Avto > Dosje Avto
5971 ogledov

Vpričo šefa znamke Renault smo prvič vozili novi renault 4

Renault 4
1/51
Renault
Zapeljali smo novi renault 4, električno katrco nove dobe. Oziroma ona je zapeljala nas. Izvirnico posnema ne le v obliki, temveč tudi v uporabnosti in vsestranskosti. V Sloveniji od septembra, računajte na dva tisočaka pribitka nad modelom R5.

Z novim renaultom 4 preteklost znova podaja roko sedanjosti. Po velikanskem uspehu z oživitvijo modela renault 5 v električni podobi želijo Francozi ponoviti recept še s 'katrco'. Mimogrede, ob premieri davnega 1961 je bil to eden prvih 'pojdi marsikam' križancev, pa čeprav smo ta izraz uradno izumili šele pred nekaj leti. In do leta 1992, ko je slovenski Revoz zapustila zadnja, je so po vsem svetu sestavili več kot osem milijonov primerkov.

Četrti najbolj izdelan avto po Guinnesu, najbolj prodajan renault v zgodovini, osebni avto slovenskega političnega vrha ... Izjemna dediščina, zato se mora ob ideji oživitve tako legendarnega imena šefom, oblikovalcem in inženirjem zatresti roka. 

Pa se ni. "Bilo bi skrajno nezanimivo, če bi skušali narediti zgolj električnega capturja," nam je dejal šef oblikovanja Skupine Renault Laurens van der Acker. Izkušeni Nizozemec, ki je v zadnjih 15 letih pustil izjemen pečat pri znamki z emblemom romba, je opozoril, da je veliko sodobnih malih električnih avtov sicer OK, ampak manjka tista zaljubljenost vanje, kot smo jo poznali nekoč. Prav retro-futuristična oblika novinca, ki zmore v nas prebuditi čustva, je osnova, da se vrnejo metuljčki v trebuhu.

"Renault z modeli R5, R4 in tudi bodočim twingom vrača to ljubezen. Tega kitajski konkurenti še ne zmorejo!", je povedal van der Acker v zanimivem intervjuju za Žurnal24, ki ga bomo objavili v prihodnjih dneh.

Renault 4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Vračajo se spomini ...

Renault 4 je torej avto, ki se tako oblikovno kot po uporabnosti vrača h koreninam, hkrati pa je v smislu vgrajenih tehnologij in pogona naravnan v prihodnost in zelo podoben manjšemu bratu R5. A če je slednji predvsem mestni, uživaški avto za enega ali dva, je R4 precej bolj uporabno in družinsko zasnovan. Z dvignjenim podvozjem, prostornejšo zadnjo klopjo, udobnejšo vožnjo in pametnimi rešitvami glede izrabe prtljažnika oziroma kar celotne kabine je lahko prvi in edini avto v gospodinjstvu. Tako v mestu kot znova tudi na podeželju.

Enako kot pri R5 je pri novi 'katri' velik poudarek na enostavni, lahki zasnovi, ki je drastično zmanjšala število sestavnih delov. Teh je le še 1.200 oziroma kar dve tretjini manj od bencinskega kangooja. Je drugi avto, ki je postavljen na prilagodljivo CMF-BEV električno platformo, vendar je v primerjavi z R5 s svojimi 4,14 metra dolžine za 22 centimetrov daljši. Hkrati je razmeroma ozek in za več kot tri centimetre dodatno dvignjen nad tlemi, ter tako primeren za potepe po mestu ali kolovozih.

Oblikovno pri premieri podobe R4 morda ni bil deležen tako enovitega navdušenja javnosti kot glede manjšega brata, a podroben pogled pokaže, da ga razni detajli tesno povezujejo z originalom. Kot smo pisali že na statični premieri, avto zaznamujejo okrogle prednje luči in majhne tridelne pokončne zadaj, pa ravna maska in vodoraven prednji pokrov, silhueta potniške kabine z značilnim štirikotim zadnjim bočnim stekelcem, poševna vrata prtljažnika, pa nakazane tri črte na vratih ali pa 'bunke' na odbijačih … Le stranske izpušne cevi nima.

