Avto
4227 ogledov

Avtomobilski proizvajalci se združujejo za preživetje

Avtosalon v Ženevi Andrej Leban
Novi načini sodelovanja so danes postali ključni za preživetje tradicionalnih avtomobilskih proizvajalcev.

Tradicionalna združevanja so nadomestila nova mreženja oziroma ekosistemi, povezovanja in sodelovanja podjetji na dirki, ki jim bo omogočila, da bodo ostali v stiku z najnovejšimi tehnološkimi trendi v avtomobilski industriji.

Mnoge kombinacije podjetij vključujejo inovativne igralce zunaj avtomobilskega sveta, na primer zagonska podjetja iz Silicijeve doline, ki prinašajo nove spretnosti in nove načine poslovanja. Avtomobilskim podjetjem omogočajo, da časovno pospešijo razvoj avtonomne vožnje, elektrifikacije in mobilnosti kot storitve - in si hkrati med seboj delijo ogromno stroškovno breme. 

Samodejna vožnja kdo bo prvi? Avto Samodejna vožnja bo naslednja revolucija

"Zagonska in druga podjetja izven avtomobilske industrije spoznavajo, kako težko bo tehnologijo spraviti na trg,“ pravi višji analitik pri podjetju Navigant Research Sam Abuelsamid in dodaja: "Hkrati pa na tradicionalni strani avtomobilske industrije priznavajo, da nimajo dovolj znanja o programski opremi, elektronski arhitekturi in še posebej strojnem učenju."

Samodejna vožnja | Avtor: Bosch Bosch

Prodajalci avtomobilov ali veliki dobavitelji, ki ne vzpostavijo, ali se pridružijo takim zavezništvom, tvegajo zaostanek za konkurenco, tvegajo celo propad, pravijo analitiki. "Pametno je, da so hitri, saj je število zmagovalcev omejeno," pravi Andreas Jentzsch, višji partner in generalni direktor Boston Consulting Group in dodaja: "Zdaj je trenutek resnice."

Google avto Avtonomna vozila Avto Avtonomna vozila imajo veliko slabost

Med največja zavezništva štejemo Ionity, konzorcij, ki vključuje BMW Group, Ford Motor, Daimler, Porsche, Audi in Volkswagen. Partnerji si prizadevajo vzpostaviti omrežje za polnjenje električnih vozil z visoko močjo po Evropi.

BMW ustvarja tudi ekosistem, osredotočen na avtonomno vožnjo, pri čemer sodeluje s podjetji Intel, Magna International, Fiat Chrysler Automobiles, Continental, Aptiv in Baidu. Izdelovalec čipov Nvidia je v projektu avtonomna vožnja partner s podjetji Volvo Cars, Continental in Veoneer.

Proizvodnja renault clia v Revozu v Novem mestu. | Avtor: Renault Renault

Toyota auris Avto Samodejna vožnja: Zakon še iz časov konjskih kočij

Poleg tega se je BMW pridružil svojemu prvotnemu konkurentu znamki Mercedes-Benz, da bi razvil storitev car-sharinga; Honda je porabila 2,75 milijarde dolarjev, da bi se pridružila avtonomni enoti General Motorsa Cruise Automation. VW in Ford sta napovedala začasno zavezništvo, ki je sprva temeljilo na tehnologiji tovornjakov in lahkih gospodarskih vozil, ki bi se lahko razvila v avtonomno vožnjo.

Volvo S90 Samodejna vozila Avto Samodejna vozila postajajo resničnost - že letos!

"Kar resnično izstopa je to horizontalno sodelovanje med proizvajalci avtomobilov", je povedal Andreas Tschiesner, višji partner pri McKinsey & Co. "V preteklosti je imel vsak svojo dobavno verigo" in vertikalno integracijo. Volvov vodja za raziskave in razvoj Henrik Green je za Automotive News Europe septembra letos dejal, da morajo proizvajalci avtomobilov oblikovati vrsto partnerstev in zavezništev, če želijo uspeti v želji, da bodo avtonomna vozila pripeljali v resničnosti. "Noben igralec ne more vsega narediti sam. Na dirki lahko zmagaš zgolj s sodelovanjem," je dejal Green.

