Magazin > Lepota & telo
272 ogledov

Žeja je znak za alarm

voda Shutterstock
Poleti poskrbite za dovolj tekočine – dehidracija je lahko tudi usodna. Najboljša je voda.

Dehidracija

Čeprav vremenoslovci napovedujejo še nekaj dni kislega vremena, poletna vročina zagotovo še pride. V vročih dneh pa se lahko hitro pojavijo zdravstvene težave pri ljudeh, ki niso vajeni dovolj in redno piti. Telo namreč s potenjem izloča več vode kot sicer, nevarnost dehidracije pa je tako večja.

Nadzirajte vnos tekočine

"Znaki dehidracije so žeja, manjši volumen in temna barva urina, utrujenost, razdražljivost, suha sluznica, glavobol, nizek krvni pritisk in omedlevica (zlasti pri dolgotrajnem stanju ali prehitrem vstajanju iz sedečega ali ležečega položaja). Pri hudi dehidraciji lahko nastopijo tudi krči, nezavest, delirij, koma in celo smrt," pravi zdravnica splošne medicine Neva Kopčavar Guček. Najboljša preventiva je seveda stalen nadzor nad tem, ali smo glede na vremenske razmere in dejavnost zaužili dovolj tekočine. "Ob blagi dehidraciji zadošča pitje tekočine, ob hudih znakih dehidracije pa je potrebno nadomeščanje tekočine in elektrolitov z infuzijo in pod zdravniškim nadzorom," dodaja Kopčavar Gučkova.

30 mililitrov na kilogram

Na dan naj bi popili vsaj liter in pol, poleti pa od dva do tri litre nesladkane tekočine. Količino tekočine, ki jo potrebuje naše telo, lahko izračunamo še natančneje. "Ob povprečni dnevni telesni dejavnosti (brez rekreativnih podvigov) naj bi vsakdo zaužil približno 30 mililitrov nesladkanega čaja ali navadne vode na kilogram telesne teže," razlaga Kopčavar Gučkova. Kadar smo poleti telesno dejavni, pa moramo popiti še dodatnih 20 ali 30 odstotkov tekočine.

Lačni ali žejni?

Vnos tekočine boste najbolje nadzirali, če boste imeli plastenko oziroma bidon vedno s sabo. Tako boste tekočino v telo vnašali ves dan in ne naenkrat. Dostikrat tudi mislimo, da smo lačni, telo pa kliče po tekočini.

Komentarjev 1
  • Lavdan 13:54 12.junij 2012.

    Boljše je pivo.