Renault 4 | Avtor: Renault Renault

Posebne so barve, zlasti pastelni odtenki avto vračajo v izvorne čase. Nekoliko kasneje bo na voljo tudi različica z mehko streho, ki lahko nad potniki ustvari široko odprtino. Kljub popolnoma drugačnim zahtevam in predpisom so oblikovalci uspeli ujeti duh legende.

Tu se še velika 18 palčna kolesa, zaščitne obrobe, opcija dvignjenih strešnih sani, celo bočne stopnice … R4 si danes uradno lahko nadane naziv križanca. 

Prvi v Evropi z osvetljenim logotipom

A hkrati je R4 po obliki lahko zelo sodoben avto - prednja maska je sestavljena iz treh delov, prvič doslej na avtu so uporabili en sam dolg kos iz prozornega polikarbonata, ki prekriva luči in nakazane 'motorne' odprtine od roba do roba. Verjetno je to tudi prvi avto v Evropi, ki ima po spremembi bruseljskih pravil osvetljen prednji logotip. Ponoči se sicer sveti celotna obroba maske.

Renault 4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Renault 4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
 

Notranjost je bilo veliko težje vrniti v preteklost, saj si danes ni mogoče predstavljati vzdolžnega odpiranje oken, vzvratnega ogledala na armaturki, tik pod njo pa tiste znamenite palice menjalnika. Prednji del kabine je po videzu bolj kot ne sličen tistemu v R5, z izjemo bolj obloženih sedežev. Odvisno glede na eno izmed treh stopenj oprem so navzoči različni tipi in barve materialov ter oblazinjenja. Veliko je majhnih detajlov, ki avtu dajejo francoski pečat, vključno z možnostjo personalizacije s 3D natisnjenimi vložki, skodelicami in celo držalom za bagete. 

Šef Renaulta: dva stebra sta naša rešitev

Imeli smo srečo, da je na mednarodno predstavitev na Portugalskem prav v času, ko smo bili na njej slovenski novinarji, prišel tudi generalni direktor znamke Renault Fabrice Cambolive. Ime si zapomnite, saj bo prav kmalu znova prišel v Revoz v Novo mesto na slovesno otvoritev linije za novega električnega twinga. 

Kot je povedal v pogovoru z nami, je renault 4 drugi v vrsti treh napovedanih manjših in dostopnejših električnih avtov, s katerimi v B segmentu vzpostavljajo učinkovit sistem dveh stebrov - električnih in termično gnanih avtov. Ko pride še twingo, bodo po njegovem mnenju med manjšimi avti ponujali eno najbolj celovitih izbir med konkurenti, s katero se bodo lahko zoperstavili tudi agresivnim kitajskim znamkam.

Kupci se bodo lahko brez posebnih kompromisov odločali, ali so že pripravljeni preklopiti na elektriko, ali pa bodo raje ostali zvesti bencinskim oziroma hibridiziranim modelom, kot sta clio in captur. "V trenutnih okoliščinah je to po našem mnenju najboljši recept za okrepitev tržnega deleža in zadovoljstvo strank," pravi Cambolive.

Ob tem je posebej izpostavil, da so lahko konkurenčno ceno avta dosegli s pametnim načrtovanjem proizvodnje in z skrajšanjem dobavne verige, saj je velika večina dobaviteljev za Renault 4 nastanjenih znotraj 350 kilometrskega kroga matične tovarne v francoskem Maubeugu. V njej bodo renaulta 4 izdelovali na isti liniji kot bencinskega kangooja.

Uporabna kot nekoč

Zadnja polovica kabina je tista, ki naredi razliko. R4 sicer nima pomične vzdolžne klopi kot captur, a nudi neprimerno več prostora za zadnje potnike od petke in po zagotovilih razvijalcev toliko kot v capturju, ki ima nekoliko nazaj potisnjeno klop. 