Avtonomna vožnja in Violeta Bulc | Avtor: @Bulc/Twitter @Bulc/Twitter

Fordov lidar sistem omogoča samodejno vožnjo v temi ZANIMIV PREIZKUS Avto Ford razkriva ali avtonomna vozila "vidijo" v temi

Thomas Schiller, partner v podjetju Deloitte, pravi, da bodo takšne skupine postale neizogibne, saj je razvoj avtonomne vožnje, po eni strani drag, in po drugi zelo kompleksen: "Če bodo želeli razviti popolnoma avtonomno vozilo (nivo 5), bo v trenutnih tržnih razmerah strošek, okrog 10 milijard dolarjev. Treba je upoštevati stroške ki jih podjetja že imajo za razvoj visoko učinkovitih motorjev z notranjim zgorevanjem, ki morajo zadostiti zelo stroge emisijske standarde. Vse to bo ustvarilo večji zagon za oblikovanje teh zavezništev."

Čeprav novi akterji vstopajo v avtomobilsko industrijo preko zavezništva, tradicionalni proizvajalci avtomobilov niso popolnoma izključili sodelovanja med seboj. Daimler in Renault-Nissan-Mitsubishi so od leta 2010 delali skupaj na pogonih, kombijih, poltovornjakih in mestnih avtomobilih. Čeprav partnerji v zadnjem času niso napovedali nobenih večjih projektov, pa je na zadnjem avtomobilskem salonu v Parizu šef Daimlerja Dieter Zetsche dejal, da bi lahko podjetja skupaj raziskovala posamezna področja.

Avtonomna vožnja | Avtor: Ford Ford

Avtonomna vožnja Nemčija odprla vrata Avto Nemčija kot prva evropska država odprta za avtonomna vozila

Inženirsko sodelovanje skupine PSA z GM Europe, ki se je začelo leta 2012, je pripeljalo do novih kombijev in SUV-jev in utiralo pot za dokončno pridobitev PSA-jevih blagovnih znamk Opel in Vauxhall leta 2017.

"Če pogledate, kaj se je zgodilo v zadnjih štirih letih, vidim, da so ekipe delale skupaj na zelo produktiven, sodelujoč način," je na avtomobilskem salonu v Frankfurtu leta 2017 dejal šef PSA Carlos Tavares.

Seat ibiza Intervju Avto Seat končno dobil pravo mesto znotraj koncerna Volkswagen

Kar je novo med "tradicionalnimi" zavezništvi, je, da se ukvarjajo s prihodnjimi tehnologijami in trenutnim pokritjem trga. Ford in Volkswagen sta letos napovedala, da bosta postali partnerja pri razvoju gospodarskih vozil, a so pri Fordu nedavno potrdili, da sta se obe družbi pogovarjali o naložbah v avtonomno vožnjo.

Mazda in Toyota sta lani sklenila poslovno in kapitalsko zvezo, "katere cilj je ustvariti mobilnost v prihodnosti", vključno s projekti za elektrifikacijo in povezljivost. Toyota je v svojem veliko manjšem tekmecu prevzela 5-odstotni delež.

Samodejna vožnja | Avtor: Volvo Volvo

"Manjši igralci bodo težko nadaljevali samostojno pot. Mazda lahko od bogate Toyote dobi veliko v zavezništvu, po drugi strani pa lahko prispeva nekaj svoje DNK - kot blagovne znamke, osredotočene na oblikovanje in športnost - na trud," pravi Abuelsamid. Toyotin predsednik Akio Toyoda je partnerstvo označil kot "uresničitev Toyotine želje, da avtomobili nikoli ne postanejo blago.

Maven Mars Ni 1. april Avto Elon Musk proti Marsu pošilja avto

"To je strah, ki potiska v sklepanje veliko novih zavez," pravi Anbuelsamid. "Ker se avtomobilska industrija oddaljuje od lastništva vozil in približuje mobilnosti kot načinu storitve, bo med podjetji težje razlikovati," je dejal. "Danes, če imate avto, je to tudi statusni simbol, odraz, kdo ste. Če pa samo uporabljate vozilo na zahtevo kot storitev, to za vaš status ne bo več pomembno. To bo težko za veliko podjetij, da najdejo svojo položaj na trgu," je še dodal.

Komentarjev 2
  • mph 12:42 08.december 2018.

    Na račun združevanja ali česarkoli ne bodo nič manj lupili kupce. Ker je prost trg tukaj samo iluzija, gre za kartelne dogovore na najvišji ravni, se stanje ne bo izboljšalo. Bodo pa ljudje pač kupovali manj novih vozil in vozni ...prikaži več park bo vedno starejši. Manjši avto tipa Polo ne bi smel v max od max opremi stati več kot 12t, tipa Golf pa ne več kot 15t.