Avto > Na Štrom
1391 ogledov

Povsem nova in električno drzna MINI cooper in countryman

MINI premiera cooper in countryman
1/48
Gregor Prebil
Znamka MINI predstavlja povsem novo, peto generacijo modela cooper in tretjo generacijo countrymana. Oba žene le še elektrika.

MINI, znamka v BMW lasti, je 'domači' avtosalon IAA v Münchnu izkoristila za povsem nov začetek - predstavila je povsem novo družino avtomobilov, s katero v celoti preklaplja na električno mobilnost. Mi smo bili na premieri.

Žurnal24 na premieri

Mini je na sejmu IAA Mobility 2023 v Münchnu predstavil svojo novo družino modelov. Pravijo, da gre za največjo preobrazbo modelov v zgodovini znamke. Paleta modelov vključuje električni trivratni cooper, družinski countryman z motorjem z notranjim izgorevanjem (5 bencinskih in en dizelski motor) in tudi kot električno vozilo, prihaja pa tudi povsem nov SUV aceman, ki bo na voljo samo kot električni avtomobil in bo nekoliko manjši od countrymana. Mini namerava do konca desetletja ponuditi tako električne motorje kot motorje z notranjim zgorevanjem, na predstavitvi v Münchnu pa so napovedal tudi električni John Cooper Works. Slovenske cene bodo znane kasneje, izhodišča cena za povsem električni mini cooper (brez subvencije) pa se v Nemčiji začne pri 32.900 evrih. Na Žurnal24 se bomo udeležili tudi delavnic MINI, v prihodnjih dneh pa v obliki člankov strnimo tudi prve vtise o novostih znamke Mini.

MINI premiera cooper in countryman | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
MINI premiera cooper in countryman | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

MINI cooper za aktivne poti

Peta generacija MINI cooperja ostaja oblikovno zvesta linijam, ki ta model zaznamujejo že desetletja. Kratki previsi in pokrov motorja, dolga medosna razdalja, okrogle prednje luči, osmerokotna prednja maska, velika kolesa ... Vse ostaja tako znano, a je hkrati povsem na novo sestavljeno skupaj z namenom še bolj učinkovite in seveda še vedno dinamične vožnje. 

Pri Miniju so na posebnem dogodku v Münchnu poudarili, da je bila ena glavnih nalog pri razvoju elektirčnih modelov, da ne žrtvujejo užitka v vožnji - to je t.i. gokart občutka. Nasprotno: za razliko od zdaj naj bi električni modeli vozili bistveno hitreje od 150 km/h.

MINI cooper | Avtor: MINI MINI
MINI cooper | Avtor: MINI MINI

MINI cooper ima za zdaj tri vrata, o petvratni bodo govorili kasneje. Kot povsem električno vozilo je novi na voljo v različici cooper E in kot cooper SE. Mimogrede, v najnovejši družini se bo 'cooper' nanašal na vse modele MINI s 3 in 5 vrati ter tudi na MINI convertible. Ne bodo torej več uporabljali specifikacije motorja. 

Pri cooperju E bo električni motor imel 135 kW (184 KM) moči in navor 290 Nm. Za pospešitev z mesta do 100 km/h bo potreboval 7,3 sekunde. Z močjo 160 kW/218 KM MINI cooper SE pospeši od 0 do 100 km/h v 6,7 sekunde z maksimalnim navorom 330 Nm.

Domet, določen v testnem ciklu WLTP,  je 305 kilometrov za MINI cooper E in 402 kilometra za MINI cooper SE.

V notranjosti se zasnova sprednjega dela vrača k elegantno minimalističnemu dizajnu klasičnega minija s tanko in bogato armaturno ploščo ter multifunkcijskim volanom. Osrednji OLED zaslon, ki ga imenujejo MINI Interaction Unit, je visokoločljiv, okrogel zaslon ima premer 240 milimetrov.  Na novo oblikovana zmanjšana preklopna vrstica pod zaslonom s petimi stikali vključuje vse vozne funkcije. Zaman boste iskali prestavno ročico, namesto nje je zdaj prostor za telefon in druge drobnarije. 

Ker bo cooper v prihodnosti na voljo v dvojnem pakiranju, z motorji na notranje zgorevanje in tudi kot električni model, ki sta postavljena na povsem različni platformi in sta kljub zunanji in notranjosti podobnosti povsem različna modela, je tudi proizvodnja ločena. V Oxfordu bo potekala proizvodnja Minijev z motorji z notranjim zgorevanjem, na Kitajskem pa bodo skupaj z Great Wall proizvajali elektirčneg modele.