Tudi odrasla potnika imata zadaj prostor nad glavo in za kolena, za silo se med njima stisne tudi tretji, pri tem za noge izkoristi ravno dno. Velika, delno v bok zajedena in po možnosti elektrificirana zadnja vrata skrivajo velik 420 litrski prtljažnik, kar je za okoli sto litrov več kot v manjšem sorodniku. Njegovi pomembni značilnosti sta nakladalna višina, ki je pri dobrih 60 centimetrih od tal kar za okoli 10 centimetrov nižja od konkurence, ter pametna izkoriščenost. Poseben prostor za drobnarije, elastike za manjše predmete in predvsem odstranljivo korito pod prtljažnim dnom močno olajšajo vsakodnevno prevažanje nakupov, prtljage, športnih rekvizitov in vsega ostalega. Nič nenavadnega pri starih 'katrah' ni bil niti prevoz živih živali. V novodobnici bodo to seveda predvsem psi.

Pri zlaganju niso pozabili niti na sovoznikovo naslonjalo, ki se povezne povsem naprej, tako da je mogoče v R4 prevažati celo predmete dolžine do 2,2 metra. Vsakodnevna uporabnost je bila tako kot pri originalu med prioritetami. 

Renault 4 | Avtor: Renault Renault

Renault 4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Renault 4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Dva motorja, dve bateriji, dva dosega

Pri pogonu je renault 4 praktično poravnan z R5. Motor ima bodisi 110 kW (150 KM) ali 90 kW (120 KM). Močnejši uporablja baterijo iz štirih modulov s kapaciteto 52 kWh, ki dovoljuje do 409 kilometrov poti z enim polnjenjem.

Šibkejši motor bo namenjen mestni rabi, baterija iz treh modulov ima 40 kWh in za sto kilometrov krajši doseg. Glede NiMH baterije pravijo, da ponuja trenutno eno najboljših energijskih gostot v segmentu, zato lahko tehta manj kot 300 kilogramov, celoten avto z večjo baterijo pa manj kot 1,5 tone.  

Baterijo izdelujejo v svoji francoski gigatovarni v Douaiju. Pri močnejši različici je polnilna moč na enosmernem toku omejena na 100 kW, pri šibkejši pa 80 kW. V obeh primerih zadostuje okoli pol ure, na 11 kW polnilnici pa štiri ure in pol oziroma uro manj. Tudi renault 4 ima dvosmerni polnilec V2L, prek katerega je mogoče polniti druge porabnike z močjo vse do 3.600 vatov.

Ne gre pozabiti omeniti sicer že dobro znanega OpenR infozabavnega sistema, ki je plod sodelovanja z Googlom. Pozna vse tisto, kar smo videli že v petici, poleg tesne povezave na Googlov račun uporabnika omogoča stalne nadgradnje, diagnosticiranje vozila na daljavo, hitrejše servise ... So pa pomebno posodobili mobilno aplikacijo MyRenault, z novim R4 bodo namreč lastniki prvič lahko uporabili in tudi delili naprej digitalni ključ za vstop in zagon avta brez kartice. 

Renault 4 katrca za volanom Avto Ostaja naša, prijateljica katra

Renault 4 | Avtor: Renault Renault

Drzno nad zavoje

Podvozje je prevzeto iz petice, zadaj je večvodilno vpetje, ki napoveduje pogum pri ukvarjanju z ovinki. In zares, avto se pelje prav dobro. Prvi test vožnje smo lahko opravili le s 110 kW različico motorja in večjo baterijo. Bili smo na zavitih cestah ob slikoviti portugalski obali Atlantika, kjer surferji z vsega sveta iščejo svoj val. Renault 4 bi bil njihov idealni sopotnik, saj bi vanj vzdolž ali pa na streho enostavno naložili surf in vso dodatno opremo.

Na papirju se renault 4 morda sliši (pre)kompakten, a ko je na cesti mimo pripeljal captur prve generacije, ali pa vštric na štiripasovnici zapeljal družinski avto izpred generacije oziroma dveh, se je izkazala dejanska velikost renaulta 4.

Čeprav je renault 4 namenjen drugačnim lastnikom kot renault 5, je od slednjega prevzel sposobnost za križanca nadpovprečno dinamične vožnje. Seveda smo vedeli, da glede na daljnega predhodnika ne bo več govora o legendarnem 'nabiranju rožic' med nagibanji v ovinkih, a vseeno je pozitivno presenetilo, kako čvrsto se drži ceste in kako dobro se novodobni renault 4 odziva na zavoje, previse, neravnine. 

