Svet
32905 ogledov

Po Pelješkem mostu Hrvati v nov megalomanski projekt

Pašman Reševalni pas/Twitter
Ideja sega že v 50. leta prejšnjega stoletja in bo spremenila podobo ene najbolj znamenitih cest na Balkanu.

Na Hrvaškem bi po Pelješkem mostu lahko kmalu začeli graditi Pašmanski most, piše hrvaški časnik Večernji list. Gradnjo bi spremljala tudi preusmeritev dela Jadranske magistrale v dalmatinsko zaledje. Oba projekta skupaj sta vredna okoli 190 milijonov evrov, za gradnjo pa se zanima tudi kitajsko podjetje CRBC, ki je gradilo Pelješki most.

Nova obvoznica čez dalmatinsko zaledje oziroma nad cesto med Zadrom in Pakoštanami je že del prostorskega načrta zadrske županije, zaradi gneče na Jadranski magistrali v zadnjih letih pa je postala nujno potrebna, piše Večernji list.

Most na Pelješac Svet Znani učinki Pelješkega mostu: To so nova območja gneče

Obvoznica bi bila dvopasovna, vrednost naložbe pa je ocenjena na 687 milijonov kun oziroma dobrih 90 milijonov evrov, je pojasnil državni sekretar za pomorstvo in sklade Evropske unije Josip Bilaver. "Analizo izvedljivosti projekta Most kopno-otok Pašman s povezovalnimi cestami so izdelali leta 2021, najboljša možnost pa je gradnja grednega mostu. A treba je najti vir financiranja, glede na to, da ta možnost ni sprejemljiva za sofinanciranje iz evropskih skladov," je za Večernji list pojasnil Bilaver.

Pašmanski most je eden od prednostnih infrastrukturnih projektov na Hrvaškem, ideja o mostu pa po besedah načelnika občine Pašman Krešimirja Ćosića sega že v 50. leta prejšnjega stoletja.

Most bi bil dolg toliko kot Pelješki most (2404 metre), zgradili pa bi ga na višini 38 metrov. Vrednost del v občini ocenjujejo na sto milijonov evrov.

"Predinvesticijska študija je pokazala, da se najbolj izplača graditi viseči most, čeprav ta raziskava ni bila namenjena tehničnim vprašanjem, ampak proučevanju možnosti financiranja mostu s sredstvi Evropske unije," je za časnik povedal Ćosić.

Pelješki most Megaprojekt Popotnik Velika hrvaška pridobitev, projektiral jo je Slovenec

Potrdil je, da se za projektiranje in gradnjo mostu zanima tudi gradbeno podjetje CRBC s Kitajske, ki je zgradilo Pelješki most. Kitajski vlagatelji ocenjujejo, da bi most zgradili v dveh letih, naložba pa bi temeljila na državni koncesiji.

Pelješki most so za promet odprli 26. julija letos. Do ponedeljka ga je po podatkih podjetja Hrvatske ceste prečkalo 652.678 vozil, na dan pa v povprečju 13.597.

Most Pelješac most na pelješac | Avtor: Profimedia Profimedia

Komentarjev 11
  • ico8 19:23 15.september 2022.

    Megalomanski!? Teh par sto milijonov(toliko jih bo Sarec zagnal v koruzo z odpovedjo pogodbe!) ni nic! Ste namerno pozabili na nepovratne, ze odobrene skoraj 4 (stiri) milijarde Evrov za zeleznico ZG-RI!??? Riti nesposobne, mi pa za 25 km 1.5 milijarde, ce bo dosti.

  • Kmodri 18:30 15.september 2022.

    Potem bodo asfaltirali Piranski zaliv...

  • jakec1575 15:27 15.september 2022.

    dopust se zacne, ko zapeljete na trajekt. to ni samo fraza. to je resnica.

Sorodne novice