Avto > Testi
4255 ogledov

BMW M3 touring ali eden najbolj norih družinskih avtov

BMW M3 Touring
1/37
Saša Despot BMW M3 Touring
Prvi M3 karavan, eden najboljših BMW v zadnjem času in morda hkrati že tudi zadnji v bencinski dobi. In tako blizu vozniške popolnosti. Spodaj so odgovori na pet vprašanj, ki se zastavljajo ob srečanju z njim.

Eden najbolj kulskih BMW modelov ta hip. Bodoča klasika. Dvojnost številke 500. Popolnost spredaj - zadaj. Uničevalec suvov v 3,7 sekunde. Družinska zver.

Lahko bi mu nalepili različne etikete, a eno in edino dejstvo kljub dolgemu uradnemu imenu ostaja - BMW M3 touring competition xdrive je v tem trenutku verjetno najbolj vozniško nastrojen družinski športni avto. Če dvomite, si oglejte video, kaj je naredil iz audija RS4.

BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot

BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot

Kaj pri M3 touringu najprej potegne?

Videz divjega karavana, prav gotovo. In to, da sploh obstaja. Ko govorimo o zgodovini 'najmočnejše črke na svetu', potem za prvi pravi serijski avto vedno navajamo M3 izpred skoraj štirih desetletij. Divizija M se je vmes krepila, v razširjeno družino so bili sprejeti tudi modeli, s katerimi na pravi pisti realno nimamo kaj početi. 

A z izjemo zelo kratkega in prodajno neuspešnega poskusa z M5 touring pri BMW nikoli niso izpolnili želja oboževalcev, da bi na trg poslali karavansko različico M, kaj šele da bi bil to prav M3. Konkurenta iz Ingolstadta in Stuttgarta sta takšnim željam znala že zdavnaj prisluhniti. 

Zdaj ga končno imamo, karavana, ujetega v divjo podobo mešanice med touringom aktualne serije 3 in dirkaških mišic bržkone ključnega M modela. Pustimo debate o velikih ledvicah, raje poglejmo te ogromne športne odbijače, razširjene koloteke, minimalne reže med vrhom pnevmatik in robom blatnikov, pa dirkaška ogledala, praktično shooting-brake podobo zadka z možnostjo ločenega dostopa v prtljažnik samo prek stekla, ali pa karbonsko streho in seveda štiri ogromne zadnje trombe, zaradi katerih ostali vozniki kar sami od sebe ostajajo na varni razdalji. V sanjah hitrega očeta izgleda skoraj popolno in lepo ga je opazovati že samo, ko je parkiran.

BMW M3 touring competition xdrive

Motor: vrstni šestvaljnik, bi-turbo, 375 kW (510 KM), 650 Nm
Pospešek: 3,6 sekunde do 100 km/h
Najvišja hitrost: 250 km/h (omejena)
Prtljažnik: 500 - 1510 litrov
Cena: od 101.450 evrov

BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot

Zakaj številka 500 pove praktično vse?

Ker je z njo, čeprav je malenkost zaokrožena, mogoče hkrati odgovoriti na dve zelo pogosti vprašanji, le da ju le redko slišimo pri istem avtu: "Koliko konjev ima?" in "Koliko pa je kaj prtljažnika?" Pod motornim pokrovom je vgrajen vrstni prisilno polnjeni šestvaljnik, ki ga kot osnovo uporabljajo tudi elitne ekipe iz sveta motošporta. Podprt je z vsemi športnimi tehnologijami M divizije, ki vključujejo številne prilagoditve pri vpetju, gibanju, mazanju in pretakanju tekočin in plinov.

Rezultat je bliskovito odzivanje na vsak dražljaj s stopalko za plin, 650 njutonmetrov navora pa se v polnosti razvijejo že pri nizkih vrednostih obratomera. Prenos moči poteka prek športnega menjalnika, ki seveda v tej generaciji ni več dvosklopčni, a je vseeno bliskovit in hkrati enostavnejši za uporabo. Z ustreznim pritiskanjem na tipke in po menijih lahko po dirkaško dvigamo hitrosti vklapljanja zobnikov.