MINI cooper | Avtor: MINI MINI
MINI cooper | Avtor: MINI MINI

Enostavnost uporabe novega MINI-ja dopolnjuje tudi uporaba materialov, ki so prilagojeni za enostavno čiščenje, svoje dodaja ambientalna notranjost. Pri novincu opozarjajo na štiri različne ravni opreme - Essential, Classic, Favoured in JCW, vsaka bo dajala avtu svojstven značaj.

Električni cooper bo na trg prišel z modeloma S in SE, vendar je Stefan Floeck, produktni vodja znamke Mini, potrdil, da bo leta 2025 na trg prišla ikonična športna različica JCW. O zmogljivosti še ni nič znanega. Je pa Floeck dejal, da je bil eden največjih izzivov pri razvoju električne (EV) različice zagotoviti gokart občutek, kot so ga vajeni vozniki mini cooperja. »Najpomembnejša stvar, ko gre za avto s sprednjim pogonom, je, da imate na eni strani veliko prednost, saj je težišče nižje, ker je baterijo v dnu vozila. Prav tako je dobro razmerjem teže v sprednjem in zadnjem delu avtomobilov. Torej so geni – nizko težišče in razmerje teže 50/50 – optimalni za dobro vozno dinamiko. Po drugi strani pa imate nekoliko večjo težo vozila. Da bi se spopadli z večjo težo, so za vozilo namenjene posebne pnevmatike z večjim premerom. Električni mini cooper sicer tehta okoli 1560 kilogramov, countryman pa že presega maso dveh ton.

MINI countryman največji znamkin avto doslej

Višji in daljši. Novi countryman je bil že doslej najbolj prostoren model znamke, po novem pa je od predhodnika daljši kar za trinajst centimetrov, pa še šest centimetrov višji. Tako zdaj v daljavo meri 4,43 metra, 1,84 pa je širok. Daljša je tudi medosna razdalja. Dobil je širše blatnike in tudi sicer je zdaj opolnomočen član družine kompaktnih križancev. Pustolovec ima lahko štiri različne karakterje in barvo strehe, odvisno od tipa opreme. Zadnje luči imajo novo pokončno podobo, zanimiv detajl je vpadljiv črni pas, ki poteka okoli celotnega vozila. 

MINI countryman | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI

Seveda countryman ohranja sloves najbolj uporabnega modela znamke še naprej, njegova notranjost je tudi zelo prilagodljiva. Tudi v countrymanu je osrednji zaslon OLED izvedbe in meri 240 milimetrov. Prednost operacijskega sistema MINI 9 je tudi obširna povezljivost in možnost nadzora na daljavo.  

Električni motor s 150 kW (204 KM) pri countrymanu E ustvari navor 250 Nm in pospeši vozilo z mesta do 100 km/h v 8,6 sekunde. Deklariran doseg z enim polnjenjem je 462 kilometrov.

Z 230 kW (313 KM) pa sta opolnomočena motorja v MINI Countrymana SE ALL4. Poganjata obe osi in ustvarjata skupni navor 494 Nm. Pospešek od 0 do 100 km/h traja 5,6 sekunde.

Domet, določen v testnem ciklu WLTP, je za MINI Cooper SE ALL4 433 kilometrov.

Countrymana bodo poganjali tudi bencinski in en dizelski motor.

Volan v countrymanu ima dva kraka, ki ju dopolnjuje možnost tekstilnega traku namesto klasičnih spodnjih krakov. V primerjavi z MINI cooperjem so odprtine za zrak v kabini razporejene navpično in skupaj s pokončno armaturno ploščo poudarjajo značaj novega MINI countrymana. Poseben detajl so tudi navpično in globinsko nameščeni ročaji vrat.

MINI countryman | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI

Ker je countryman tako zrasel, ponuja precej več prostora za glavo in noge. Tako kot pri cooperju so na voljo štiri ravni opreme s štirimi različnimi značaji - Essential, Classic, Favoured in JCW. 

Prav novi countryman bo prvi, ki bo prišel v Slovenijo in sicer v prvem četrtletju prihodnjega leta, nekaj mesecev kasneje, a verjetno še pomladi, pa bo sledil trivratni cooper.

MINI cooper in countryman | Avtor: MINI MINI
MINI cooper | Avtor: MINI MINI
MINI cooper | Avtor: MINI MINI
MINI cooper | Avtor: MINI MINI
MINI cooper | Avtor: MINI MINI
MINI cooper | Avtor: MINI MINI
MINI cooper | Avtor: MINI MINI
MINI cooper | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI
MINI countryman | Avtor: MINI MINI

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Toma 12:37 02.september 2023.

    Stenska ura na sredini zmaga!