Vstopanje in izstopanje v ovinke poteka predvidljivo in zanesljivo. Z gumbom na volanu lahko hitro programsko spreminjamo odzivanje plina in volana, v športnem režimu je takojšnjega navora veliko, tako da ima elektronika kar izziv pri preprečevanju zdrsa pnevmatik.

Renault 4 | Avtor: Renault Renault
Renault 4 | Avtor: Renault Renault

Pospešek od nič do 100 km/h pri močnejšem motorju traja dobrih osem sekund, zelo prožno se avto obnaša tudi pri pospeševanju pri večjih hitrostih. Prva meritev porabe zaradi trase z veliko mesta in podeželja ni prav merodajna, a izven avtocest se je avto brez težav zadovoljil z manj kot 15 kWh/100 kilometrov. Tudi inženirji sami so nam na predstavitvi povedali, da so jo uspeli obdržati zelo blizu tistega, kar zmore R5. Ob tem so ponosni, da je renault 4 prvi električni model znamke z vgrajeno tehnologijo 'enega pedala', torej da je pri največji četrti stopnji rekuperacije zavorne energije mogoče veliko večino poti odpeljati samo s stopalko za plin. 

Vozniku oziroma voznici pri parkiranju ali na poti pomaga veliko število elektronskih pomagal, po novem tudi predikativni tempomat, ki samodejno zmanjšuje hitrost pred zavoji in krožišči, ali pa sistem za opozorilo pri izstopu iz avta. Tisti, ki živijo v manj ugodnem podnebju, lahko doplačajo za sistem Extended Grip, ki omogoča varnejše speljevanje in vožnjo v snegu ali na slabo utrjeni podlagi. Ne gre prezreti niti dejstva, da lahko 'katra' za seboj vleče prikolico z maso do 750 kilogramov, kar je v električnem B segmentu še en podatek, po katerem uporabno štrli iz povprečja.

Pri Renaultu pravijo, da s serijskimi asistenčnimi sistemi presegajo obvezne standarde, še več, še vedno so edina znamka s hitrim dostopom za gasilce do baterije v primeru izrednih dogodkov. Kljub temu se bodo zadovoljili tudi s štirimi zvezdicami po Euro NCAP, za tisto zadnjo bi morali glede na utemeljitev namreč občutno dvigniti osnovno ceno avta.

Prav dostopna cena je tista, s katero želijo dati jasno alternativo avtom na bencinski oziroma hibridni pogon, pa tudi vse hujši konkurenci električnih križancev od blizu in daleč. Za Slovenijo cene še niso določene, a v grobem drži napoved, da bo renault 4 za okoli dva tisočaka dražji od petice s primerljivo opremo.

Tako je mogoče sklepati, da bo vstopni evolution s šibkejšim motorjem na voljo za okoli 28 tisoč evrov. Višje na ceniku pa bosta opremi techno in najvišji iconic. Že serijsko pa bo imel vsak R4 toplotno črpalko, V2L dvosmerni polnilnik, Google OpenR … Na športno inačico znamke Alpine v tem primeru ne gre računati, prav verjetno pa bodo čez čas dodali bolj pustolovsko opcijo s 4x4 pogonom, za katerega bosta skrbela dva elektromotorja.

Renault 4 pride v Slovenijo sredi septembra.

Renault 4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Renault 4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Renault 4 | Avtor: Renault Renault
Renault 4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Renault 4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Renault 4 | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Renault 4 | Avtor: Renault Renault
Renault 4 | Avtor: Renault Renault

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 8
  • Ingridue_1734 15:20 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • Jernej65 11:33 24.maj 2025.

    En velik plus je to, da ima dvosmerni polnilec. Kdor ima namen montirati sončno elektrarno po novem, lahko kupi to Katro namesto hranilnika energije. Podobno velik namenski hranilnik, kot je baterija v tem avtomobilu, stane več kot Katra.

  • Avatar Ladislav Tekavčič
    NickMason 08:57 24.maj 2025.

    Še en avto ,ki ga nikoli ne bom kupil in vozil

Sorodne novice