Tako kot limuzina je M3 touring opremljen z xDrive pogonom, ki pa ne uniči veselja. Glavno vlogo ima še vedno zadnja os, o čemer ne nazadnje pričajo že večje pnevmatike. Moč se na prednja kolesa razporeja le po potrebi in le toliko, kolikor je potrebno za ohranjanje optimalnega oprijema v ovinkih ali pri speljevanju. Že samo zadnji diferencial je tehnično vesolje zase z natančnim doziranjem prenosa na eno in drugo kolo ob uporabi elektronske blokade in z možnostjo dodatnega nastavljanja obnašanja po meri posameznega dirkališča. Pravim dirkališča, saj številne nastavitve glede načina delovanja motorja, blažilnikov, nadzora nad zdrsom ter zavorami na javni cesti nimajo pravega smisla. So lahko celo nevarne.

BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot

Kako hiter je?

Zelo. 3,6 sekunde do prve stotice pomeni prvi test vpetja notranjih organov, o končni hitrosti se niti nima smisla pogovarjati. Drugi, še brutalnejši internistični test sledi v zavojih, kjer M3 touring preprosto navdušuje z lego in izjemno natančnim volanom, ki usmerja nos natančno tja, kamor gledajo oči in veli roka. Nos šviga sem in tja ne glede na odprtost plina, zadek pa sledi brez vsakršnega nagibanja ali nakazovanja izgubljanja oprijema. Zavore grabijo, da organi že kar ječijo, za pogoste izlete na pisto ali pa zgolj za šarmiranje jih je mogoče nadgraditi s keramiko in pripadajočo zlato barvo.

Predvsem pa avto daje ves čas občutek gotovosti in varnosti, ne glede na to, kako vešč voznik sedi za volanom. V tej smeri delujejo tudi številni asistenčni sistemi iz bogatega repertoarja znamke. Resda je zaradi dodatne mase malenkost počasnejši od limuzine ali kupejevskega M4, a M3 touring je prav gotovo eden najhitrejših avtov s petimi vrati. 

BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot

Pa je to res še družinski avto?

Res. Če je za vas in vašo družino s psom vred dovolj dober klasični touring, potem je z M3 enako, saj ohranja enako velik prtljažnik in njegovo zelo uporabno razporeditev prostorčkov in pritrdišč za prtljago ter mrežo. Tudi zadnja klop se podira po tretjinah, omenili smo že poenostavljen dostop skozi steklo.

Je pa tako, da s polnimi vrečkami dobrin iz trgovine ni pametno preverjati pospeškov in lege v ovinkih. In zaradi trdote vzmetenja boste sveže razpoke v asfaltu opazili oziroma občutili nekaj mesecev pred cestarji. 

Gotovo pa ima tudi kakšno konkretno slabost?

Ceno. Najprej nakupa, ki se po uradnem ceniku začne pri magični meji šestih številk in je tudi sicer zelo odvisna od dodatne opreme. In takšne ali drugačne je na seznamu res veliko. 

Potem pa tudi ceno vsakdanje vožnje. Tako zmogljiv avto s petimi stotnijami konj terja svoj davek pri porabi, ki bo tudi pri umirjenem razvažanju družinskih članov skakala v bližino dvomestne številke. In pri uporabi M3 touringa boste z osebjem na bencinski črpalki gotovo na 'ti', saj vsega 59-litrski rezervoar terja pogosta ustavljanja.

BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot

Potem pa so tu še stroški vzdrževanja. Modeli s črko M že tako zahtevajo posebno nego in skrb. In upoštevati je treba še športne gume velikih mer, ki so zaradi tovarniško nastavljenega podvozja podvržene hitrejši obrabi, tudi če z njimi ne obiščete prave piste.

A za prave ljubitelje M vozil, ki si ga lahko privoščijo, bo M3 touring xdrive zadetek v polno. Med 115 različnimi modeli, kolikor jih trenutno ponuja BMW, je tale bavarec v zadnjih letih prav gotovo eden najbolj posebnih in posrečenih.

BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot
BMW M3 Touring | Avtor: Saša Despot BMW M3 Touring Saša Despot

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice