."

Ko je takšna razporeditev končana, gredo v detajle. "Ali naj bo gumb ali stikalo? Kako naj izgleda. Ko imaš gumbe, jih je bolje imeti manj, ampak morajo biti lepi, kot v letalu. Kakšni so na otip ...?," je v mikrofon razmišljal Schäfer.

"S tem se je ukvarjala velikanska ekipa in vzelo nam je veliko časa. Imeli smo Excelovo razpredelnico, ki je bila dolga kot soba, ampak morali smo to narediti."

VW tiguan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Schäferjeva ideja je, da bi se Volkswagen spet vrnil h konstistenci, pri kateri ne bodo pri vsaki novi generaciji kabine oblikovali povsem na novo, če je prejšnja formula delovala. "Ko jo enkrat imaš, se je ne dotikaj. Preklemano, pusti pri miru. Ne zmešaj strank vsakič, ko pride nov model na trg z nečim povsem drugačnim. Optimiziraj. Vključi napredne funkcije. Ne spreminjaj gumbov od sem tja in od tja drugam," je Schäfer povzel novo smer.

"Pri Volkswagnu smo bili vedno odlični, kar se tiče ergonomije in sedenja, takoj si vedno intuitivno vedel, kje se kaj nahaja. Zdaj smo spet pri tem receptu in pri prihodnjih modelih boste to še bolj videli, od modela ID2 naprej. Ti avti bodo spet odlični," obljublja.

Po modelu tiguan bodo notranjost v skladu z novo (staro) filozofijo dobili tudi prihodnja generacija passata in prenovljeni golf, ki bo razkrit še letos. ID.2 kot avto, ki naj bi Volkswagen v električni dobi vrnil med množice, je najavljen za leto 2025. 

VW ID.2 Ljudski EV Avto Volkswagen razkril električni avto s ceno za množice

VW tiguan | Avtor: Volkswagen Volkswagen

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • becar 11:43 26.junij 2023.

    Bolj kot s funkcionalnostjo notranjosti se naj začnejo ukvarjati s cenami. 43.000 EUR za Passata ne dam, pa če imam milijon EUR. Enostavno ni vreden. Cene avtomobilov so v zadnjih letih nore.